/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Speedometviseren falder ned
Fra : sfey
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 15-04-13 17:28

Speedometviseren på min Ford Focus 2001 falder op og ned mens jeg kører, jeg synes også at bilen kører lidt ustabilt mens det sker, hvad kan det skyldes.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-13 18:33

Det første spørgsmål der melder sig er: Er det elektronisk, - eller det gode gamle system med et drev i gearkassen og et kabel ?
Hvis det første er tilfældet ( nok mest sandsynligt ) har du en elektrisk fejl et sted, der kræver tålmodighed og måleudstyr, da fejlen antageligt er periodisk ?
Jeg tror, at jeg ville køre til Ford og høre om ikke de har oplevet fejlen før, og har en ide om hvad der er galt samt et overslag på en reparation.

Godkendelse af svar
Fra : sfey

Dato : 15-04-13 18:45

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 15-04-13 23:51

Fiat 500 1965.

Prøvede lidt af det samme en sommer nat 1965 fra Ringsted til Tåstrup. Jeg kørte med en hastighed på 80 men så kvartvejs til Tåstrup steg speedometeret til 90 100 110 120 130 140 og så endeligt en hastighed på 150, så ramte nålen den sorte tværpind og nålen røg af og faldt ned i bunden af speedometeret. Jeg kørte på ingen tid over 90 så en mærkværdig oplevelse