/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skjule mac adresse
Fra : return
Vist : 832 gange
200 point
Dato : 26-04-13 12:27

hej

når nogen har skjult deres mac adresse altså når man leder efter den på en pc når man går i kør og skriver cmd og skriver ipconfig /all så viser den jo ingen mac adresser hverken til det trådløse net kort samt til lan

hvordan får man en en computer til igen at vise sine mac adresser når de er skjult

nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-04-13 12:31

Du skriver: ipconfig /all så kan du se dem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-04-13 12:32

Altså ud for DOS prompten C:>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-13 12:40

Blander du ikke IP adresse og MAC adresse sammen?
MAC adresse på netkortet er den som hedder Physical address
når du i kommando promten og har skrevet: ipconfig /all

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-04-13 13:42

o.v.n

hej

Nej tror jeg ikke jeg gør

når nu man skriver cmd og ipconfig /all så kommer der normalt det frem på skærmen hvor man kan se fysisk adresse samt mac adresser til både lan kortet og det trådløse netkort

når nogen skjuler sine mac adresser så man ikke kan se noget som helst når man skriver cmd ipconfig /all så er mit spørgs mål hvordan løser man det problem så man atter kan se dem ?

når man skriver cmd ipconfig /all

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-13 14:41

Har du set efter?
skriv ipconfig /all i kommando promten så står MAC adressen ud for linjen Physical address
den kan ikke skjules så vidt jeg ved, det er computerens "nummerplade" på internettet og andre netværk ingen andre netkort har nøjagtig det nummer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-13 15:15

Man skal selvfølgelig have de fulde administrator rettigheder:

1.) eng. http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-the-hidden-administrator-account-on-windows-vista/
2.) dk. http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/SlaaSuperAdministratorAccountTil/494

VILDT GÆT ..jeg ved ikke et meter om emnet
..men 'selvfølgelig' blande mig
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-13 15:18
Kommentar
Fra : return

Dato : 26-04-13 17:21

O.V.N

det kan sagten lade sig gøre så mac adressenn ikke kommer frem når man skriver cmd ipconfig /all har set det hos en men mit spørgsmål går på hvordan man får den til at komme tilbage når man atter vil se mac adressen altså hvordan ophæver man det man har skjult så man atter kan se macadressen igen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-13 07:39

Har du prøvet Kontrolpanel/ Netværksforbindelse/ detaljer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-04-13 09:27

Den med at skjule den kan jeg ikke finde ud af!

Prøv at se denne side og prøv den øverste..
Den almindelige:
1. Højreklik på det lille trådløs computer nede i højre hjørne.
2. Klik på status osv...

Find din Mac Adresse
http://pctricks.dk/find-din-mac-adresse-57.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-04-13 11:08

Viser ipconfig noget hvis du skriver det alene?

Altså tast WIN+R skriv CMD, klik OK
i DOS prompten der så åbner skriver du ipconfig og taster Enter
hvad viser den her?

ps du skal ikke skrive cmd foran ipconfig!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-13 12:19
Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 27-04-13 21:30

Citat
det kan sagten lade sig gøre så mac adressenn ikke kommer frem når man skriver cmd ipconfig /all har set det hos en

Både ja og nej.

1. Du kan IKKE skjule et netkorts macaddresse med mindre du deaktiverer kortet.
Kan windows se kortet kan windows også læse macaddressen

2. Det er jo muligt at lave lidt snyd på denne måde:
a) Åbn notesblok og skriv ipconfig
b) til test gemmer du på skrivebord, navnet skal være ipconfig.cmd
c) åbn command prompt, skriv cd desktop og tryk enter
d) skriv ipconfig /all og du vil opdage at der "mangler" noget.
Det der sker er at den først checker om den kan finde ipconfig i den mappe du er i. Derfor vil den udføre vores eget script (ipconfig.cmd) istedet for at køre ipconfig.exe som ligger i windows.
Vores script har ikke medtaget /all så lige meget hvad du skriver vil den ikke gøre det.

Hvis du putter scriptet i brugerprofil folderen (samme folder CMD starter i) så kan du snyde andre med det.

Nye it medarbejdere risikerer den slags værkstedshumor, det svarer til at blive sendt på lageret efter kørnerprikker eller en ny boble til vatter-passet.

Det er ret nemt at checke om det er det nummer du er blevet offer for, hvis du skriver ipconfig.exe /all får du den rigtige fil.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 29-04-13 19:48

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-13 20:23

Tjekket .... godt tip !!!
http://www.kandu.dk/spg167146.aspx#1916133
Det vidste jeg ikke en gang
</MOLOKYLE>