/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fejludbetaling
Fra : fun2
Vist : 1049 gange
100 point
Dato : 20-04-13 15:05

Vi har fået en check fra TDC på over 2500,- Det eneste jeg kan læse af brevet der følger med, er at det må vedrøre vores fastnets abonnement, da fastnetnummeret står der. Det er mere end 2 år siden vi har haft fastnetabonnement hos TDC, derfor undrer det mig.

Spørgsmålet er så om jeg har pligt til at undersøge om det er en fejl, eller om jeg godt må hæve pengene. Hvis jeg hæver pengene og TDC finder ud af at det er en fejl, kan de så kræve pengene tilbage?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-13 15:17

Du skal undersøge om det er dine penge.

Ja, de kan godt kræve pengene retur, selv om du har brugt dem

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-04-13 15:24

Citat
Du skal undersøge om det er dine penge.

Betyder det skal at jeg vil kunne blive straffet hvis jeg ikke gør det? Eller risikerer jeg ikke andet end at de kræver pengene retur. Kan jeg ikke bare sige at jeg var i god tro? (Denne tråd viser måske at jeg ikke er i god tro...)

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 20-04-13 15:36

Jeg ville nok undersøge eller spørge om, årsagen til denne udbetaling, hvis forklaringen lyder nogenlunde plausibel ville jeg putte pengene ned i min anden lomme.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-13 15:36

Ring dog til dem og få en forklaring

Pengene kan du bare sætte på din konto, men lad være med at bruge af dem før du har snakket mewd TDC..

Jeg har dog lidt svært ved at se HVORFOR TDC skulle betale dig penge tilbage 2 år efter et abos ophør

Der må ligge noget andet bag....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-13 15:38

Citat
Jeg er kendt for min ret lemfældige omgang med sandheden. Jeg har absolut ingen ide om hvorfor jeg er på kandu.dk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-04-13 16:17

Rent faktisk er det kriminelt hvis man med fuldt overlæg hæver pengene med det samme.

Beløbet ser mærkeligt ud, det svarer faktisk til 7 x kvartalsabonnement uden forbrug på fastnet.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-04-13 16:31

Du har ikke haft en PBS aftale mht. til regninger fra TDC vel?? Det kan jo være at der er blevet trukket og at de har opdaget at du har afbestilt dit abonnement??
Der må være et sagsnummer i det brev du har fået..Oplys det ved henvendelse til TDC ..
Er det fejl må du uanset betale pengene tilbage ..

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-04-13 16:48

Der er ca. tre muligheder:
1: Pengene er mine, så er der igen problemer
2: Pengene er ikke mine, snart finder TDC ud af det, og kræver pengene tilbage, ok.
3: Pengene er ikke mine, men TDC finder aldrig af sig selv ud af at de har lavet en fejl.

I det tredie tilfælde ville det være lidt dumt af mig at gøre TDC opmærksom på fejlen. Det kunne være en af grundene til ikke at spørge TDC.

Alle mine regninger til TDC har kørt over PBS.

Men jeg regner også med at spørge, det var mere princippet jeg var interesseret i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-13 16:57

Citat
det var mere princippet jeg var interesseret i

princippet .... da du IKKE har forventet dem, er der gode muligheder for en fejl - dermed handler du i "ond tro" hvis du bruger dem....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-04-13 17:35

bare det faktum, at du har stillet spørgsmålet her, gør at du ikke længere kan påberåbe dig at være i god tro.
så du må nok hellere spørge om det nu også er rigtigt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-04-13 17:56

Det her er ikke løgn.

Engang i firserne satte Danske Bank godt 300 milliarder ind på min konto, jeg nåede dog ikke at bruge dem da fjernede dem efter et par timer

Okay, jeg kunne kun se det på den trykte månedsopgørelse der kom med posten, men det kunne have været morsomt hvis jeg havde stået ved kassen og skulle noget.........kassedamen var sikkert besvimet hvis hun havde set indestående på skærmen

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 21-04-13 09:16

Kan du ikke gå ind og checke din netbank og se på historikken ....Der kan du vel se om PBS har overført til TDC de sidste 2 år???
Har de det ,så er det nok der du har forklaringen ,og da kan du hæve kronerne i god tro..
Derefter kan du invitere mig på middag og sige at pengene er gået til et " godt" formål ... Hvis der skulle blive spørgsmål....

Ha en fin søndag..

Mvh

sverola

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 21-04-13 09:38

Den her er meget værre, for mange år siden hævede SDS som det hed dengang knap 1 million på min konto og der gik vel omkring en måneds tid før fejlen blev opdaget og rettet, men såm kom der strafrenter og gebyrer til et svimlende beløb. Hvad man ikke havde forudset, - et par måneder efter. Resultatet blev , det hele skulle regnes om med håndkraft. Som bankmanden sagde "jeg er sur på dig, nu har jeg brugt hele 2 dage på den historie".
med venlig hilsen - god søndag
Fleng

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-04-13 14:27

Brug du trygt pengene, mener TDC, at det er deres penge på et tidspunk efter tre år, har de ikke krav på de. TDC har altid haft store problemer med at rette fejl! Så er det en fejl, bliver den nok ikke rettet!

Godkendelse af svar
Fra : fun2

Dato : 22-04-13 22:09

Talte med TDC i dag, da vi opsagde abonnementet i oktober 2011 havde de trukket forud, de penge synes de så de ville betale tilbage nu, halvandet år senere.
Men pengene er vores, bedre sent end aldrig.

Takker de medvirkende.