/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup up program?
Fra : Jan4100
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 30-04-13 10:45

Nogen som kender et godt backup som tager et backup af en specifik mappe hverdag eller engang om ugen - md. direkte til ekstern harddisk gerne free, men absolut ikke et krav
Har prøvet at søge herinde men finder ikke meget B-)

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 30-04-13 10:48

http://www.goodsync.com/da/
Backup hvert minut eller længere tid
pas på med afkrydningerne, ellers kan du risikere at slette en masse utilsigtet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-13 10:50

http://www.goodsync.com/da/screenshots.html
Mulighed: Generel = udbrede sletninger skal du IKKE sætte kryds i

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-13 10:52

Og som regel kun brug ENVEJS, ellers kommer slettede filer tilbage igen da hver mappe synkronisere sig selv hele tiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-13 10:55

Filhistorik som er indbygget i Windows 7 og 8, du stemmer hvilke mapper som skal som skal udelades, altså skal du fravælge de mapper som der ikke skal tages en kopi af og du bestemmer også på hvilken drev kopien skal gemmes og hvor tit der skal kopieres, det kan indstilles mellem hvert 10. minut og op til 1 gang dagligt

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-04-13 11:02

Synctoy Fra Microsoft er et kanon værktøj til dette . Både begge veje - en vej og tidsbaseret!

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-13 11:11

Citat
Synctoy Fra Microsoft er et kanon værktøj til dette . Både begge veje - en vej og tidsbaseret!

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155

Den har jeg også prøvet, men gik tilbage til Goodsync, da den er meget nemmere at have med at gøre.
Men smag og behag, programmet passer 110% til mit brug.
Du kan forresten også bruge websiden 4shared.com til at lave on the fly backup af en mappe
10GB gratis, kræver kun en mail og du er igang

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-13 11:12
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-04-13 13:23

Citat
Har prøvet at søge herinde men finder ikke meget B-)

Har du prøvet at skrive - BACKUP - i søgefeldtet (øverste H/hjørne)
så får du en laang række forslag til,.. og om,.. backup,.. se billeder :
http://peecee.dk/upload/view/409595
http://peecee.dk/upload/view/409597

hvis du søger i "alle emner" kommer der,.. om muligt,.. endnu flere forslag,
det er nemlig noget af det der bliver spurgt om (ret) jævnligt,

bl.a. er jeg selv interesseret i at finde et program der kan tage backup
af harddiskens indhold,.. uden alt snavset,. altså,.. men det ser ikke ud til at eksistere,
desværre,.. iflg. de 'lærte',..

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-04-13 14:27

Synctoy kører ganske fint enten via GUI eller via Kommandopromt, og det fede er det er også hurtigt via netværk, hvilket jeg har oplevet store lacks via goodsync, så snart der er linuxservere involveret og derfor kan jeg ikke bruge det til noget - da jeg ikke kan sikre mig at alle filer er taget indenfor tidsarammen!

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-04-13 15:01

Jeg bruger Second Copy.

http://www.secondcopy.com/

Kim

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 01-05-13 10:33

roder med dem alle syntes at secondcopy virker dejligt nem at gå til indtil videre

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-05-13 18:35

@k_m_s

Har du,.. (eller andre),.. nogen ide / fornemmelse / viden,
om hvad der bliver af de malware, virus,.. og andet 'snavs'
der formentlig OGSÅ bliver taget backup af,
bliver af når disse jævnlige backup bliver 'gemt' / opbevaret,... ?

altså de,.
malware, virus,.. og andet 'snavs'
der i mange tilfælde er årsag til at,. 'man',. formatere / geninstallere OS. !

- mener,..
der er vel ikke meget ved at geninstallere en 'snavset' virusbefængt backup,

fjerner et program som fx. - Second Copy. - den slags
så det ikke kommer med i backup,s,. ?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 01-05-13 20:25

Jeg vil tro at alt som virus programmet ikke fjerner kommer med i backup, men vist og når man så ligger den retur er virus programmet vel opdateret og fikser det der

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 02-05-13 07:37

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-05-13 00:15

Citat
Jeg vil tro at alt som virus programmet ikke fjerner kommer med i backup, men vist og når man så ligger den retur er virus programmet vel opdateret og fikser det der

.. godt nok et optimistisk syn på antivirusprogrammer,
alle tilgængelige test viser ellers det modsatte,..

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 03-05-13 08:17

Jeg kører en virus scan med mit sikkerheds program og et scan med et online program før jeg laver en back up.

God weekend

Kim

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-05-13 02:06

Citat
Jeg kører en virus scan med mit sikkerheds program og et scan med et online program før jeg laver en back up.

det er der mange mill. andre PC brugere der også gør,
ind til videre har det dog ikke forhindret ALLE typer virus og malware i at finde vej til computeren,

hver dag udvikles nye typer virus og malware,
til at bekæmpe disse,.. prøver anti-virus udviklerne at følge udviklingen,
men iflg. kloge hoveder, er virus-udviklerne (modsat anti-virus-udviklerne) ALTID et skridt foran,

så når du 'renser' dine backup,s (uanset type 'renseprogram')
kunne det måske tænkes (bare rent teoretisk) at de (backup) stadig er befængt med
uønskede,.. 'data',.. for at bruge et fint ord.