/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Program kan ikke starte op...
Fra : LoneG
Vist : 600 gange
151 point
Dato : 30-03-13 21:39

Hejsa.

Har to bærbare i huset. Den ene kan starte programmet CEWE Fotobog (se http://foto.bilka.dk/bestillingssoftware.html) op, mens den anden ikke kan. Vi har downloaded programmet på begge, men under opstart går det hele i stå på den ene - hvad kan det skyldes?

Har prøvet at geninstallere flere gange.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-03-13 22:35

Den maskine det ikke kører på, hvilke specifikationer har den?
Windows version, antal RAM. Hvilken Firewall. Hvilket antiVirus program?

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 30-03-13 23:04

Den maskine, det ikke kører på, er den nyeste. Begge kører windows 7. Vi har downloaded programmet til begge maskiner - så firewall, antivirus er vel ikke så interessant?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-13 23:27

Citat
så firewall, antivirus er vel ikke så interessant?
jo da mange af sikkerheds programmerne har en såkaldt HIPS funktion som betyder at programmet holder øje med hvad der kører eller forsøger at starte på computeren, du kan være kommet til at nægte programmet tilladelse til at starte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-13 23:29

Det er vel ikke interessant at oplyse at Bilka's foto software kører perfekt på min Windows 8 når altså programmet er startet med administrator tilladelse, gør du det eller nøjes du med at dobbelt klikke?

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 31-03-13 00:09

Ok, nu har jeg ikke lige computeren her så jeg kan tjekke. Det ser bare mere ud til at programmet indlæses delvist for så pludseligt at gå i stå. Der kører noget tekst under opstarten, hvor programmet fortæller hvad det indlæser (eller noget lign.... hvad ved jeg ) og den går i stå det samme sted hver gang.

?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-13 00:19

Det er sikkert en nyere bærbar, så det er vel udelukket at computeren ikke har kræfter til at køre programmet?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-03-13 08:14

Prøv at installere Revo Uninstaller http://www.revouninstaller.com/ få afinstalleret/ryddet op i resterne af de gamle programinstallationer og start derefter forfra...

Glædelig Påske oveni!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-03-13 14:13

Du er vel ikke kommet til at installere en Linux eller en Mac version af programmet????

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-03-13 14:24
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-03-13 14:28

Har lige lavet en test. Nåtr du klikker på linket til download, så vælg 'gem som' i stedet for 'kør'.
Gem filen et sted du kan finde den igen. Efter hentningen er gennemført, så find den downloadede fil 'setup_Bilka_fotoservice.exe', dobbeltklik på denne, nu åbnes et Download/installationsvindue /boks, og hentningen af diverse filer starter. Når hentninge er afsluttet udpakkes installationsfilerne og installationen starter. Når installationen viser en boks 'Afslutter Bilka fotoservice installationsguiden', er der 3 flueben sat. lad dem være og klik 'Afslut'. Hvis ikke du har været igennem disse trin, er programmet ikke installeret korrekt. Når du klikker 'Afslut' kommer der et lille vindue/boks, hvor der i nederste venstre hjørne står 'Genererer infoside', og der åbnes en side, hvor du kan udføre forskellige opgaver. Samtidig åbnes en boks med Tips og Tricks.
Jeg har gennemført hele processen på en Windows XP maskine, uden det mindste besvær. Jeg tor stadig der er noget med dit antiVirus program, der evt. blokkerer et sted i processen. Jeg bruger selv Zonealarm free, og undervejs kom der en del forespørgsler om at give tilladelse til at gå på nettet osv.
Da CEWE programmet helt klert kræver adgang til nettet for at kunne køre tror jeg hunden ligger begravet her. Såfremt altså installationene er gennemføørt korrekt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-03-13 14:30

Undskyld diverse 'Slåfejl'

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-03-13 14:36

Har lige kørt en installation oven i den gamle, så du behøver ikke afinstallere inden en ny installation.