/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Håndfri til MC
Fra : Sandvad261
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 10-04-13 16:58

Er der nogen her der har ERFARING med noget håndfrit til MCen, jeg har rodet noget rundt her på nettet for at finde ud af hvad jeg skal sætte nogle sparepenge i.
der findes en der hedder PARROT og en der hedder INTERCOM eller noget i den retning.
Jeg læner mig op af jer derude, for jeg er helt på bar bund.
Jeg har ikke brug for det helt store, jeg er jo kun mig selv og alene på MCen, hører ikke ret meget radio kun lige nyhederne, og så slukkes der ellers igen, men trafikradioen vil jeg gerne lytte til, så er der nogle her der kan fortælle mig, hvad der er bedst.

hej

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-04-13 17:33

Sønnen har i 2009 købt kombineret blåtand til mobil og kommunikation mellem 2 mc hos

http://www.aagesen.dk/

Hans vurdering: fungerer rimeligt + der er kommet nye modeller med øgede kommunikationsmuligheder.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 10-04-13 17:41

Jeg har bluetooth i hjelmen, det vil sige jeg har købt hjelmen med det indbygget i.
så kan jeg høre Radio samtidig.
Jeg er meget glad for det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-13 07:10

Bruger det ikke selv da jeg ikke vil distraheres under kørsel, der er trods alt tåber nok i trafikken og sidde og høre radio, det kan man gøre når man kommer hjem, men vær opmærksom på at når hastigheden stiger, så bliver lyden ringere eller du kan intet høre på grund af vind/ motorstøj

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-04-13 21:25

mig-selv, du er lidt giftig, men det kunne være mig selv
Undskyld - ku' ik' nære mig.
Jeg bryder mig heller ikke om musik via ørepropper .
Først halverer hjelmen trafiklydene, og dernæst optager musikken resten, det ligner optakten til selvmord med uskyldige medtrafikanter som ufrivillige våben.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 11-04-13 22:53

Det jeg her efterlyser er en person som har erfaring med det udstyr der skal kastes nogle penge ud på.
Jeg er såmænd enig med de herrer i, at der i trafikken er tossehoveder nok, der sidder og lytter til rabalder musik i stedet for at passe deres kørsel.
Jeg skal bare ikke sidde og lytte til rabaldermusik, jeg skal bruge dette udstyr til at kunne tage min telefon, få trafikoplysninger og GPS.
I de biler jeg har haft de sidste 10 år, der er CD spillekassen aldrig blevet brugt, fordi jeg stort set kun hører trafikradioen og radioavisen, og så skruer jeg derefter radioen helt ned, for kommer der en meddelse om trafikken, så bryder den selv ind.

Hej

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-13 03:01

Den er jeg med på, det var derfor jeg sendte dig linket til Ågesen, der havde leveret sønnen valuta for pengene.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 16-04-13 16:42

Tak for svaret hjkofoed.
Det var jo nok det der lå nærmest det brugbare, men jeg vil stille det samme spørgsmål i et andet forum.

Hej med dig og god vind...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-04-13 18:10

I lige måde. Sønnens mærke var i sammenhænge uinteressant, da han netop bemærkede, at det godt nok havde levet op til Aagesens anbefalinger, men at en nyere model var bedre.