/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan ved man hvad der er seriøst
Fra : Rfou
Vist : 487 gange
220 point
Dato : 08-06-03 01:58

Citat
Spørgsmål : "Er kandu brugere seriøse?"

Som ny bruger hos kandu, startede for 4 dage siden, har jeg fået den fornemmelse, at det er et pointræs. Hvad skal de point bruges til? Vi , der spørger seriøst, forventer at få et seriøst svar. Jeg har samtidig fået fornemmelsen af at flere af brugerne kender hinanden, som så hjælper hinanden med at score point. Det er tydeligt at se på scoringslisten. Alle dem, der scorer point er bedrevidende, uanset hvad, der bliver spurgt om. Skal kandu ikke være seriøst? Hvorfor skal der gives point. Det ville da være bedre uden point, det er jo gratis at være på kandu. Hvorfor score point på noget man ikke ved noget om, men i forvejen har fået svaret på?

Ovenstående Spørgsmål var et stort trækplaster lørdag aften. Jeg nåede desværre ikke at opfatte hvad det egentlig gik ud på.
Det fik mig selv til at stille et spørgsmål til mig selv: Er jeg så seriøs, som jeg selv tror – eller er jeg useriøs, som ans antyder at mange superbrugere er.
Eller er jeg bare Dum, fordi jeg endnu ikke har fattet hvad ans i grunden spurgte om, og hvad han ville opnå med det.

Derfor brugte jeg nogen tid på at analysere hans spørgsmål, for at finde meningen med det. Jeg fandt at spørgsmålet indeholdt flere spørgsmål + nogle påstande

Spørgsmål:
•   "Er kandu brugere seriøse?"
•   Hvad skal de point bruges til?
•   Skal kandu ikke være seriøst?
•   Hvorfor skal der gives point
•   Hvorfor score point på noget man ikke ved noget om, men i forvejen har fået svaret på?

Påstande:
•   Vi , der spørger seriøst, forventer at få et seriøst svar.
•   Jeg har samtidig fået fornemmelsen af at flere af brugerne kender hinanden, som så hjælper hinanden med at score point. Det er tydeligt at se på scoringslisten.
•   Alle dem, der scorer point er bedrevidende, uanset hvad, der bliver spurgt om.
•   Det ville da være bedre uden point, det er jo gratis at være på kandu

Spørgsmålet var fejlagtigt bragt i smalltalk, (småsnak) hvor man hverken kan forvente eller forlange den store seriøsitet. OK seriøsitet er heller ikke forbudt her.
Nå men som den nybegynder ans angivelig er, er det forståeligt at det kan være svært at finde den rigtige kategori. Og han har jo haft travlt med at studere mange forskellige indlæg på kandu, for at kunne drage de konklusioner, som han har.

Og nu kommer spørgsmålene:
•   Hvem skal afgøre om noget er seriøst eller ej?
•   Er dette spørgsmål stillet seriøst op?
•   Mener Du at tanken bag disse spørgsmål er seriøs?
Kan Du acceptere at ALLE i pricippet bare kan melde sig ind og skrive indlæg, uden at skulle underskrive en troværdigheds erklæring og uden at skulle bestå en eller anden prøve, angående tekstbehandling, formuleringsevne og intelligens.
Mener Du at pointsystemet, med alle dets mangler, trods alt er et krydderi på kandu.?
Tror Du at Melander arvede kakaofuglen efter Arla, da de var færdige med optagelserne til reklamen, og tror Du at han har noget imod, at vi andre også spejder efter den, når vi lover at lade være med at gøre den fortræd? - Melander ?
Tror Du på ans, når han påstår at han er total nybegynder på kandu?

mvh
rfou

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 08-06-03 02:07

Hej!

Damn! Det var lidt af en "smøre";) Jeg tror du dækkede det hele, men jeg har lige en kort bemærkning...

Spørgsmålet lød - "Er Kandu brugere seriøse".... ikke sandt?!;) Og dit svar er - NEJ! eller hvad?!;)

Her er et par "alternative" svar!;)

- Måske? - hvis de vil!
- Måske? - hvis de gider!
- Måske? - hvis de fortalte "sandheden";)
...(find selv på flere;)

Hygge!

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 08-06-03 02:32

Hej

Jeg ved ikke helt hvad du mener med hensyn til at være seriøs... For de fleste herinde bruger megen tid på at hjælpe andre af med deres små og store hverdags problemer og det har jeg stor respekt for....

Derfor kan jeg ikke mene andet at langt de fleste er seriøse... der vil selvfølgelig altid findes nogle der ikke vil gå efter disse point, for at deltage i den månedtlige konkurence.... Hvor pointene har noget at sige i den enkelte persons vinderchancer...

Håber at du kan bruge dette til noget...
/Caine

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 08-06-03 02:47

Jeg mener at de fleste på kandu er seriøse det meste af tiden, og at det sådan set er så reelt, som det nu kan blive i et åbent forum.
Men det spørgsmål jeg citerede gik på: "Er kandu brugere seriøse?" I løbet af en meget lang tråd lykkedes det mig ikke at finde ud meningen med dette spørgsmål stillet af "ans".

Men jeg gerne sikre mig at mine indlæg opfattes seriøse, så derfor denne lille spørgeleg.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 08-06-03 03:12

Ja så bliver jeg jo nød til at blande mig lidt igen. Jeg deltog som du måske også husker i omtalte debat. Og skrev også min mening der. Dette skal bare betragtes som nogle tanker omkring Kandu.

Fra starten af har jeg set flere eksempler på, at folk beskylder hinanden for at snyde med point og mange andre ting, Småskænderier mm. og har så tænkt ved mig selv, herregud da... har de ikke andet at gå op i. Men jeg må med skam tilstå, at det mere og mere går op for mig, at de point er skyld i en del balade. For uden dem var mange af problemerne løst. Sikkert ikke helt for der er altid nogle der kan more sig over småting.

Siden spørgsmålet blev lukket har jeg så haft den oplevelse, at et spørgsmål jeg har besvaret andetsteds på Kandu, og som vedkommende, lad os kalde vedkommende for A, i øvrigt har skrevet i alt fald 3 forskellige steder, blev lukket og vedkommende har så godkendt et svar fra en "person" som vi her kalder B, i alt fald de to af stederne, den sidste har A nok glemt ? hvor B det ene sted skriver det samme svar som jeg, og spørgsmålet bliver så lukket. I det andet spørgsmål glemmer B åbenbart helt at skrive svaret, men A godkender aligevel personen, så det er lidt for lyst efter min opfattelse. Og når B så efterfølgende stiller et helt enkelt dumt spørgsmål, et andet sted på Kandu og får et helt enkelt svar tilbage af A som B selvfølgelig straks godkender, så er jeg jo ikke dummere end at jeg godt kan regne ud, at nu skal man så have samlet de point sammen på én person. Og ved et kig på A og B´s profil kan jeg se at B er helt nyoprettet på Kandu. Jeg håber min forklaring er til at forstå Da jeg ikke er interesseret i at skrive navne på nogen her.

Ok så har jeg det i første omgang sådan, jeg tænker... herregud hvem er det egentligt A snyder ? Mest ham/hende selv, der er ikke noget så ynkeligt som folk der snyder, lyver eller stjæler i mine øjne. Og dette er for mig det samme som at snyde i spil, det er jo kun dem selv de snyder.
Rent bortset fra at jeg var dum nok til at finde svaret og bruge tid på at fortælle det, og A var endda fræk nok til at ville have flere oplysninger, hvad A også fik.
Godt så har jeg bare lært at A og B ikke er nogen jeg vil beskæftige mig med på Kandu fremover, og så kan de forresten selv finde svar på det de gerne vil, set med mine øjne.

Men jeg må da igen, med skam indrømme... det ville da irritere mig grusomt, hvis A eller B ud i fremtiden en gang ovenikøbet vinder månedens præmie ved at få besvaret deres spørgsmål, for senere at logge ind i et nyt navn og høste pointene selv.

Især når jeg ser hvor mange seriøse mennesker der er på Kandu, der faktisk uanset om det er for sjov eller hvad, seriøst besvarer andre menneskers spørgsmål.

Jeg har ikke svaret på dit og iøvrigt ans´s spørgsmål, men jeg synes man kan læse meget imellem linierne herinde, bla.a. mit eget eksempel og har da også set andre. Eller den måde folk skriver til hinanden på. Man kan skrive noget i den bedste mening men skal være forberedt på at blive lynchet for det bagefter.

Den risiko løber jeg jo også her

Så jeg mener stadig at det er op til den enkelte hvor seriøst det er her inde.
Jeg synes også pointsystemet er et krydderi, i og med at det er en form for tak for besværet, og så kan man altid konkurrere lidt for sin egen skyld.
Kakaofuglen har jeg ikke set, og ja jeg tror seriøst at ans er ny på Kandu. Faktisk tror jeg altid på det bedste i folk, til det modsatte er bevist, og somme tider bliver man altså skuffet, som jeg gjorde med A og B

Undskyld min lange "enetale" men jeg skulle lige af med det.

Fortsat god pinse til alle

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 08-06-03 04:05

Hej!

OKAY! Der er sgu folk der går og grubler over sagerne samlet her! Fedt nok!

For at finde ud af om folk er seriøse - er man først nødt til at vide hvad SERIØS betyder. Ikke hvad det betyder for dig - eller DIG! - Eller dig DER!;) - Men hvad det betyder for os allesammen!;)

I min nudanske ordbog fra politikkens forlag står der - og jeg citerer;"seriøs adj. -t, -e 1. som er alvorlig og saglig" - Det var egentlig ikke ret meget at gå efter... Okay - nu ved jeg det er et tillægsord - jeg ved også hvordan det "bøjes" - og siden alle tillægsord er en SUBJEKTIV beskrivelse af noget andet (f.eks. "den smukke kvinde" - hvor smuk beskriver kvinden;) så er MENINGEN med tillægsord - at DU skal finde ud af om "kvinden" er "smuk" - og hvis du syntes det - så må hun jo være "smuk" - eller hvad?!;)

Hmmm.... Seriøs er et tillægsord...? Vil det sige - at nogle mennesker vil finde dette svar seriøst - og andre ikke? Eller hvordan er det nu liiiiiige det "hænger sammen"!?;)

Hygge!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-03 06:49

Nå, da-da' så er vi igang med et gammelt emne Det har været inde og vende 117 gange før.
Hvis et system kan udnyttes, så bliver det (af nogle) udnyttet, se bare på vores sociale velfærds system, og det er enda styret / kontroleret af vores folkevalgte regering.
I bund og grund, så er dem som ønsker en diskussion om points nød til at stille sig selv følgende spørgsmål (stammer fra et af mine tidligere indlæg i http://www.kandu.dk/dk/spg/16355 :

[citat]
Spørgsmål: Hvad er I her for?
* For points.
* For at vinde lodtrækningen.
* For at hjælpe andre.
Hvis I er her for det sidste... så betyder alt det point-fis jo ikke en meter.
Lad den/dem der går op i points køre deres løb, lave en kaffeklub eller hvad ved jeg. Det vigtigste må da være, at et ordentligt svar kommer frem til spørgeren - så kan alt det andet (for mig) være ligegyldigt... at jeg så har været heldig, og fået points for mine svar + vundet en enkelt gang, ja det er da bare en ekstra bonus. Mere hellig skal jeg heller ikke prøve på at gøre mig selv til. Det er da rart hvis det sker
Hvad jeg så bruger mine points til, det er i og for sig uvedkommende for alle andre. Det er jo mine points... ikke andres. Der er jo ikke nogen som holder sig tilbage, når en eller anden på bruger på Kandu.dk får sure opstød, ønsker at kvitte uddeler alle sine points i portioner af 500... her går det vældigt med at "være med på vognen"... ingen snik snak eller brokken over det.
Hvem som så skal bestemme dit og dat i politistaten "det åbne forum på Kandu"? Det er meget let at besvare, det er ikke DIG, heller ikke MIG, men derimod KANDU.DK, det er deres hjemmeside, ikke VORES... vi er bare gæster - husk det!
OK! Kandu.dk var her slet ikke uden alle os brokhoveder og "ku' undvære hovedet" folk, men det er stadigvæk deres webside og deres regler, vi må indordne os under.
[/code]

Ditto er der et ord som "Pointluder" opstået, det kan læses om på http://www.kandu.dk/dk/spg/16028

Jeg må så tilstå at syntes rigtigt godt om NielsErling's definition (begrebsforklaring) af ordet "Seriøs". Den med kvinden er MEGET rammende... og forklarende.

--> Rofu: Du er absolut ikke dum, men erkend at du ikke ved alt (det er der ingen som gør) Men drejer dit spørgsmål sig i bund og grund ikke mere om points og point ræs end seriøsitet?? Hvis nogen eller nogle ønsker at køre point ræs, så lad dem dog. Vi er ikke politi herinde!
Ser man noget, man ikke bryder sig om, så klik til næste punkt. Det er da det samme med TV'et derhjemme, er der noget bras på en kanal, så zapper man da til næste.

Som afslutning: Den som tror at vide alt, ved slet ingen ting (Kinesisk ordsprog).

Hygge... og fortsat god søndag til alle
Søren

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-03 06:59

Rfou har forståelse for at du ikke fandt ud af meningen med mit spørgsmål. Håber på at du selv kender meningen med dit eget spørgsmål. Iflg. min NuDanske ordbog er det at være seriøs, at man er alvorlig, vægtig. Det kommer (gennem fransk fra latin seriosus afl. af serius alvorlig)
Som skrevet i mit indlæg lørdag er jeg ny bruger her. En ny bruger har vel også sin ret til at stille spørgsmål og evt. svare. Det er da ikke et forum kun for de erfarne.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-03 07:02

NB: Og som man siger herude ombord: "Kan du ikke li' duften i bageriet, så skrid". Nu mener JEG ikke noget alvorligt med ordet "skrid", men det er da rigtigt. Kan man ikke tåle duften eller trykket, så var det nok bedre om man begyndte at beskæftige sig med noget andet. Kandu.dk er altså kun en webside / forum for spørgsmål og svar. General Custer købte indianere med glasperler, Kandu køber os med points og en gave i ny og næ. Alt dette er OK! hvis man selv er bevist omkring dette, er man ikke det, så er det nok ved at være tiden ti, atl man skal søge andre græsgange.
Personligt så hygger jeg mig herinde, er måske enda en smule Kandu-narkoman, men mit liv drejer altså ikke rundt om Kandu.
Det var så 'det
Kan i ha' en seriøs god søndag
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-03 07:12

NNBB:
Hvis du vil se hvor "ny" en person er, så klig på hans navn. Hvis du klikker på Fra: CLAN vil du se min profil, og kan her se, at jeg startede på Kandu 07.02.2003 + en masse andet skrammel.
Nu kan "ans" jo godt være en gammel bruger, som har taget sig et nyt navn... hvem ved? Spørg ham/hende dog!

Kommentar
Fra : als

Dato : 08-06-03 07:13

Jeg kan kun snakke for mit vedkommende:
1. Jeg er totalt ligeglad med points. Aner ikke endgang hvor mange jeg har, men siger pænt takt hvis jeg får points når jeg har besvaret et spørgsmål
2. Jeg besvarer spørgsmål hvis jeg mener jeg har et svar som kan hjælpe spørgeren
3. Jeg skriver ingen tips for jeg mener det er totalt latterligt. Da der for nogle dage side kom en ny virus blev der lavet fire tips om den samme virus. Alt var bare kopieret af fra en anden side og der stod nøjagtig det samme i alle tips.

mvh
als

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-03 07:43

Til CLAN og andre hvorfor skal der stadig være tvivl om jeg er ny eller gammel bruger? Jeg er ny bruger. Har ikke tidligere været på under et andet navn.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-03 07:55

--> ans
Jeg har ingen tvivl... jeg har faktisk aldrig overvejet det (og er også ligeglad). Jeg besvarede kun Rfou's spørgsmål. OK! Besvarede og besvarede... jeg fortalte ham hvordan han ku' "kigge"

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 220 point
Dato : 08-06-03 10:04

uha... langt indlæg der, Rudolf! Men jeg vil prøve at tage dem fra start.

?????Hvem skal afgøre om noget er seriøst eller ej?
Det skal den person, der har stillet et spørgsmål.

????? Er dette spørgsmål stillet seriøst op?
Det er en subjektiv vurdering. Jeg synes, det er.. men der kan jo snildt sidde en, der IKKE synes det.

?????Mener Du at tanken bag disse spørgsmål er seriøs?
Spørgsmål henvendt direkte til den, der læser det... rart, for så er der ingen der kan skyde een i skoene, at man taler på hele befolkningens vegne! I modsætning til tidligere, hvor man må argumentere for, at det er ens personlige holdning, der ligger bag. Det burde de fleste jo iøvrigt kunne gætte at det er, men for at slippe for ordkløveri er man alligevel nødt til at understrege det.
Min personlige vurdering til spørgsmålet: ja.

????????Kan Du acceptere at ALLE i pricippet bare kan melde sig ind og skrive indlæg, uden at skulle underskrive en troværdigheds erklæring og uden at skulle bestå en eller anden prøve, angående tekstbehandling, formuleringsevne og intelligens.

Ja, så længe de holder en sober tone og udelader den del af vokabulariet der tæller ord som "luder", "idiot" m.m.

????Mener Du at pointsystemet, med alle dets mangler, trods alt er et krydderi på kandu.?

Ja, det mener jeg bestemt. De her "matador-penge" pointene er et udtryk for, gør det lidt sjovere.

Tror Du at Melander arvede kakaofuglen efter Arla, da de var færdige med optagelserne til reklamen, og tror Du at han har noget imod, at vi andre også spejder efter den, når vi lover at lade være med at gøre den fortræd? - Melander ?

Nej, jeg tror der er mere end een kakaofugl. Og jeg tror gerne vi må kigge efter den for melander. Og jeg er sikker på at der er 1000 point til den der fanger den!!!

????Tror Du på ans, når han påstår at han er total nybegynder på kandu?

Måske hører ans til de få kandubrugere, der har læst "kom godt i gang" meget, meget grundigt.... eller også er han usædvanlig hurtig til at fange tonen. De fleste helt nye plejer at have en noget mere ydmyg indstilling til tingene... Et eksempel:

Jeg bliver beskyldt for pointrytteri... bla. af omtalte ans, der skrev det _to_ dage efter han havde logget på første gang!! Han må have haft meget meget travlt med at læse gamle indlæg ! Fordi jeg ofte skriver uddybende svar og tager del i debatter der er spændende, er det sgu (undskyld) ikke fordi jeg er på pointjagt!

Så mit svar på sidste spørgsmål er.. "jeg ved det ikke"!!!!

Christina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-03 10:28

Til skingur: Tror du på at ans er nybegynder? ja eller nej.
Skal man være ydmyg når man starter på kandu.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 08-06-03 10:37

næh, det er såmænd ikke fordi man SKAL.. de fleste plejer bare at være det. Det virker lidt mærkeligt at anklage folk, man ikke kender - som du gjorde det mod mig for nogle dage siden.
jeg er på vej ud, men vender tilbage senere.
mvh

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-03 10:38

Huiiiiii Kakaofuglen fløj lige forbi Cecilie igen... retning imod Esbjerg
--> Christina:
Godt gået! Virkeligt fint og uddybende svar - hatten af og bøjer mig i støvet
Søren

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 08-06-03 10:38

jeg tror at man skal være kritisk med alt hvad man hører. og mht personlige sager og helbred EKSTRA påpasselig. Desuden bør helbredsafdelingen holdes hjemme i stuen og til ens ven der tilfældigvis er læge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-03 10:47

Skingur du svarede ikke på mit første spørgsmål. Er jeg ny eller ej?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-03 11:10

--> ans:
Jo hun gjorde = Så mit svar på sidste spørgsmål er.. "jeg ved det ikke"!!!!
Det er vel også irrelevant........
Søren

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 08-06-03 11:54

På Kandu er der kun en ting jeg ALTID er sikker på. Mine svar til til brugerne er altid seriøse.
God sommer til jer alle

Kommentar
Fra : amatis

Dato : 08-06-03 12:41

jeg er også ny på kandu, jeg søgte efter om nogle kunne hjælpe mig med at finde en driwer canon prnter s500, jeg tror ikke der gik mere end en halv time så havde jeg et svar fra Stormfeldt, det var i hvert fald et meget seriøst svar, jeg fik
installeret printeren samme aften. endnu en gang Tak for svaret
amatis

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 08-06-03 14:01

Selvfølgelig er "ans" ny på kandu. Det kan enhver jo læse under hans profil. Derfor må jeg komplimentere ham for hans hurtige opfattelsesevne.
Jeg mindes selv min første tid herinde. Det startede vel som for så mange andre med, at jeg havde et par spørgsmål jeg søgte svar på. Svarene kom prompte hvad der duperede mig, og fik mig til at hænge ved. Men først efter en måneds tid dristede jeg mig til at blande mig lidt i debatten. Dengang pågik der regelmæssigt hundeslagsmål om point, pointrytteri og pointsnyderi.

Hveranden dag var der en eller anden der skulle bortvises/udelukkes fra kandu. Der blev foreslået, at der skulle indføres en slags Supersuperbrugere med beføjelse og mulighed til at kunne slette indlæg og foranledige folk udelukket fra kandu.
Til tider foregik debatten i et ubehageligt næsten hadsk toneleje, hvad jeg opponerede kraftigt imod. Til tydelig irritation for mange.
Enkelte profiler blev slettet, andre forsvandt af sig selv; men jeg har på fornemmelsen, at de fleste er tilbage igen. Enkelte under et andet alias.

Da jeg ikke var og er så hurtig i opfattelsen som ans, begik jeg nogle vældige brølere i den periode, og det bliver sikkert ikke de sidste fra mit tastatur.
Så jeg er nødt til at håbe på overbærenhed når jeg fejler, og vise tolerance når andre fejler.

Måske er dette spørgsmål også en fejl; men jeg tror det ikke. Ikke ud over at ordet "seriøs" burde erstattes med ordet "troværdig".
"Seriøs" betyder alvorlig og højtidelig og indikerer at man gør sig umage med sit arbejde. Men det siger jo ikke noget om arbejdets art eller formål.
En bankrøver planlægger sikkert sine kup meget seriøst. Den uvedhæftige Journalist, der lever af at puste til ilden, når der er optræk til skandale, arbejder meget seriøst, så netop hans historie bliver forsidestof.

Men er kandus brugere så troværdige? Ja, de fleste er troværdige det meste af tiden; men der er del der godt kan lide at fyre en joke af en gang imellem. Og en gang imellem er man ikke troværdig fordi man utilsigtet og forhastet kommer til at udtale sig uden at være i besiddelse af den fornødne viden.

Og til "ans" Jeg finder det ikke troværdigt når en bruger forsøger at beklikke andre brugere og skyde dem i skoene, at der består "en hemmelig sekt". Derfor kan det være vanskelig at tro på Dig i andre henseender.

Du har fået et troværdighedsproblem; men Du har selv været ude om det. Om Du er ny eller ej er forsåvidt ligegyldigt. Du behøver heller ikke være ydmyg; men Du skulle måske undgå at virke alt for selvretfærdig.

Christina Dit svar er fremragende; men jeg lader tråden stå åben pinsen over, så alle kan læse de mange gode indlæg.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-06-03 17:27

"Er Mennesket godt eller ondt?" Tjahh, det er da lidt derhenad, -det spørgsmål, der er blevet stillet.... Kandu-brugere er jo gudskelov mange forskellige mennesker. Og der er nok (næsten) lige så mange grunde til at deltage. Det ville da også være ret røvsygt, hvis det kun var seriøst det hele, så folk kun turde blande sig i debatten, hvis de virkelig havde viden og seriøse ting på hjerte.
Og nogle bliver trætte af deres profil, eller udelukkes, eller mobbes ud. Og så laver man en ny profil og genopstår som et nyt (og bedre?) menneske. Det er jo netop én af charmerne ved nettet: man kan være lige den, man påstår, man er, -hvis man ikke er tilfreds med den, man er i virkeligheden. Og man er ny på kandu, hvis man siger, man er ny. Derfor kan man jo godt være "genfødt".
Hilsen Birgitta, -almindelig bruger af princip og derfor uinteresseret i pointsene. Men ikke specielt nybegynder mere, sådan da..

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 09-06-03 05:25

Birgitta har fat i noget der:
Citat
Og nogle bliver trætte af deres profil, eller udelukkes, eller mobbes ud. Og så laver man en ny profil og genopstår som et nyt (og bedre?) menneske. Det er jo netop én af charmerne ved nettet: man kan være lige den, man påstår, man er, -hvis man ikke er tilfreds med den, man er i virkeligheden. Og man er ny på kandu, hvis man siger, man er ny. Derfor kan man jo godt være "genfødt".

Hvor mange af os spiller en eller anden form for rollespil, når vi skriver på kandu. Er vi ekstra finurlige fordi vi måske ikke altid når at fyre de kvikke replikker af i den daglige omgang med folk. - mere barske fordi man i virkeligheden er under tøffelen derhjemme - lader som man er ældre eller yngre end ens omgivelser kender én - optræder jovialt og vennesæl på trods af mindreværdskomplekser og kontaktbesvær.
Det er jo så dejligt anonymt.
Og ved vi noget om hvor mange skolebørn der blander sig en gang imellem, Nej vel!!

Ingen kender sandheden om det. Det er også ligegyldigt. Men dog en grund til ikke at tage dette game alt for højtideligt.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-06-03 09:23

ja, igen kan jeg kun svare for mig selv, - jeg spiller ærligt spil 8og får jo osse på puklen for det ind i mellem).

Men det er da i virkeligheden dejlig forfriskende at man ikke ved så meget om hinanden (indtil man lærer hinanden bedre at kende) - på et tidspunkt førte jeg en laaang tråd med en ang. havebassin... og på et tidspunkt skriver vedkommende "nej, det går nok ikke, det må jeg ikke - jeg er kun 14". Havde jeg nu på forhånd vist det, havde jeg måske ikke taget det så seriøst, men pga den fine tråd vi førte, tager jeg altisd hans andre spørgsmål alvorligt, selvom jeg nu ved at han ikke er så gammel. (giver det her nogen mening???) Den anden bruger, der fulgte tråden, forsvandt da alderen gik op for hende - dumt af hende synes jeg.

Min parantes med "indtil man lærer hianden bedre at kende" skal forstås sådan, art det OGSÅ er forfriskende at møde "kendte" ansigter herinde, man har mødt i mange andre tråde. Det bliver meget vennesælt og kan måske for nye virke indspist... men jeg tror også de hurtigt opdager, at det jo ikke er fordi dem der kender hinanden rotter sig sammen (og det var løwn, for det er der jo vitterligt nogen der gør!)

Man kan godt have "venner" man aldrig har set, som her - og nogen af dem mødes man måske med IRL fordi man har haft det så hyggeligt her.

hm - tabte vist tråden... men jeg holder nu meget af dette "game" også selvom alle ikke altid er lige flinke herinde!!!

Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-06-03 09:34

nå ja.. det var det med genfødslerne! Som jeg går ind for på en måde - altså når der ikke er snyd med i billedet! Læste en gammel tråd, hvor e.p. fortæller, at han er så træt af det hele, at han vil komme igen under et andet navn, fordi han er træt af hetzen mod sin person. Fint nok. Det bliver både ærligt og troværdigt så. Fordi han er ærlig omkring det.

Det kan jo bare godt virke påfaldende, hvis den genfødte kører derudaf i samme stil som før.. så bliver det for nemt at gennemskue og man gætter måske ovenikøbet personens tidligere profil. Selvom vi kun har en bestemt skrifttype at vurdere hinanden ud fra, har vi jo ofte vores egen personlige skrivestil, de samme stavefejl der går igen, de samme skældord eller rosende ditto!'

mvh

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-06-03 10:50

Jeg sidder her med en fornemmelse af at det hele er gået i selvsving....

Pointbyteri blandt superbrugere
snyd
Smålighed på Kandu
Hvem vil bytte point
brok
ka det være rigtigt
hvem vil have mine point
seriøsitet på kandu
hvad er seriøsitet
?
Jeg mener, hver gang der kommer et spørgsmål som dette. Kommer der med garanti et spørgsmål fra en forsmået bruger, der mener de 220 point er uddelt forkert. Så kommer der et nyt spørgsmål som dette og så kører karrusellen igen. overskriften og tonefaldet kan være forskelligt, men indholdet er det samme.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-06-03 13:47

I mit indlæg lørdag skrev Rfou til mig at han stillede et seriøst spørgsmål. Så Rfou må da selv vide hvad det betyder.
En ny bruger har ikke kendskab til tidligere stillede spørgsmål. Det kan man få ved at betale sig til svarende, men så mange point er der jo ikke til rådighed. Desuden finder man hurtigt ud af hvad der tidligere er blevet spurgt om.
Srhansen skriver at det er gået i selvsving. Jeg tror at srhansen er en erfaren bruger, så hvorfor så deltage i debatten bare for at trække det i langdrag. Jo før debatten er slut jo før kan den lykkelige ejer af de 220 point glæde sig.
mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 09-06-03 19:19

Tak for svaret skingur. Blandt mange gode svar, var Dit det der mest "seriøst" besvarede mine spørgsmål punkt for punkt, og det er ekstraordinært.
Jeg stillede dette spørgsmål, fordi ans der påstår at være seriøs stillede et meget rodet og useriøst spørgsmål, der indehold flere påstande end spørgsmål, og hvor han konsekvent så bort fra alle de reelle svar han fik.
Tillige beskyldte han en uspecifiseret skare af superbrugere for at være medlemmer af en "hemmelig sekt" der styrede det hele herinde. At han altid svarer på et spørgsmål, ved at komme med et modspørgsmål, gør ikke hans troværdighed bedre.

Om han er ny eller ej, er så inderligt ligegyldigt. Det er bare påfaldende hvor ihærdigt han fremhæver det.

Selvsving - måske. P.T. løber der 2 tråde ang. snyd og det fører altid til lange tråde der ikke altid er lige "seriøse".

Ærlig talt tror jeg at det er en flok skoledrenge der sidder og morer sig over den opstandelse de forårsager.

Og så må jeg tilstå at jeg er godt tilfreds med kandu som kandu nu er. Der kan være brugere og superbrugere der ikke lige er min kop te; men det er ikke kandus problem.
Pointene er jeg ligeglad med, jeg kan ikke nå at bruge dem jeg har. Men andre er glade for dem, så for min skyld må de gerne blive.
Tak for alle de gode indlæg i denne lille debat
MVH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-06-03 20:01

Til Rfou! Jeg prøver bare at lære kandu at kende. Så enkelt er det.
mvh. ans

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-06-03 05:38

Til ans !
Det har Du så haft rig lejlighed til nu. De fleste af os er både seriøse og troværdige; men ingen kan jo svare for andre end sig selv.
mvh
Rudolf

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 17-06-03 11:02

Med hensyn til om ans er ny bruger eller ej, har jeg lige lagt et indlæg på

http://www.kandu.dk/dk/spg/13658

Har lige siddet og læst maaaaange mail fra kandu, for jeg har været på ferie, og kom først hjem i nat, så derfor er jeg liiiidt bagud.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 17-06-03 12:11

Ja-ja, ferie er godt, men man glemmer at tage hjernen med hjem

Det var på dette jeg lige havde lagt et indlæg. Sorry.

http://www.kandu.dk/dk/spg/16673#159192

Mvh
Mone