/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
internet explore
Fra : kivi
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 17-04-13 17:59

kan man fjerne internet explore helt fra en pc

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-04-13 18:01

Kommer an på hvilken version af Windows du har.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-13 18:19

I et Windows (operativ-) system : Win 95 og op... NEJ

Browseren er integreret med EXPLORER.EXE ...som er din GUI !

IEXPLORER.EXE ...vil altid ligge og rode rundt under din GUI, som IE5.X ..et eller andet sted.

..så vidt jeg har forstået?

Længere kan det vist ik' rulles tilbage?

PS. Bemærk forskellen mellem de 2 nævnte filer ... er blot ét bogstav: I- osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-13 18:24
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-04-13 18:25

windows 7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-13 18:29

PPS: There you have it:
Citat
"iexplore.exe" is the main executable of the Internet Explorer browser from Mircosoft. It is considered a part of the Windows operating system.

Bemærk den sidste del:
Citat
It is considered a part of the Windows operating system.

Netop ! ...og derfor kan du ikke fjerne IE ...helt
Dét du kan: Er; at ændre din standard browser til en 2. part ..f.eks. Opera, FF ..eller noget?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-13 18:33

kivi ->
Citat
Win 95 og op...

..betyder: Windows 95 og op ...til Windows 8 ! (Win7 inclusive).
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-13 18:37

Det længste du kommer ..er dette: http://support.microsoft.com/kb/957700
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-13 18:53

Men du kan fravælge den, så den ligge i dvale.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-04-13 23:39

Citat
kan man fjerne internet explore helt fra en pc

Kort og godt NEJ!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-13 07:56

Der er altså et 'aber dabei' til marken84's kommentar:

Joeh... man kan godt fjerne IE helt fra en pc. Hvis man samtidig fjerner Windows !!!

For at få fjernet ALT på pc'en kan det anbefales at benytte et "wipe" program. Så er man sikker på der INTET er tilbage på harddisken ...heller ikke partitions. Så vær forsigtig! Du kan IKKE 'redde noget' bagefter. Jeg kan anbefale Darik's Boot And Nuke : http://dban.org/

Derefter kan man evt. installere LINUX. F.eks. UBUNTU: http://www.ubuntu.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-13 09:34

Og nyeste ubuntu kan downloades efter den 25 apr (om lidt)

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 18-04-13 21:23

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-04-13 22:00

Der findes nu en Windows 7 EU version, uden IE.

Men Korrekt kan ikke "fjernes" på Standard udgaven

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-13 08:12

kivi -> Velbekommelse

Eyvind -> Korrekt, men jeg ka' ik' li' find' u' a' om den kommer på Dansk ...eller om vi må vente lidt endnu? For sådan 'plejer' det nemli' a' vær.