/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Racer ventil
Fra : TEAS
Vist : 979 gange
200 point
Dato : 30-04-13 14:32

Min cykel har racer ventiler.Men det er den type hvor ventilen ikke kan skiftes.
Jeg kan ikke pumpe dem hårdt nok op sevom de er skruget helt løse.Kun med trykluft.
Hvordan får jeg ventilen nomal igen.
Cykelhandleren vil skifte begge slanger men det koster jo.
Kom venligst med gode forslag

mvh

Teas

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-04-13 15:20

Prøv med silikonespray, det kan være mekanismen kommer til at gå bedre.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 30-04-13 19:06

Citat
Cykelhandleren vil skifte begge slanger men det koster jo.

Hvad med,.. selv,.. at proppe et par nye slanger i,.. de koster 23.95 kr/stk.
http://www.harald-nyborg.dk/search?q=cykelslange

så går det som P.. i Grethe,.. !

eller er det noget meget specielle hjul / slanger,.. ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-04-13 21:38

du kunne jo også investere i en lille kompressor med pumpepistol. det kan købes for under 300 kr

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-13 18:56

Problemet er ofte at den løse del er bøjet skæv. Prøv om du kan rette den med en lille spidstang. Det er forsøget værd , inden du skifter slange.
En anden ting er at der er forskel på håndpumper. Nogle pumper fungerer godt, selv om ventilen er lidt skæv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-13 21:44

Citat
så går det som P.. i Grethe,.. !

En lidt mere bruger venlig tone. "Så kører det som Hans i Grethe"

Jepper, så fik jeg ventileret - og fik luft - og uden at sætte alt over styr.

Mvh.
Tommy - ja det er mit dæknavn.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-05-13 18:09

Citat
En anden ting er at der er forskel på håndpumper. Nogle pumper fungerer godt, selv om ventilen er lidt skæv.

Ventilen kan også sidde lidt fast, så jeg bruger altid at trykke den ind et splitsekund før jeg bruger pumpen.

Hvem husker gammeldags ventilgummi.........smuttede det røg pumpestangen bagud

Reagerede kvinder på samme måde kunne nogle graviditeter måske undgås

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 03-05-13 16:08

Tak for svaret EA_HS.
Det er bedre at få nye slanger i,men det skal være den type
hvor ventilen kan skiftes.
Tak for alle de gode råd
mvh
Teas