/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Æhæmmmmmm??
Fra : Tonganeseren
Vist : 610 gange
200 point
Dato : 12-04-13 19:50

Nedenstående er dags dato blevet sakset fra BT.

Nu håber jeg, at man husker mine tidligere argumenter i ulvesagen - bl.a. om stedet, hvorfra "ulvene" stammer. Man er vel ikke jyde for ingenting.

I artiklen nævnes Jesper Schytte ( alias "Ull" på Jagtformidlingen). Normalt lægger jeg ikke meget i hans meninger om mangt og meget.

Her er artiklen:

Fredag den 12. april 2013, 17:57

Beboere i og omkring Herning blev narret af ulvelignende hunde. (Foto: Hans Poulsen)Se stort billede

Beboere i Sinding og Ørre nær Herning har ad flere omgange set dyr i naturen, som de mente var ulve. Men de blev narret af en meget ulvelignende hund

Herning-området har den seneste tid været scene for flere ulve-syn. Det troede man i hvert fald.

Et ulvelignende dyr er blevet set jage 12 kronhjorte, ligesom et ulvelignende par torsdag blev fotograferet i vejkanten i Sinding og i Ørre blev en 'ulv' lokket med leverpostej og cornflakes af nysgerrige borgere.

Men ifølge zoolog og ulve-ekspert Mogens Trolle, der styrer Facebook-siden 'Ulv i Danmark', kan de nu aflive spekulationerne. Der er ikke en ulv på spil i Herning.

- Der er tale om seks ulvelignende hunde, der er stukket af fra en ejer i nærheden, siger han til bt.dk. Han har sammen med jægeren Jesper Schytte, der er meget inde i ulve-sagerne i Danmark, samt ulve-eksperten Luigi Boitani, studeret billederne af dyrene og kan bekræfte at der ikke er tale om ulve.

- Hundene på billederne er ikke ulve, men derimod hunde af racen tjekkisk ulvehund, som er halvt schæfer og halvt ulv, siger Mogens Trolle. Han forklarer at halespidserne på billederne er lyse, ikke mørke som hos ulven, og at kroppen er forkert i forhold til ulvens.

I starten af april blev et nedlagt dådyr fundet i Ørre og mistanken gik straks på endnu et ulveangreb. DNA fra dådyret er lige nu ved at blive undersøgt og Mogens Trolle kan kun gisne om, hvorvidt der her også er tale om de løsslupne hunde, eller om det virkelig er en ulv, der har været på spil.

Selvom borgerne i og omkring Herning altså ikke så en ulv, mener ulve-eksperten Mogens Trolle at vi trods alt har ulve i Danmark. Bare ikke så mange, som vi måske går og tror.
- Det er svært at gætte på et præcist antal, men flere eksperter mener, at vi i Danmark har omkring to vilde tyske hunde, siger han.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-04-13 20:16

Johhh! Vi har squ eksperter i Danmark - f.eks. museumsinspektør Thomas Secher.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-04-13 20:20

At man ikke kan se en tydelig fure efter halsbånd i "Skave/Vinderup-ulvens" pels - må have med aktiv fortrængning at gøre.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-04-13 14:25

Det er sgu' godt vi ikke er så kloge som så mange andre eksperter - bare tanken om Den Lille Rødhætte og ULVEN giver kuldegysninger !!!
Grunden til at Ballens støvlepudser går rundt med et bredt halsbånd er, at der er svedet nogle hår af dér hvor el-halsbåndet sidder, så for at skjule denne grimme "plovfure", har det været nødvendigt at sætte et bredt halsbånd på - åh nej hvor skammeligt !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-13 15:08

Satans, at man ikke længere bor i Midtjylland. Så ville jeg bruge min fritid på at be- eller afkræfte ulvens tilstedeværelse. I nat så man squ en "ulv" luske rundt inde midt i Horsens (Kilde:BT dags dato). Der skrives ikke noget om hvorvidt "ulven" var to- eller firbenet - sådan faktuelt set, og man kunne godt få den tanke, at en afdanket to-ben(t)et varulv havde gang i et eller andet mistænkeligt.
Nu var der tale om en besøgende i nattelivet (iagttageren altså), og den slags har det med at se dobbelt. "Ulven" snusede omkring ved nogel affaldscontainere, vistnok udenfor en Fætter BR-butik, og så begynder det hele at ligne noget.

Det bliver spændende at følge udviklingen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-04-13 18:27

Jeg tror sgu' du har ret Tonganeser - jeg kender også én, som iøvrigt bor i området omkring Horsens, hvis pension bliver brugt i Fætter BR forretninger til køb af hundetræningsudstyr/ulvehyl?? Taler vi mon om samme person, for så er der sgu' ingen tvivl om hvor ulven kommer fra - den er simpelthen undsluppet, da han blot har haft den indhegnet i nogle gamle vagtel-bure og det er jo ikke nok til at holde sådan en kraftkarl inde - altså ulven !!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-04-13 00:34

Jeg finder i hvert fald situationen yderst betænkelig.
De fleste på denne hjemmeside husker nok, at vores fælles ven opdrættede en gås til at angribe besøgende. Hvad så med en ulv.
Politiet, Hjemmeværnet og Jægerkorpset bør forholde sig til den slemme trussel.

Mvh.
Tonganeseren

Har lige rystet bukserne - så her kommer ingen ulv.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-04-13 09:04

Ja. og det er sgu' got man ingen fårepels har, for blev man nok beskyldt for at være en ulv !"!"!

ØV4
Multi-X²

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 200 point
Dato : 14-04-13 12:29

Mon ikke det var en god ide,´ at gennemgå samtlige steder hvor der holdes ulve, og med blodprøver og DNA få et overblik over, om det er helt usandsynligt, at der kan være tale om samme kobbel og om, hvis der føres kontrol med hvor mange ulve de har om antallet stadigvæk passer.
Da minken holdt sit indtog i den danske fauna, var det heller ikke en eneste minkavler, der havde undsluppen mink fra deres farme.
Hvis der er tale om ulve fra private, må de betraktes som undvegne eller undsluppet dyr og behandles derefter, indfangning eller bekæmpelse.

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-04-13 22:34

Tak for svaret betterwisser.
Det burde politiet allerede have iværksat, men i etaten prioriterer man jo. Hellere snuppe fartssyndere - end beskæftige sig med vigtige politiopgaver.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-04-13 10:02

Tak for det, men det kan blive et samfundsproblem, hvis der etablere sig en ulvebestand på 100 ulve, som en såkaldt ekspert mener der er plads til i DK, forøvrigt det samme som man tillader i Sverige, man har vist glemt areal forskellen og landsskabs strukturen forskelligheder.

A´ida Auken vil så lave en fond, vel og mærke hvis de ihjelbidte dyr har været forsvarlige afhegnet fra et ulveangreb, kan ejerne få behørig erstatning.

Det ligger bare sådan, at hvor fåreholdene er størst, er på forlandet ud til vadehavsområdet, og her er enhver form for hegning totalt forbudt i henhold til gældende lovgivning
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-04-13 12:37

For Fanden da. Du har jo ganske ret. Der må nemlig ikke hegnes. Den havde jeg overset.

Men lad os nu lige se tiden an. Højst sandsynligt drejer hele molevitten sig om 6 undslupne hunde, og den slags er jo omfattet af loven - som du tidligre har skrevet.

Hvad angår ulven fra Hirtshals, så hævder "eksperterne" stadig, at der var tale om en gedigen og vaskeægte ulv, og det må man vel tro på.

Mvh.
Tonganeseren