/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Billigt Mobil-abonnement, ?
Fra : EA_HS
Vist : 797 gange
200 point
Dato : 15-04-13 14:19

Findes der et billigt mobil abonnement,
helst uden mdr. afgift.

altså så fri og uafhængig som muligt,

det skal KUN bruges til ganske få tlf. opkald (ca. 100 - 200 kr. / år)
og lidt sms, (max. 50 - 100 kr. / år)
- altså intet mobil data forbrug.

skal kunne ligge i 'dvale' 4 - 5 mdr. / år. (vinter)

i 'gamle' dage kunne man købe et taletidskort, til brug med de penge der nu var på kortet,
er det helt udgået, ?

ps,.. skal IKKE være CBB.dk
overvejer pt. at forlade CBB.dk pgra. deres data- politik.

PS: igen,..
det er altså ikke mig,.. der har indsat understregede 'reklame-links'
det må være en ny SPAM der er opfundet de seneste par dage....

ser ud til at være over hele nettet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 15-04-13 14:32

Prøv Fullrate

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-13 14:38

Fullrate,.. ?

kræver det ikke samtidig en bredbåndsforbindelse,. ?

-- jeg forestiller mig noget i omegnen af 20 kr. / mdr. + evt. forbrug.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-04-13 15:00

telmore er nok dem der er mindst vrøvl med, men de har så vidt jeg husker, et minimumsforbrug på nogle få kroner som du under alle omstændigheder skal betale.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 210 point
Dato : 15-04-13 15:12

Jeg har kørt med Lebara i 2½ år - problemfrit og rigtig god dækning. Ingen afgift, 19 ø i min i DK og 6 ø til næsten alle lande.Jeg bruger for 100-150 kr. årligt! Kan anbefales. I øvrigt kører de ofte med tilbud til 1 ø i min i to-fire mdr.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-04-13 16:34
Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-04-13 16:42

Der kan fås taletidskort til næsten alle operatører.Det er ikke det de reklamerer for på forsiden. Men når du kommer til at vælge abonnementsform dukker muligheden op. De forskellige operatører kalde det bare forskelligt.

De fleste har desværre indført et administrationshonorar, som falder hvis man ikke bruger nok. Telmore f.eks. kræver 20 kr /måned, hvid man ikke indefor sidste 3 måneder har brugt for mindst 50 kr.

Andre operatører kræver minimum 10 kr /måned. Det er bedre til at holde ud,hvis telefonen ligger stille i 5 måneder.

Men hvis du ser dig godt for kan du finde enkelte, som slet ikke kræver noget, hvis telefonen ikke bruges.

Find dem selv. Hvis for mange finder ud af det, og bruger det er den fornøjelse nok snart slut.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-04-13 17:04

http://www.taletidskort.com/

og det er stadig muligt, at tanke over nettet http://www.pinonline.dk/

til at blive klog eller forvirret af http://telepristjek.dk/nyheder/billige-mobilpriser--.aspx

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-13 17:05

@alka

hvad er det for et abonnement / taletidskort du har,.. ?

jeg har lige kigget lidt på mulighederne hos Lebara,
ja,.. faktisk har jeg allerede bestilt et GRATIS simkort, ..
hvor der oven i "købet" medfølger 10 kr. taletid.
eneste minus,.. som jeg lige kan se,.. er at kortet udløber efter 3 mdr. + 1 mdr.

http://www.lebara.dk/vilkaar

men det er forbavsende / chokerende at mobiltelefoni,
efterhånden kun er for (rige) mennesker (unge) med et stort forbrug,

den ældre / gamle generation,.. som mig selv,..
med et lille / moderat forbrug, er der efterhånden ikke plads til mere,..

og her gik man og troede at en telefon var en menneskeret,..
- jo jo,.. bevares,.. man kan da bare betale det dét koster,

alternativt kunne man håbe på at de gamle telefonbokse kommer tilbage,
så står man da ikke helt alene i tilfælde hvor der er brug for hjælp / nødhjælp,

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-04-13 17:09

Gratis råd om telefoni:

Send en mail til info@save.dk hvis du vil have rådgivning til, hvad du skal vælge.
http://save.dk/spareguider/mobil/

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-04-13 17:16

Jeg kører med M1 taletidskort med automatisk optankning, og hustroen (konen) har Telmore med automatisk optankning, --og ved disse kan du styre hvad du kunne ønske via deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-04-13 21:27

Jeg har TDC taletidskort på min gamle tlf. Den bruger jeg til væggeur og hvis jeg skal gå tur og ingen ordentlige lommer har så tager den den gamle tlf med. Den kan jeg ringe hjem på og bruge 112.

Og det er et taletidskort til 100 kr.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-13 23:02

@stilkene
og
@granner01

hvor meget betaler i for jeres taletidskort, ?
altså pris pr. mdr. (uden forbrug)

jeg mener,..
gennem længere tid har jeg haft 2 telefoner,... én til 'normal brug',.. (meget lille forbrug)
det vil i dag sige en smartphone, som bruges til næsten alt andet end at ringe / sms,..
såsom - huskeseddel, kamera, sprogapps, kalender, vækkeur osv,

og så en "aflagt" ældre model, med længere batteritid,.. som reserve / nød-telf.
for det meste liggende i bilens handskerum, (endnu mindre,.. eller ingen forbrug)

det var glimrende,.. grænsende til det smarte,..
dengang de fleste udbydere tilbød gratis abonnement, mod betaling af forbrug,

men efterhånden som udbyderne, bliver mere udspekulerede i deres metoder
til at dække over skjulte gebyrer,.. må 'en anden en' jo prøve at følge med i udviklingen,
for at slippe så billigt som muligt.

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-13 01:51

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-04-13 07:36

Selv tak EA_HS.

Jeg har med automatisk opkrævning. Hvis du blot sender én SMS om måneden, er der ikke noget der udløber. Jeg har heller ikke brug for smartphone og hvad dertil hører. Jeg kan godt nøjes med en alm. mobil, hvor der kun skal ringes til/fra og så SMS.

Alt det andet kan jeg ordne på PC! (jeg er heller ikke på facebook), så jeg er fri for mange problemer!