/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows 8
Fra : kivi
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 16-04-13 08:52

er det mig der har misforstået noget men jeg har på fornemmelsen at microsoft har lavet windows 8 sådan så man er tvunget til at oprette en hotmail adr for at bruge windows 8 jeg har prøvet oprette en konto med min mail adr men har indtrykket af det skal være en hotmail for at slippe for at skulle taste ind hele tiden
det kan jo godt tænkes at da de blev tvunget til at man selv kan bestemme hvilken browser man vil have så prøver de med det andet

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-04-13 09:20

Du kan sagtens oprette en brugerkonti uden at skulle tilknytte den til en hotmail konto, Men det er lidt ala Android systemet - at du skal have en gmail for at kunne hente apps til din android tlfd. Her skal du have en hotmail adresse HVIS du vil hente nye Apps til din maskine.

Men har du ikke brug for dette - kan du sagtens oprette en lokalkonto uden hotmail

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-13 11:17

peque ved godt du har svaret på det, men jeg synes det var et lidt forvirrende svar, så jeg prøver lige.
Først vil jeg sige at svaret på spørgsmålet er ja og nej. Du kan godt installere windows 8 og bruge den uden en Microsoft konto, man vælger bare under installationen at bruge en lokal-konto. På den måde er det lige som at logge på windows 7, Vista, XP osv. osv. Du vil stadig kunne installere programmer, gå på nettet, altså bruge Windows 8 som du plejede og bruge Windows 7, Vista, XP osv. osv.
Det du så ikke kan, er at bruge Store til at hente apps, du kan heller ikke tilføje en eksisterende mail ind via den Mail app som er installeret fra starten, der skal du have en Microsoft konto.

Så er så spørgsmålet om man kan bruge sin egen mail til at oprettet en Microsoft konto og der er svaret nej, det kunne man i "gamle dage" hvor det hed live og endnu "ældre dage" hvor det hed hotmail. Microsoft kontoen erstatter hotmail og live og for at få en Microsoft konto så skal du, som du selv skriver, have en mail der hedder live.dk.
For at få en Microsoft konto med din egen mail så skal du som, fx. jeg er, Microsoft Certificeret, det er lige umiddelbart den eneste måde jeg kender til at man kan bruge sin egen mail.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 17-04-13 17:52

Tak for svaret webnoob.