/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløs print
Fra : Smukke_Ole
Vist : 917 gange
300 point
Dato : 15-04-13 14:50

Alt det involverede grej kører WIN XP PRO-
Jeg har en desktop computer, som er forbundet til nettet via et kabelmodem fra Stofa.
Det indeholder også en IP telefoni adapter og en trådløs router
Jeg har også en bærbar laptop, som er forbundet til denj trådløse router
De to computeret er sat sammen i et lille hjemmenetværk.
Jeg har også en trådløs Canon MG4250 printer, som jeg har fået tilkoblet routeren,
og som jeg kan printe med fra desktoppen.
Mit problem er, at jeg ikke kan få laptoppen til at printe.
Jeg kan på kontrolpanelet se, at der er 2 printere, hvoraf den ene står som klar.
Når jeg prøver at få laptoppen til at printe, bliver jeg bedt om at angive printerens URL.
Hvordan finder jeg den ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-04-13 15:15

du skal enten køre dvd fra canon og vælge printer via trådløs net
spring menu over hvor du skal tilslutte printeren for første gang.

eller
under printere og fax enheder skal du tilføje ny printer og vælge netværks printer

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 310 point
Dato : 15-04-13 15:33

Hej

1. Du har sat den op til trådløs, via usb kabel og den stationære skriver ud trådløst "uden usb kabel"
Du har 2 printere i kontrol, får mig til at tro du ikke har konfigureret den trådløse korrekt.

2. På laptoppen instalerer du printer, som netværks printer denne skulle så findes, med en ip adresse og du installerer driverne til denne enten via download http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG4250.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-13 19:33

Ja som der siges......................printeren skal installeres af alle de computere som vil printe.
Min Canon MG5250 kører på netværket og kan printe fra stationær og
3 bærbare XP / Vista / win7 / win8

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-04-13 10:48

Hvis du kan printe på din stationær computer, så kan du også printe uden at skulle gør for meget på den bærbar. På den stationær computer kan du se hvilken IP printen har, du så skal køre installationsdvden på den bærbar, du vil blive bedt om at angive hvordan du vil tilslutte printeren, der skal du så vælge netværk, installationsprocessen vil derefter lede efter printeren og finde den, finden installationsprocessen ikke printeren, så skal du angive hvilken IP den har og lede igen. Når den er fundet bliver den installeret og du er så klar til at printe.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 16-04-13 11:22

-> webnoob
Det lyder besnærende, men hvordan bærer jeg mig at for at printerens IP ?
Desuden er der den hage ved situationen, at den bærbare ingen CD drev har

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-04-13 11:29

Du kan på en af de andre computere, hvor printeren er installeret, gå ind i, på 7 og Vista, Enheder og Printere, højre klikke på printeren fælge fanebladet port, der kan du finde IP'en.
Hvis du ikke har etdvd/cd drev så hent drivere på producentens hjemmside.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-04-13 12:05

Husk, den skal ikke være delt på nogen af computerne...

opret en mappe på én af computerne og del den "vælg alle"
eller kopier dvd'en ned på en usb dims
kopier dvd dertil og hent den, den vej på din bærbare.

eller hent drivere på canon's side fra den bærbare

>>webnoob
medmindre man selv har angivet en fast ip på printeren kan det ikke lade sig gøre
for den oprettet en virtuel port på hver pc.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-04-13 12:32

Citat
medmindre man selv har angivet en fast ip på printeren kan det ikke lade sig gøre
for den oprettet en virtuel port på hver pc.

Har ingen ide om hvad du mener med det.

Du kan vælge og dhcp tildele en ip til printeren, hvilket er meget dårlig praksis, eller man kan give den en fast ip. Uanset hvad man gør så får printeren ikke en virtuel port, den får en standard tcp/ip port.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-13 19:44

Smukke_Ole - du skal følge brugsanvisningen og der står at printeren selv kontakter routeren og skriver sig ind med nøglen til routeren som du har liggende et sted.
Den ligner til forveksling min printer som er en 5250 og der vipper jeg det lille vindue op og taster ind.
Når det er gjort kan CD programmet selv finde vej.
Uden brugsvejledning som jo følger med printeren på dansk - er det svært.

Canon har nok en af de bedste vejledning.........................hvis man gider læse den.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-04-13 12:20

Tak for svaret frostys.

Det var lige det, der skulle til for at få apparatet til at "spille"

Smukke_ole