/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows 8 og mails
Fra : FrejaFlop
Vist : 657 gange
50 point
Dato : 30-04-13 11:35

hej Kandu. Jeg har købt mig en Acer pc med Windows 8 (uden touch). Den er jeg glad for. Jeg har mit mailsystem via TDC - men når jeg vil skrive mails/tekst på min nye pc (www.tdconline.dk) så er det ligesom om at markøren selv bestemmer hvad den vil. Hvis jeg holder pause i skrivningen, flytter markøren sig selv uden varsel...."den" kan også finde på at marker tekst jeg lige har skrevet, uden at jeg har ønsket at markere noget.
Hvad er det der sker? Er der noget jeg kan indstille? Opdatere? jeg har tjekket for virus...

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 30-04-13 11:42

Ikke i Words eller andre programmer, ellers syntes jeg at der har været mange lignende tilfælde herinde, men kan ikke huske ´kuren´ mod det
Prøv at opdater Java og Flash

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-13 12:05

En bærbar computer? Så er det musepladen under tastaturet du kommer til at berøre ubevidst, den er ret følsom

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 30-04-13 12:54

Til O.V.N - ja jeg har en bærbar og jeg har selv tænkt på det samme og været meget opmærksom på at jeg ikke aktiverer musepladen (jeg bruger mus). Men tak for tippet. Jeg vil nu opdatere Flash og Java som Mig-Selv foreslår.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-04-13 15:45

Jeg har en ældre ACER og på den kan man slå musepladen fra på en knap, der sidder lige ved pladen. Hvis din mus er med batteri, så prøv at skifte batteri.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-13 21:31

Prøv at lade være med at bruge en trådløs mus. Der kan være forstyrrende radiosignaler.

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 02-05-13 12:43

Det er rigtig hvad o.v.n. siger.
Jeg har selv samme problem med min musepladen under tasteturet at den reagerer ved ingenting. Jeg har prøvet at bevæge fingeren langsom ned mod musepladen og jeg skulle ikke engang rører ved pladen før den reagerede. Det lyder mærkeligt, men sandt.

Lasse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-13 13:44

Løsning på problemet: Ind i instillinger for mus og deaktivere musepladen

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 08-05-13 07:53

Tak for svaret mig-selv. Det ser ud til at have hjulpet på problemet....