/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Resize til samme størelse.
Fra : k_m_s
Vist : 1085 gange
200 point
Dato : 17-04-13 11:46

Hej.

Jeg har nogle poser (ca. 30 cm x 40 cm) som jeg skal ha nogle billeder af med samme dimensioner.

Når jeg har fritlagt dem og crop'et dem skal jeg ha dem resize't.

Den ene pose er resize't til 388 px x 499 px.

Men når jeg resize'r den næste til 388 i breden vil den blive 452 i højden.

Hvordan kan det være?

Kim

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-04-13 11:57

Mener der er en anden funktion, under recise der skal markeres fra eller til, ellers følger billedet altid den ene side´s størrelse, funktionen findes i Photoshop, men kan ikke lige finde den.

Det bliver forklaret i en af disse
http://www.pionersoft.dk/ps-kursus2/index.html

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-04-13 12:02

Nu har jeg ikke lige psp på denne pc. Men når du går i resize skal der IKKE være hak i LOCK ASPECT RATIO. så kan du manuelt stille både højde og bredde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-04-13 12:15

Citat
IKKE være hak i LOCK ASPECT

Der var den vist, den hedder så bare ikke lige dét i min PS

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-04-13 12:50

Men hvis der ikke er hak i LOCK ASPECT RATIO bliver billedet så ikke strukket?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-04-13 13:07

Citat
Men når jeg resize'r den næste til 388 i breden vil den blive 452 i højden.

Hvis du har mere end et billede åbent, tror jeg ikke du får held med det, det skal gøres ved hvert enkelte billede.
Ikke lige en funktion jeg bruger, så kan ikke hjælpe mere med det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-04-13 13:12

Kom lige til at huske, at man kan lægge et hvidt område ind - copy&paste så skulle det passe,
men er som skrevet ikke inde i funktionen

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 200 point
Dato : 17-04-13 16:28

åben new image i den størrelse som du skal have alle dine billeder. Select All ... tag en kopi af det billede som du skal ændre og past into selection på det tomme billede.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 19-04-13 08:50

Tak for svaret knh15.

Det var en god måde, tak for det.

Tak for alle svar.

Hilsen Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 19-04-13 09:18

Godt. Du er altid velkommen til at spørge mig en anden gang.