/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Front Page Extensions
Fra : Camsti
Vist : 368 gange
100 point
Dato : 07-06-03 15:14

Jeg synes jeg har gjort alt for at installere frontpage extensions på min egen webserver (w2k adv. server) og alligevel får jeg følgende medd. når jeg forsøger at lave mig en formular :

Web-side med aktive FrontPage-komponenter
Du har sendt en formular eller fulgt en hyperlink til en side, der kræver en Web-server og FrontPage-serverudvidelser for at kunne fungere korrekt.

Denne formular eller andre FrontPage-komponenter vil fungere korrekt, hvis du udgiver Web-stedet på en Web-server, hvor FrontPage-serverudvidelser er installeret.

Klik på pilen <Tilbage> for at vende tilbage til den forrige side.

hvad kan jeg have gjort galt - eller slet ikke gjort ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 15:35

Jeg er med på en lytter. Det ser interresant ud.
Emesen.

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 07-06-03 15:42

Jeg kan jo lisså godt hoppe ud i det og dumme mig .. *G*

Jeg har installeret serveren .. Installeret IIS5.0 .. Lavet et NTFS-drev, lavet en folder hvor websitet skal ligge .. Lavet websitet i IIS5.0 og højreklikket og installeret Frontpage Extensions .. Så har jeg kopieret sitet over i folderen og det virkede fint så langt så godt. Så rekalkulerede jeg websitet, checkede webstedet (begge dele fra All Task-menu´en i IIS5.0 og så skulle alt i teorien virke .. Det gør det bare ikke ..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-06-03 17:08

joda

åbn > kontrolpanel > administration > internet information services >> højreklik på "standard websted
>> websted >> hjemmemappe >> angiv stien til hvor din side ligger (c:\inetpub\wwwrot )
klik på "Dokumenter" >> angiv hvad din start side hedder (default.asp index.htm) den skal stå øverst.
klik ok og ja til at gemme.

filer > åbn frontpage > åbn >> gå til den mappe hvor du har dine websider f.eks "mine websteder"
når du har det, så >> filer "udgiv websted" >> skriv den fuldstændige webadresse f.eks http://www.camti.dk
og udgiv alle sider .......
når du så fremover skal redigere på din hj.side skal du så
filer >> "åbn websted"

frontpage melder din ovennævnte fejl fordi der endnu ikke er frontpage ext. på din webserver (websted)
dette skal du huske at sige ja til når fronpage spørger om dette.

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 09-06-03 10:07

mkay - det virker faktisk .. har jeg ret i at hvis ikke frontpage er installeret på selve serveren - og man laver bare en lillebitte ændrig - så skal man rekalkulere webstedet HVER gang før det virker korrekt ... ? I al fald virker det nu - bare jeg rekalkulerer hele tiden .. Jeg kunne forestille mig at man slap for det hver gang - hvis frontpage er installeret på serveren ....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-06-03 11:56

hmm
frontpage behøver ikke være installeret på webserveren kun frontpage ext.
frontpage oprette hogle skjulte mappper på dit websted (_vti_conf) samt der lægges nogle filer i selve
roden nemlig fprotate.class og fprotatx.class
det har ingen effekt at frontpage er indstalleret på serveren.
ps.
jeg forstår ikke helt hvad du mener med "rekalkulere"

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 09-06-03 12:00

Hvis du finder din IIS5.0 og højreklikker på webstedet og vælger All Tasks er der en funktion der hedder Recalculate Website. Hvis du laver en ændring på dit websted virker forms ikke før du har rekalkuleret webstedet ...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-06-03 12:20

nåe, det er fordi jeg har den danske version......
her hedder det "opdatere web-sted"

når du har en hj.side med forms vil du altid få den meddelse laver lige en copy>> Du har sendt en formular eller fulgt en hyperlink til en side, der kræver en Web-server og FrontPage-serverudvidelser for at kunne fungere korrekt.<<

dette er ikke en fejl men snarre en oplysning om at dine forms ikke virker hvis du udgiver på en server som ikke har frontpage ext. installeret.

du skal ligeledes huske at angive en smtp under fanebladet "serveruydvidelser" >> angiv hvordan email skal sendes....
der skal du angive smtp til din mail server (f.eks tdc har smtp.mail.dk) de 2 første felter behøver du ikke skrive noget i.
der vil stå en fejl meddelse i selve formularen hvis du ikke har sat en gyldig smtp op.

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 09-06-03 18:23

"denne formular er oprettet på et diskbaseret websted , eller FP-serverudvidelser er ikke konfigureret til at sende email ......."

Og så henvises der til et resoursekit til frontpage serverudvidelser ...

Det jeg gjorde var at højreklikke på webstedet, vælge properties, gå ind under server extensions, ind i "specify how emails should be sent" og taste smtp.mail.dk ind i "smtp-server" feltet. De to øverste er blanke og de to nederste står på default. Alligevel virker det ikke ... Af en eller anden grund ...

Kan du også svare på det ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-06-03 20:49

det er en forkert smtp du har valgt.....
hvilken udbyder bruger du ?

tdc = smtp.mail.dk
cybercity.dk = vip.cybercity.dk
tiscali.dk = smtp.tiscali.dk

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 09-06-03 22:10

Jeg bruger TDC - og de har da mig bekendt smpt.mail.dk *s*

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-06-03 22:24

oki
bruger du Proaccess ??
så er det pasmtp.tele.dk

se her under "Jeg vil gerne have min egen mail server, hvad skal jeg gøre?"
jeg mener der er en stavefejl de skriver pasmtp.tel.dk << det skal være pasmtp.tele.dk

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-03 11:00

Hvis du har fået løst dit problem vil du så lukke dette spørgsmål ?