/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kode på trådløs net
Fra : ferik
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 18-04-13 20:06

jeg vil skifte kode på min netgear vvg 2000
det kan jeg godt inde i routeren, men når jeg, vvil logge på med en af mine bærbare,
får jeg ikke mulighed for at skrive den nye kode
jeg kører Win 7
er der en forkert indstilling i Windows 7

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-04-13 20:38

Et trick du kan benytte: skift også SSID så opfatter computeren det som en ny forbindelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-13 21:42

Jeg havde vrøvl med en Vista comp. som ikke kunne logge på min router med wpa2
Så jeg måtte sætte min gamle router til som kørte wep nøgle.
Så hvis det er en opgraderet Vista kan det måske være årsagen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-04-13 22:05

comp er født med windows 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-13 22:14

(jeg kan kun komme på nettet med en Linux maskine så det bliver efter hukommelsen)

Du kunne også kigge i netvæks og delingcenter - hklik på comp nede ved uret.
administration af af netværk
Der kan du måske se en autopålogning - slet den eller dem
og prøv igen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-04-13 22:23

jeg har været inde i administrationen
under egenskaber kan jeg se at det er gamle kode der stadig står der,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-13 01:38

Højreklik på netværks ikonen nede ved uret og klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, klik på dit eget net og der vil næsten helt sikkert komme en linje hvor du kan skrive den nye netværksnøgle ind, det virkede her hos mig da jeg skiftede nøgle på mit hjemmenetværk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-13 01:40

Det kræver at du har Windows til at administrere netværket, hvis du bruger et andet program til det trådløse netværk så er der sikkert en anden fremgangsmåde, forskellig fra program til program

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-13 07:06

Prøv følgende:
Kontrolpanel>Netværk og delingscenter - vælg kommandoen "Administration af trådløst netværk" ude i venstre side.
Find det pågældende netværk og højre klik for at vælge egenskaber. Vælg så fanebladet sikkerhed og angiv den nye "Sikkerhedsnøgle til netværk".

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-04-13 07:33

fjern alle netværk i administration af trådløse netværk, og du starter forfra og vil ved Connect indtaster du den nye kode.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 22-04-13 09:10

Tak for svaret Jorgen_ros.