/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forsvare
Fra : engparken
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 28-04-13 11:26

Hej
Dreng sigtet for hæleri men har ikke nogen advokat,må jeg som far forsvare ham i retten jeg er ikke advokat eller noget i den retning,bare et spørgsmål og ja jeg ved godt det er bedre med en advokat men som spørgsmålet er så vil jeg bare høre om jeg må forsvare ham i retten.....Mvh

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 28-04-13 11:55

Har du ikke i løbet af de 9 måneder, der er gået, siden du stillede dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=163167

fået svar fra myndighederne om du kunne være forsvarer for din søn?

Jeg vil mene, at du er inhabil.

Citat
som er uegnet til at have at gøre med en bestemt sag fordi man har personlige interesser i sagen el. er i familie med en af sagens parter

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-04-13 12:34

knægten kan få beskikket en forsvarer. det er efter min mening den vej du skal gå, da sådan en kender en del til loven.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-13 13:43

Skyldsspørgsmålet, alt efter vidner og bevisers tilstedeværelse, er en mindre del end selve det at en advokat skal påse at rettergangen bliver retfærdig og ved en tilståelse finde ethvert smuthul der kan forkorte og formilde straf...........hvilket jo kræver en del juridisk indsigt.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 28-04-13 14:39

Tak for svaret ans.