/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tilbage til fabriksindtillinger
Fra : sonjor
Vist : 1365 gange
300 point
Dato : 16-04-13 17:55

Uha, jeg har dummet mig, kan jeg mon få hjælp her ? Jeg vil sælge min Acer Aspire One 722, som jeg har installeret Win 8 på. Nu ville jeg nulstille til oprindelig, men jeg har ikke CD'er dertil. Er det mon muligt at gendanne på anden vis?.
Win 8 til den har jeg på en DVD, men kan den bruges efter evt. gendannelse?
Det eneste, jeg har er en Paragon image lavet efter install. af win 8, men der er jo stadig mine egne programmer og filer på. Jeg kan selvfølgelig nok afinstall. div. programmer og slette mine data, men den er vel stadig ikke "ren"

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 18:40

har du prøvet at google dit spørgsmål,.. ?

-how to restore acer aspire one to factory-

det giver ca. 1,5 millioner resultater,

alternativt,.. vent til Klaudi,.. kommer forbi,
han plejer at kunne forklare så du også kan forstå det.

i mellemtiden kan du se om du kan få noget af de mange youtube videoer
der er om emnet / spørgsmålet,.. fx :

http://www.youtube.com/watch?v=a-s8ak5ST44

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-04-13 18:43

Ja, jeg har Googlet og også set den video du viser, men det virker ikke her. Nu er det så også en efterinstalleret win 8 og ikke XP, som videoen forklarer.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 18:45

Citat
Win 8 til den har jeg på en DVD, men kan den bruges efter evt. gendannelse?

det er den normale fremgangsmåde at installere et styresystem på en nyformateret harddisk,
uanset det er en SSD Disk, mekanisk,.. eller en helt ny maskine UDEN styresystem.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 18:49

så ville det være en god ide at forklare hvad der er,.. og har været af styresystemer på maskinen (PC) i tidens løb,
og hvor meget der medfølger original software (CD/DVD) til,.. fx. operative systemer.
og hvor meget der er opgraderinger.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-04-13 18:55

I tidens løb kom den med Win 7 og jeg har selv lagt Win 8 ind. Der var intet med (CD/DVD). Er det godt nok ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 19:00

Citat
Ja, jeg har Googlet og også set den video du viser, men det virker ikke her. Nu er det så også en efterinstalleret win 8 og ikke XP, som videoen forklarer.

så gør du bare som på videoen,.. og gendanner XP,.. og derefter opgraderer til Win 8 igen,

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-to-windows-8

Citat
pgradere til Windows 8
Før du opgraderer til Windows 8, anbefaler vi, at du kører Windows 8 Opgraderingsassistent. Den scanner din eksisterende pc for at finde ud af, om den er klar til Windows 8. Derefter får du en kompatibilitetsrapport og valgfri trin, så du kan købe, downloade og installere Windows 8.

Download Opgraderingsassistent

Du kan få mere at vide om, hvordan vi bruger dine oplysninger, ved at læse Windows 8 erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger for Opgraderingsassistent.

Hvis du opgraderer til Windows 8 og vil vende tilbage til din tidligere version af Windows, skal du bruge det genoprettelses- eller installationsmedie, der fulgte med pc'en fra pc-producenten. Du kan finde flere oplysninger i afsnittet Support på denne side.

Før du opgraderer til Windows 8, anbefaler vi, at du besøger pc-producentens websted for at få oplysninger om opdaterede drivere og hardwarekompatibilitet.

Indløse et særtilbud

Hvis du har en tilbudskode, skal du sørge for at angive den for at kunne opnå kampagneprisen. På købsskærmbilledet vises den fulde pris. På ordrebekræftelsessiden kan du imidlertid angive din kampagnekode. Prisen ændres til tilbudsprisen, når du klikker på Anvend.

Du kan finde flere oplysninger om Windows-opgraderingstilbuddet på siden med ofte stillede spørgsmål om Windows-opgraderingstilbuddet.

Øverst på siden
Hvis din pc aktuelt kører Windows 7, kan dine filer, apps og indstillinger let overføres til Windows 8. Hvis din pc kører Windows XP eller Windows Vista, skal du geninstallere dine apps efter opgraderingen.

Bemærk!

Du kan køre Opgraderingsassistent uden at købe eller installere Windows 8.

Hvis du vil kontrollere, om dine eksterne enheder som printere eller skærme kan bruges med Windows 8, skal du sørge for, at de er tilsluttet pc'en og tændt, før du kører Opgraderingsassistent.

Hvad undersøger Opgraderingsassistent?

Opgraderingsassistent undersøger især fire ting:

Den scanner din hardware og dine apps og tilsluttede enheder for at se, om de fungerer sammen med Windows 8. Sørg for, at alle de eksterne enheder, du skal bruge for at arbejde på pc'en, f.eks. printere og skærme, er tilsluttet pc'en og tændt, før du kører Opgraderingsassistent.
Opgraderingsassistent undersøger, om din pc-hardware opfylder Windows 8-systemkravene for installation på din pc, herunder processorfunktioner som CPU-hastighed, PAE, NX og SSE2 samt RAM-størrelse og harddiskkapacitet. Den undersøger også, om de aktuelt installerede apps og enheder er kompatible.
Du får en kompatibilitetsrapport. Windows 8 kan generelt bruges med de samme apps og enheder, som kan bruges med Windows 7, men i nogle tilfælde kan et produkt kræve en opdatering, eller du skal måske fjerne og installere det igen, efter at du har opgraderet. Kompatibilitetsrapporten viser de apps og enheder, der kan bruges på Windows 8, dem, der måske ikke kan bruges, og hvad du kan gøre for at få dem til at virke igen efter opgraderingen. Hvis nogle af dine apps og enheder ikke vises, kan det skyldes, at vi endnu ikke har kompatibilitetsoplysninger om det pågældende produkt. Du kan finde flere oplysninger om bestemte produkter i Windows Compatibility Center eller ved at kontakte producenten.
Du kan gemme eller udskrive kompatibilitetsrapporten til senere brug. Medmindre du vælger ikke at bevare noget under opgraderingen, kan du finde rapporten på skrivebordet efter opgraderingen. Du kan finde flere oplysninger under Få apps og enheder til at fungere i Windows 8.
Den undersøger, om din pc understøtter bestemte Windows 8-funktioner . Det gælder specielt: Windows Store, fastgørelse, sikker start og multiberøring. Hvis din pc ikke understøtter en eller flere af disse funktioner, vises en advarsel. Du kan stadig installere Windows 8, men visse funktioner vil ikke være tilgængelige.
Den giver dig mulighed for at købe, downloade og installere Windows 8. Hvis din pc er klar, anbefaler Opgraderingsassistent, hvilken udgave du skal købe, og fører dig gennem opgraderingstrinnene.
Øverst på siden
Er min pc klar til opgradering?

Den bedste metode til at finde ud af, om din hardware og dine apps og tilsluttede enheder er klar til opgradering, er at downloade og køre Opgraderingsassistent, som scanner dem og fortæller dig, om der er noget, du skal gøre før eller efter opgraderingen.

Vis alle

Systemkrav

Hvis jeg kører Opgraderingsassistent, og den ikke nævner en bestemt app eller enhed, betyder det så, at denne app eller enhed kan bruges på Windows 8?

Kan jeg opgradere en berøringsfølsom Windows 7-pc til Windows 8?

Kan jeg opgradere fra en 32-bit version af Windows til en 64-bit version af Windows 8?
Øverst på siden
Købe en opgraderingsversion af Windows 8

Når du kører Opgraderingsassistent, og den finder, at din pc er klar til opgradering, anbefaler den, hvilken version du skal købe, og giver dig mulighed for at købe, downloade og installere Windows 8 derfra.

Hvis du foretrækker det (og det er muligt i dit område), kan du også købe opgraderingen som en dvd fra en autoriseret forhandler. Bemærk, at hvis du opgraderer fra en dvd, skal Windows køre på pc'en, når du starter opgraderingen. Hvis du vil omformatere harddisken, kan du gøre det, når blot du starter pc'en fra mediet og derefter formaterer harddisken under konfigurationsproceduren ved installation af Windows, og ikke inden.

Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du køber en opgradering i dit område, ved at besøge webstedet Køb Windows 8 .

Øverst på siden
Købe en fuld version af Windows 8

Hvis du vil bygge din egen pc og installere Windows 8 eller Windows 8 Pro, eller hvis du vil have et ekstra operativsystem kørende på en lokal virtuel maskine eller en separat partition (herunder en Mac), kan du købe systembyggerprodukter til Windows 8 eller Windows 8 Pro (OEM-versioner). Hvis systembyggerprodukter til Windows 8 og Windows 8 Pro er tilgængelige i dit land eller område, kan du købe dem hos en autoriseret forhandler. Du kan få flere oplysninger af sælgeren. Denne version omfatter ikke kundesupport.

Bemærk!

Systembyggerversioner af Windows 8 kræver hardware, der bærer logoet Designet til Windows 8, hvis berøring skal aktiveres.

Øverst på siden

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 19:04

så retter du

Citat
og gendanner XP

til

Citat
og gendanner win 7

http://www.youtube.com/watch?v=uo6fcctLgZw

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 19:08

Citat
I tidens løb kom den med Win 7 og jeg har selv lagt Win 8 ind. Der var intet med (CD/DVD). Er det godt nok ?

Ja,.. det er ret fint,..

så gør du som på ovenstående youtube video,.. og fortsætter som da du sidste gang lagde win 8 på 'putteren' (opgraderede)

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-04-13 19:19

Ok, det prøver jeg. Så vidt jeg husker skulle jeg angive min win konto, da jeg installerede Win 8. Hvad nu, når jeg sælger den, kan den evt. nye ejer så alligevel logge på ?? Måske dumt spørgsmål, men så UNDSLYLD for det !!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 19:34

Citat
Måske dumt spørgsmål, men så UNDSLYLD for det !!

der findes ikke dumme spørgsmål,... kun dumme svar,.. !

tænk sig,.. hvis nogen aldrig spurgte om noget,
så fik vi hurtigt en verden af dumme uvidende individer,

Citat
Hvad nu, når jeg sælger den, kan den evt. nye ejer så alligevel logge på

tja,.. hvis du kan,.. kan den nye ejer vel også,.. tænker du på brug af password.
så må den nye ejer ændre til et andet passende pas.

men det kan du vel sætte op under install,.. fx 123456 / abcdefg

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-04-13 19:38

Tak skal du have.

Jeg må desværre sige, at efter mindst 10 forsøg, er det endnu ikke lykkedes mig at få det til at virke, altså uanset hvor kort/længe jeg venter med at taste alt/f10 og hvor mange gange jeg trykker, starter win 8 bare op igen- øv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-13 20:01

Hvis du vil køre en boot-CD i opstarten - kan det måske hjælpe at GENSTARTE din win 8.
Den opgradering du købte er jo verificeret af windows en gang og kan ikke lægges ind igen. (som jeg er orienteret)

Så tilbage til fabriksindstillingerne er ikke win8

Men spørg her:
http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/support

En af mine venner "nakkede" sin HP og fik lov til at købe en DVD med win 7 og alle drivere som passede til (300 kr > tilsendt)

Det er jo ret vigtigt med de rigtige drivere.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 20:13

Citat
altså uanset hvor kort/længe jeg venter med at taste alt/f10 og hvor mange gange jeg trykker, starter win 8 bare op igen- øv

tror det er fordi du ikke 'tapper'

at 'tappe' betyder at tryk / klik udføres med 2 - 3 tryk i sekundet (dip dip dip)
alltså IKKE et vedvarende tryk / klik / tap

men meget hurtige tryk / klik after hinanden,...
lidt i retning af når spætterne (fugl) 'tapper i træet med næbet,... ..

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-04-13 20:31

@EA-HS, desværre, det hjalp heller ikke.
@Eyvind, tjah, jeg ville være ked af at bruge ret mange penge på den, da jeg jo i forvejen ikke kan få ret meget for den brugt. Så må jeg vel hellere beholde den - øv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-13 20:53

Har du prøvet tasterne >> ALT+F10 << under opstarten efter en genstart fra win 8

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-04-13 21:02

@Eyvind
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med genstart fra win 8. Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-04-13 21:04

jeg har vist kun en opstartsdisk, der er lavet med Paragon backup og recovery

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-13 22:53

Jeg kender ikke så meget til Paragon backup.
Men hvis det er en boot / opstarts disk du vil bruge, kan du muligvis klikke på tasten F12 under opstart - (altså som skrevet oppe i tråden) klik klik klik klik klik klik

Windows 8 er lidt speciel med hensyn til at starte op fra en boot CD.
Win8 er indrettet sådan at den forsøger at forhindre dig i at starte op med andet end win8................................det kan ofte omgås på følgende måde.

Start win 8 > når den er startet op > op eller ned i højre hjørne > klik på tandhjulet (husker jeg det er) > og nu skal du ikke vælge sluk - men genstart.
Så er det muligt at du, når den starter op igen, kan klikke på følgende taster

ALT+F10 som skulle give mulighed for at vælge geninstallere win 7 (auto recovery)

F12 som måske giver mulighed for at vælge CD/DVD så din boot CD kan starte

Tasten ESC (ved F tasterne) og straks F9 og så et boot valg

For at vide hvilke muligheder der er kan du lige kigge på din harddisk sådan her:
Start op med win 8 > hop over på gammeldags skrivebord (klik på de to blomster)
Højreklik nede i venstre hjørne > peg på computer > højreklik på computer og
vælg administrer > vent lidt > klik på diskhåndtering > nu kan du se harddisken >
Disk 0 er din harddisk > felterne er partitioner > hvor mange felter er der og hvad hedder de firkantede felter.

Print dette ud for du kan ikke huske det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-13 02:27

Citat
jeg har installeret Win 8 på. Nu ville jeg nulstille til oprindelig, men jeg har ikke CD'er dertil. Er det mon muligt at gendanne på anden vis?.
nej du brændte broerne bag dig da du opgraderede, hvis du ikke har en image af computeren da der var Windows 7 på den så kan du ikke gå tilbage til dengang

Men du kan nulstille Windows 8 og begynde helt forfra og denne gang opretter du den med den nye ejers Windows live ID - ikke dit eget, du kan også oprette en ikke Microsoft konto men så kan der ikke hentes nye apps, men den nye ejer kan så senere selv oprette en bruger konto med sin Live ID
En af de bærbare computere jeg opgradere den gang Windows 8 blev solgt til kampagne pris kørte ikke særlig godt så jeg forsøgte den mulighed med at nulstille og begynde forfra så jeg ved at helt forfra er HELT FORFRA alle konti, programmer, dokumenter og andre filer slettes, men drivere til både dit og dat var der stadig efter en nulstilling, det er næsten som at lægge en DVD i og installere på en helt ny computer, din image DVD med dine filer og personlige oplysninger er ikke til nogen nytte når du ikke selv vil bruge computeren, smid den væk

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 08:29

@o.v.n.
Og hvordan nulstiller jeg så lige Win 8? Og en ikke Microsoft konto ? Men jeg kan vel ikke sælge den på de betingelser, så skal køberen jo være ret meget inde i disse ting, og "han" vil vel næppe købe denne computer !! Så det ender vel med, at den må lægges ind bagest i et skab og hensygne.
Du mener altså heller ikke, det hjælper evt. at købe gendannelses-CD'er fra Acer??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-04-13 09:27

Det er meget dumt at sælge sin PC uden at have ryddet disken for oplysninger (Killdisk eller lign) alle kan finde dine gamle filer og udnytte dem.
Kan du sælge den med en XP Pro, så har jeg en liggende m licens, du gerne må få, så kan køber selv opgradere til andet.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 09:43

@Eyvind.
Jeg prøver her at besvare dit spørgsmål:

Disk 0 grundlæggend 298,09 GB Online
et skraveret felt: 14.00 GB I orden(Genoprettelsespartition)
1 felt: System Res -100 MB NTFS I orden(system)
1 felt: Acer (C:) 283,99 GB NTFS I orden (Boot,Sidefril,Crashdump,Primær..

Kan du få noget ud af dette?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-13 09:51

Ja - du kan geninstallere din windows som den var fra ny.
Hvis du har en vejledning som fulgte med computeren så står der hvordan - ellers spørg.
Det burde kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-13 09:53

llers må vi lige finde ud af hvad Acer bruger som standard recovery

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 09:56

@Eyvind
Jeg ser lige , at der på skrivebordet ligger et ikon, der hedder Windows. Når jeg højreklikker på den, kan jeg vælge "Brænd isoafbildning", hvis jeg gør det, kan jeg så starte op på den og få det gamle tilbage, tror du?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-04-13 10:27

Kan du KUN acceptere windows 8,... ?
ellers er der muligheden at 'nøjes' med win 7

personligt ville jeg foretrække win 7 frem for win 8,
men sådan er vi så forskellige,... (heldigvis)

i et af dine tidligere spørgsmål vedr, samme PC,
holdt du stædigt fast ved din paragon backup,.. den kender jeg ikke,

men jeg kan vise dig en guide fra min egen Acer Aspire laptop,
guiden brugte jeg selv da jeg udskiftede min mekaniske HD med en SSD Disk,

så kan du prøve om den ikke også virker på din PC :
gå ind i START / kontrolpanel / system og sikkerhed / sikkerhedskopiering og gendannelse
der kan du (i V-side) vælge mellem :

1)Opret en systemafbildning,-
2)Opret en Systemreparationsdisk

vælger du den første,..
kan du lave en systemafbilding, der bruges til at gendanne computeren,
det gør du ved at tilslutte en USB enhen (fx extern HD eller USB pen)

(-- hvis jeg husker rigtigt, har du ingen indbygget drev i din PC,
og kan derfor ikke vælge pnkt. 2 'Opret en Systemreparationsdisk)

prøv at se efter om ikke det er det samme på din PC,

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-04-13 10:32

Citat
Jeg ser lige , at der på skrivebordet ligger et ikon, der hedder Windows. Når jeg højreklikker på den, kan jeg vælge "Brænd isoafbildning",

det er en såkaldt ISO fil,
den SKAL brændes på en CD / DVD (afh. af størrelse)

iflg. dig selv har du ikke noget drev i din PC,
så kopier filen over på en anden PC og brænd den over på CD / DVD
så kan du se hvad den indeholder.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 10:34

@EA-HS

Jeg har brændt den ud på en DVD, da jeg har en ekstern brænder.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 10:48

@EA-HS
der er på DVD'en bl.a. mapper: (boot - efi - sources - support)
filer: autorun - bootmgr - bootmgr.efi - MediaMeta og setup

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-04-13 10:57

står der ikke noget om til hvilket styresystem,.. 7 eller 8,. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-04-13 11:00

prøv evt. at udpakke ISO filen med et unzip / zip program,

fx 7-zip hvis du ikke har andre muligheder :
http://www.7-zip.org/

(klik kun inde i den grønne rude)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-04-13 11:06

Win 8 tør jeg ikke rode mig ind i,.. det er for viderekommende / MEGET viderekommende,. !

men hvis du kan 'nøjes' med win 7
kan du så ikke få det til at virke ved at gøre som nævnt under Dato : 17-04-13 10:27 .. ?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 11:06

Nå nu er jeg nok dum igen. Jeg har jo brændt iso-filen og når jeg ser den (i dvd-drevet) i f.eks. stifinder, ser jeg de mapper og filere, jeg referede til. Hvad skal jeg unzippe?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 11:24

@EA-HS
Glem nu alt om Paragon, ikke ? I mit kontrolpanel er der ikke et punkt, der hedder :
system og sikkerhed / sikkerhedskopiering og gendannelse det samme gælder mine andre computere (også min mands, som kører med Win 7)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-04-13 11:53

så er det nok fordi din PC ikke indeholder filer til gendannelse,
-- sidste mulighed,.. skriv recover, recovery, eller gendan i søgefeltet
START / SØG alle filer mapper,..... og se om der dukker noget brugbart op,

men,.. noget kunne tyde på at du er nød til at investere i en DVD med ønskede styresysten,
alternativt slette alle mapper / data,

men så er der en svag mulighed for at disse data kan gendannes,..
(ved ikke om du har MEGET følsomme data på HD)
altså,.. hvis du vælger at sælge computeren til en ondsindet person.

medmindre Eyvind, o.v.n, eller Klaudi kan fixe problemet for dig, !

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 11:56

ok, jeg venter lidt på o.v.n, Eyvind eller Klaudi så. Det er vel for risikabelt at prøve at starte op på den DVD, jeg har brændt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-13 12:06

Citat
IOg hvordan nulstiller jeg så lige Win 8?
sæt musemarkøren op i venstre hjørne af skærmen, i menuen som kommer frem går du ned og klikker på Indstil tandhjulet og klikker på Skift pc-indstillinger og igen på Generelt, der er mulighederne og du kan vælge at optimere uden påvirke filerne, eller nulstille fjern alt og begynd forfra, den sidste mulighed er Avanceret som kan bruges til at starte fra reparations CDen og hente en eventuel system afbildning ind igen, der har du din Paragon og får ikke brug for Windows egen måske bedre funktion
Når du nulstiller så computeren tygger længe på at slette oplysninger og genstarter så, det er her du skal bruge en e-mail adresse for at oprette en konto, det behøver ikke være en Live ID og du bør oplyse det kodeord du vælger når du sælger den lille computer, så den nye kan så kan logge ind og oprette sin egen Live ID konto

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 12:21

@o.v.n.
Lige inden jeg prøver dit forslag om den avancerede start, hvad mener du så om den DVD, jeg har lavet (se lidt højere oppe) ? er den mon uduelig?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 17-04-13 13:05

Mit bud på den Paragon image du har lavet er: Ja den er ubrugeligt ellers har jeg misforstået noget undervejs der er jo mange indlæg image filen er jo med din Live ID og personlige indstillinger og filer, du kan heller ikke bruge den til en ny computer fordi licensen allerede er i brug på den gamle du vil sælge og den oprindelige Windows 7 licens blev ugyldig da du opgraderede, som jeg forstår dine indlæg så er image filen brændt til dit eget brug hvis uheldet skulle være ude og computeren gå ned, hvis du vil være flink så kan du brænde en ny image efter nulstilling og sælge den sammen med computeren, køberen skal så vistnok have Paragon for at kunne gendanne.
Der har Windows 7 og 8 deres egne muligheder men dem har brugerne ikke opdaget endnu, muligheden er i Kontrolpanel - System og sikkerhed - Filhistorik - Windows 7 filgenoprettelse - der kan du oprette en systemafbildning og brænde en reparations disk (start CD) til at starte computeren, fortæl den nye ejer om den mulighed eller du opretter en afbildning og start CD og sælger dem sammen med computeren.
Og ja til spørgsmålet: Har du selv prøvet? Det har jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-13 13:12

Citat
jeg prøver dit forslag om den avancerede start
Nej - det var Fjern alt og begynd forfra du skulle vælge.

Jeg håber du finder en løsning, jobbet kalder om lidt, det bliver sikkert først efter klokken 04:00 jeg er hjemme igen og læser hvad du har fundet ud af,
allerede nu er der vildt travlt og nyansættelser (oplæring) kan ikke følge med travlheden

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 13:30

Ja, det er også det jeg lige er startet på, Tak - god arbejdslyst

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 13:31

Nå, det gik alligevel ikke, der mangler nogle filer, står der. Nu smider jeg den snart i papirkurven !!!

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 13:33

den vil have en DVD til installation og genoprettelse, og det er jo sådan en, jeg ikke har og aldrig har haft.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-13 14:04

Nå jeg er her endnu, har skiftet og er klar til at køre.
Du brænder en reparations og start CD, stien står ovenover og starter computeren fra den, der er nogle muligheder og nulstille (fjern alt) er vist en af dem, kan ikke lige huske og har ikke tid til at se efter

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 14:10

Den er ved at nulstille nu,

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-13 19:02

Tak for svaret o.v.n.. Så lykkedes det at få den slettet og win 8 kører . Er installeret uden mailadresse og med en nem kode, som jeg vil fortælle evt. ny ejer. Jeg har lavet en ny reparations disk (start CD), og er ved at lave en systemafbildning, som bliver leveret med - efter din "opskrift". Tusind tak for hjælpen Ove.

Hilsen Sonja