/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Registrerings-attest ved salg af bil?
Fra : cristian2
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 23-04-13 19:44

Jeg skal sælge min gamle bil. Desværre kan jeg kun finde den midlertidige registreringsattest (A-4-papir), som jeg fik da jeg registrerede bilen første gang i 2005 (den har dog alle oplysningerne inkl stempel og underskrift fra motorkontoret). Jeg er også i besiddelse af den sidste synsrapport/godkendelse fra 2011. Men spørgsmålet er om det overhovedet er nødvendigt at jeg fremskaffer den originale registreringsattest (den lille, A-5, skrevet med grønt, tror jeg nok). Skal køber have den?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-13 19:51

Uanset om du køber brugt bil fra forhandler eller privat, skal du altid sørge for at få bilens originale registreringsattest med.

http://www.fdm.dk/bilkoeb/registreringsattest

Du bliver nødt til at fremskaffe den originale registreringsattest, når du skal sælge din bil.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-04-13 20:56

Du kan gå ind på SKAT`s hjemmeside og selv klare omregistrering i dag. Det er også den billigste løsning for begge parter, og ny registrerings attest fremsendes til ny ejer.
Men om man så skal indsende den gamle attest, eller destruere den er jeg ikke klar over. Der må andre med mere erfaring på banen....

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 50 point
Dato : 23-04-13 21:03

Det er ikke nødvendigt at indlevere den gamle reg attest.
I samme øjeblik man selv fjern-omregistrerer via nemID er den gamle reg attest ugyldig.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-04-13 02:31

Hvis du ønsker at kunne vise køber en registreringsattest, kan du bestille den hos skat. Gjorde det for ½år siden, og da var det gratis.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-04-13 06:00

den gamle skal bruges ved ormregistrering , der står en kode på den du skal bruge uanset hvordan du gør
så der er kun en ting at gøre , bestil en ny atest

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-13 06:42

Sidst jeg solgte mc, havde jeg smidt min reg-attest væk, den blev solgt uden, da køber alligevel skulle have den omregistret og synet, jeg kunne godt have fået en ny men køber fik den så 100.- billigere man skal bare kunne bevise at man er ejer af køretøjet for at få en ny attest

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 01-05-13 10:12

Tak for svaret Beestone.