/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SAS hard drive
Fra : frederikshavn
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 16-04-13 12:40

har fundet en raptordisk det er en ibmSAS hard drive hvad betyder det der sas og skal man have noget specielt udstyr for st tilslutte dån en

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-04-13 12:48

SAS er et harddisk interface, lige som SATA og IDE er et harddisk interface. SAS og SATA interfacet er ens, men for at kunne bruge en SAS harddisk, skal du have en SAS controller og et bundkort der understøtter SAS. SAS harddiske er designet til at sidde i servere og være igang hele tiden.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 16-04-13 13:19

tak hvor kan man få sån en controller til billig penge har ikke så meget forstand på det,og er lidt ked af hvid jeg får købt noget der er forkert

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-13 09:46

Hvis du ikke har forstand på det så er det lettest og gå ned i en computerforretning med harddisken og få hjælp til at skaffe en controller, men som jeg sagde så skal du og sikre dig at dit bundkort er kompatibelt med SAS og kan køre en SAS kontroller.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 18-04-13 00:08

webnoob, er det ikke kun controlleren, der skal være 'sas' ?

Ellers er det et godt interface - som s-ata er bedre end p-ata, er sas endnu bedre og, som webnoob er inde på, er sas-diske oftest af højere kvalitet og arbejder hurtigere.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 18-04-13 09:06

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-04-13 10:00

sferling det er ikke alle bundkort der understøtter SAS, da SAS jo for det meste bruges i servere.