/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Google Earth.
Fra : Mosebaek
Vist : 1410 gange
100 point
Dato : 18-04-13 11:49

Win XP. SP3. 32 bit.

Hvorfor hunnen,kan jeg ikke længere installere Google Earth,så det virker.Har afinstalleret og install. flere gange.Samme resultat. (Alt andet kører udmærket).

Jeg kan hente den "halvvejs".Forstået på den måde,at den er delvis indlæst: Fylder skærmen,på normal vis.Med menu linjer m.m. Menuerne kan åbnes og læses.Selv "mine steder",er der også.
Men selve jordkloden,kommer ikke frem.Der forbliver skærmen sort.Glimter lidt,når jeg kører cursor,hen over.
Som det ses,mener jeg at have nyeste DirectX version.

Jeg kan se,på min bærbare (Win 7) hvor den iøvrigt kører uden problemer,at der er kommet en opdaterring d. 26-2-2013.Kan det være denne opdatering,som min XP maskine ikke kan klare.

http://peecee.dk/upload/view/408219

Vh. M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-04-13 11:56

Kan man evt. gå tilbage,og finde en ældre version,som vil virke.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-13 11:58

Har du givet tilladelse gennem din firewall?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-13 12:00

Selv bruger jeg en portable udgave, og den har aldrig svigtet mig på xp prox32/ win7x64
den må du gerne få hvis det kan hjælpe på dit problem

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-04-13 12:02

Citat
Har du givet tilladelse gennem din firewall?

Ja,jeg har stoppet både AVG og Windows firewall.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-13 12:17

Hvis du åbner den via en genvej på skrivebordet, så læg lige mærke til HVAD det er der åbner...

Google Earth kan både åbne i DirectX eller OpenGL og det er muligt din genvej viser hen til den forkerte....

Prøv begge i din startmenu - så ser du hvilken der fungerer bedst (eller slet ikke) og så skift din genvej ud til den rigtige.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-04-13 15:26

Mange tak for svar.Jeg vender tilbage.Skal lige aflevere nogle børn......skal lige affotografere nogle billeder for madammen....til en konfirmation.Har lige fået monteret,en ny sidespejl,efter møde med en gyllevogn.
Som i nok forstår,er der lidt run på. Men som sagt,vender jeg tilbage.Og gerne til endnu,flere gode ideer.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-13 16:51

Citat
Har lige fået monteret,en ny sidespejl,efter møde med en gyllevogn.
Det var måske en idé at styre bilen med en GPS, for de er mere nøjagtige end Google earth.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-04-13 09:54

Citat
Det var måske en idé at styre bilen med en GPS, for de er mere nøjagtige end Google earth.

Det gør jeg også,på længere ture.Men GPS`en,kan man heller ikke forlade sig 100% på.Der skal man også selv bruge hjernen.(Og det er jo ikke min stærke side).

Sidste sommer var vi til noget fodbold turnering,i Gistrup ved Ålborg.Lod GPS bestemme,på vej derfra.
Pludseligt holdt vi på en markvej,med græssende køer,til alle sider.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-04-13 11:01

Så har jeg prøvet igen,med ny install. af GE.Desværre samme negative resultat.
Det virker som om,den stopper halvvejs henne i install.Jeg får heller ikke besked på at install.,er gennemført.(Mindes jeg fik det før i tiden).

Denne gang,har jeg "løsnet" alt,der kunne tænkes at blokere:
Accepteret popup vinduer,stoppet AVG...Windows firewall.Accepteret alt i cookies.

Kan man gå tilbage i GE,og evt. finde en ældre version,jeg kunne forsøge mig med???

Desværre har jeg ikke mere tid,for nuværende.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-13 12:05

Måske dette kan hjælpe?
internetindstillinger/ avanceret/ tillad aktivt indhold

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-13 12:33

Citat
Det virker som om,den stopper halvvejs henne i install

Jeg har aldrig oplevet et installationsprogram der bare stopper UDEN en eller anden form for fejlmelding

Det lyder mere som om den blot prøver at "rette" en ødelagt installation

Afinstaller den FULDSTÆNDIGT og genstart maskinen....

Sørg derefter for at ALLE efterladenskaber bliver fjernet...

Revo er udmærket til det formål

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Genstart derefter igen og installer GE....

Din DirectX er OK - de nyere versioner er ikke til XP

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-04-13 22:15

Citat
Revo er udmærket til det formål

Jeg tør simpelthen ikke kaste mig ud i en fuldstændig ukendt prg.,der ikke engang er på dansk.

Slet ikke nu,hvor jeg har fundet ud af at det er Ccleaner,der har fjernet noget som GE bruger.

Det var ialtfald,lige efter sidste brug af Ccleanerat GE holdt op med at virke.

Jeg har altid haft en sund skeptisk,med hensyn til brug af mere eller mindre mærkelige prg.

Nok derfor mit XP,trods alt kører fint,efter 9 års brug.

M.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-13 08:23

Citat
Jeg tør simpelthen ikke kaste mig ud i en fuldstændig ukendt prg.,

Revo er et af de mest kendte der findes

Citat
Jeg har altid haft en sund skeptisk,med hensyn til brug af mere eller mindre mærkelige prg.

Så er eneste løsning nok at finde en der "fysisk" kan hjælpe dig med problemet....

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-04-13 10:24

Tak for svaret refi.

Citat
Jeg har altid haft en sund skeptisk

Dette ligner en Google oversættelse.
Der skulle nok stå:
Citat
Jeg har altid haft en sund skepsis

Vh. M.