/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er kandu brugere seriøse?
Fra : ans
Vist : 510 gange
5 point
Dato : 07-06-03 14:19

Som ny bruger hos kandu, startede for 4 dage siden, har jeg fået den fornemmelse, at det er et pointræs. Hvad skal de point bruges til? Vi , der spørger seriøst, forventer at få et seriøst svar. Jeg har samtidig fået fornemmelsen af at flere af brugerne kender hinanden, som så hjælper hinanden med at score point. Det er tydeligt at se på scoringslisten. Alle dem, der scorer point er bedrevidende, uanset hvad, der bliver spurgt om. Skal kandu ikke være seriøst? Hvorfor skal der gives point. Det ville da være bedre uden point, det er jo gratis at være på kandu. Hvorfor score point på noget man ikke ved noget om, men i forvejen har fået svaret på?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 14:21

Svaret er ja.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 14:31

Og tillægssvaret er:
Point bruges til "fede" præmier, som de fleste af os er ligeglade med, men meget sjovt at få.
Selvfølgelig er vi mange der svarer, på noget vi ved lidt om, eller tror vi ved noget om.
Der bliver også drillet lidt, nogle gange med store ord, men det bunder vist ikke i så meget, udover lidt ordkløveri.
Ind i mellem går der vist også lidt sport i svar-hastigheden, men så kan svaret jo godt komme til at virke lidt kikset.
Dette er ikke noget jeg ved, men noget jeg tror.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 14:40

Hvorfor skal vi så have en præmie? Jeg forstår det ikke. Vi er her jo for at hjælpe hinanden. Hvem betaler præmien, det er jo gratis at abonnere hos kandu. Hvor kommer pengene fra? Måske kan "kandu" svare på det? Svarer "kandu" selv på nogle af spørgsmålene?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-06-03 14:49

Kandu svarer ikke selv på spørgsmålene, og det er dem, der betaler præmien.
Pengene kommer fra banner-reklamer som den, du kan se foroven.
Pointsystemet har til formål at sætte ekstra skub i foretagendet, fordi
pointene udgør en slags symbolsk betaling for den hjælp, man yder.
Selv vil jeg gerne hjælpe folk - og jeg vil også gerne have point for det.
At der skulle være noget selvmodsigende i det, kan jeg ikke se.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-06-03 14:51

PS! Præmien vil jeg iøvrigt også gerne vinde - for nu at få det hele med.
Men jeg har vundet den èn gang, og tilsyneladende er der sat en stopklods på,
så man ikke kan vinde flere gange.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 14:53

Udover at pointene fungerer som et statussymbol for nogle af brugerne, og Superpointene giver adgang til at deltage i den månedlige lodtrækning om månedens præmie, har de en rimelig stor underholdningsværdi. De er nemlig årsag til mange lange og til tider hidsige diskussioner, der altid trækker kommentatorer til. Det er ikke altid lige seriøst; men det forhindrer ikke at seriøse spørgsmål, stillet i den rette kategori, får seriøse svar.
Det kan og skal ikke undgås, at folk kommer til at kende hinanden efterhånden; men det kan godt sommetider give én en fornemmelse af en slags sammenspisthed. Dog ikke anderledes end alle mulige andre steder hvor folk mødes i den virkelige verden.
Som Superbruger på Kandu kan man vælge at deltage i pointræset, hvor alle kneb gælder for at score point, eller man kan vælge at se bort fra pointene, og bare høste af alle de oplysninger der ligger gemt på Kandu, samtidig med, at man selv får lejlighed til at dele ud af sine erfaringer og gode råd, og på den måde hjælpe andre.
Vis overbærenhed overfor andres fejltrin, og håb på tolerance, når Du selv kommer til at træde ved siden af.
mvh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 15:04

Til Rfou: Er jeg nu trådt ved siden af? Hvor alle kneb gælder for at score point???? Er det seriøst?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 15:15

Til Rfou. Du skriver "Dog ikke anderledes end alle mulige andre steder hvor folk mødes i den virkellge verden. Hvad er kandu?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 15:16

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-06-03 15:18

Man kan ikke diskutere med folk, som tillægger ANDRE den opfattelse,
at alle kneb gælder for at score point.

Det svarer til at diskutere med folk, som mener,
at jorden har flad.
De ved på forhånd, at de har ret.

Og dermed bliver dialog håbløs.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-06-03 15:22

Rettelse: Jorden har flad = jorden er flad.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 15:37

Det er som om superbrugerne holder sig væk. Meeen, det gælder jo også kun 5 point!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 15:40

Lige en tilføjelse, "superbrugerne" kender jo heller ikke mig persoligt.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-06-03 15:41

Hej ans

Jeg kigger med fra sidelinien, jeg har ikke noget nyt at tilføje til det der allerede er sagt, men jeg kan se du selv har valgt at blive superbruger.

Jeg vil undlade at kommentere din sidste bemærkning

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-06-03 15:45

Alle, som har skrevet indlæg i denne tråd, er superbrugere.
Så superbrugerne holder sig bestemt ikke væk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 15:52

Når man ser på "hitlisten" er der mere end 5 superbrugere. Har resten fået dårlig samvittighed eller er det bare de sølle 5 point, som ikke betyder noget. Sådan er det jo ofte med overklassen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-06-03 15:53

Jeg holder mig ikke væk - jeg kigger med og da der stadig intet er sagt der ikke allerede er sagt mange, mange gange før - har jeg ikke fundet det - æææhhh videre inspirerende at komme med en kommentar .... det klarer de andre fint.

- så lad vær at tro at Superbrugerne ikke kommer fordi det "kun" er 5 point

Karina

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 15:56

Ans,find dig et andet forum,som kan leve op til dine krav,der er tusindvis af dem på nettet,god fornøjelse.

Manse9933

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-06-03 15:58

Prøv nu at være lidt seriøs, ans.
Hvordan skulle vi her kunne svare på,
om andre har fået dårlig samvittighed?

Og hvad skulle de iøvrigt have fået dårlig samvittighed over?
At de har hjulpet mange mennesker?

Det er nemlig på den måde, man får mange superpoint.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 16:00

Jeg kender ingen personligt.
Og så er det ikke kun 5 point, men hele 15, for det er jo sådan, at hvis der kan svares inden for en time er der yderligere 10 point at hente.
Du skal ikke være ked af det, men spørgsmålet har været oppe og vende et par gange i den seneste tid, i forskellige forklædninger.
Emesen.
PS. Måske er de ude og lede efter en ............kakaofugl

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 07-06-03 16:00

Jeg er også blevet superbruger, så jeg må da hellere skynde mig at bidrage
Jeg anede nemlig ikke en pind om, hvad de point skulle bruges til eller at man overhovedet kunne tjene point, jeg rodede bare rundt herinde, fordi jeg ofte stødte på Kandu på Google. Og fandt så ud af at jeg synes det er et fedt sted. ca et ½ år efter jeg meldte mig ind. blev jeg superbruger uden dog stadig at ane hvad det gik ud på. Og opfordrede endda andre til at deltage, med ordene.: der er noget med nogle point men jeg ved ikke hvad de gør godt for. Nu tror jeg så jeg har styr på det med pointene, og jeg synes da det er ganske sjovt at man får dem, og det er så det.
De bruges vel som udtryk for at man evt. har besvaret et spørgsmål tilfredsstillende. Og det er egentligt godt nok for mig. Og ja for min egen skyld kan jeg da også more mig med at være hurtigst til at svare, men det er da kun for min egen fornøjelses skyld.
Og så har jeg fået mange gode råd, ved at bruge mine point til at læse andres besvarelser.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 16:04

Når man forveksler ordet "Andre" med ordet "Alle" skal det gå galt. Det har været et gennemgående tema har på Kandu, at der nogle der bruger alle kneb for at score point, og hvad der skulle overgå de formastelige.

Citat
Til Rfou: Er jeg nu trådt ved siden af? Hvor alle kneb gælder for at score point???? Er det seriøst?

Ans - Om Du er trådt ved siden af aner jeg ikke - men der er en sansynlighed for at Du vil komme til det på et tidspunkt. Ligesom jeg og de fleste andre har gjort det, og sikkert vil komme til det igen og igen.

Og Du antyder jo selv i Dit oplæg, at der er folk der hjælper hinanden med at score point. Der har tidligere været påstande fremme, om Superbrugere med flere profiler, så man kan tildele sig selv point. Det er måske ikke ALLE kneb, hvad ved jeg, men det er løbende blevet voldsomt kritiseret.

Mit indlæg var seriøst ment, som min mening om De spørgsmål Du stillede. Men selvom det var Dit spørgsmål oprindelig, så er det nu Kandus spørgsmål, og tilgængelig for alle Kandus brugere der frit kan debattere og kommentere det. Derfor var svaret ikke stilet til Dig alene; men til alle interesserede.

Om folk vil være med i pointræset, må de selv om. Jeg ville blot gøre opmærksom på, at man sagtens kan have stor glæde af Kandu, uden at deltage i det.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-06-03 16:09

Overklassen - det var da noget mystisk noget at sidde og braldre ud med!!! - tror du virkelig selv på at man vil kunne føle man er noget særligt bare fordi man sidder her og fordriver sin tid med at hjælpe andre ... ( som regel ikke lige det der karaktiserer overklassen )

Det lyder liiidt som om din rumpe gør lidt ondt over et eller andet.....

Jeg er ikke nogen overklasse hverken on- eller offline.

- og det er der såmænd heller ingen andre der herinde der er ... ( jo måske lige et par stykker *G )

Nu kan du selvfølgelig heller ikke vide at dette er diskuteret 1000-vis af gange før og der vist bare er opstået en almindelig "det-keder-mig-efterhånden-det-emne" - stemning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 16:10

Til emesen, jeg troede at du var troværdig, men nu skriver du om den kakaougl, som Melander scorede point på. Han havde faktisk ikke set den, men fik point!!!!!!. Jeg tror det var den dag, som jeg startede her på kandu. Hvis de er ude at lede efter en kakaofugl, er det så for at hjælpe melander til en 1. plads??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 16:12

Til rellom. Du skal ikke svare på om andre har fået dårlig samvittighed.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 16:21

Når tingene kører lidt af sporet, er det svært at være seriøs, og som jeg også sagde,
Citat
Der bliver også drillet lidt, nogle gange med store ord, men det bunder vist ikke i så meget, udover lidt ordkløveri.

"Overklassen" findes så vidt jeg ved ikke her.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 16:36

Som tidligere skrevet er jeg ny her. Prøver på at finde rundt i reglerne. Jeg føler stadig, at der er nogle, som styrer dette forum. Og til fnollerpigen kan jeg sige, at jeg stadig ikke har fået ondt rumpen, jeg har en god stol.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-06-03 16:43

Okay ans - for en stund lignede det bare at du have "ondt i rumpen" - men i så tilfælde du havde det, er du ikke den første - mange er utilfredse med pointsystemet.

God Pinse

Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 16:54

Fnollerpige: Jeg er ikke sur på nogen, men prøver bare at finde ud af det her på kandu. Jeg syntes i løbet af de få dage jeg har været her på kandu, at der er noget der ikke fungerer, som det skal. Hvis tidligere brugere har været ude for den samme fornemmelse, som jeg har, må der jo være noget om det. Jeg ønsker kun at vi alle skal være lige. Vi kan da godt svare uden at få point. Hvorfor skal pointtavlen forøvrigt vises døgnet rundt. Ja jeg mener at kandu 1 gang om måneden så kunne oplyse om vinderen uden at andre brugere kendte til pointtallene de forgående dage. Så kunne man håbe på at pointræset ville ophøre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 17:09

Det kan da godt være der er point-ræs tja og sådan er det nu.
Men stil et teknisk/fysisk/personligt/juridisk spørgsmål, og der er stor chance for at du får et seriøst svar. Alle må jo svare, og enda rette andres svar. Det gør de ikke for at være overklasse, men for at hjælpe. Der er måske nogen som tror, at der kommer flere svar fordi point er sat højt, men det er interressen for selve spørgsmålet der får flere til at deltage. Jeg ved det ikke, men jeg vil tro at der nok er dobbelt eller 3 gange så mange som følger en tråd som der svarer.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 17:17

Jeg har da stillet et personligt spørgsmål, som jeg mener at kunne få et seriøst svar på.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 17:23

Hvis det er dette spørgsmål du mener - så tror jeg da også du har fået adskillige seriøse svar/kommentarer. At det så er blevet til en lille diskution/debat, ja sådan kan det sagtens gå hen og blive.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 17:33

Til Ans
Efter kun få dage på Kandu afslører Du et forbløffende kendskab til pointsystem og dets evne til at sætte en debat i gang. Man kan næsten forledes til at tro, at det kun er Dit alias der er ny på Kandu - men det kan selvfølgelig ikke passe. (Opfat dette som et konkret seriøst spørgsmål)

Du har allerede fået mange seriøse svar; men Du fremturer og efterlyser stadig et seriøst svar.
Formuler Dit spørgsmål, så folk kan se hvad Du egentlig spørger om.
Kakaofuglen er en meget udtryksfuld fugl, der ikke kan undværes på Kandu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 17:41

Til Rfou, jeg var på for første gang for 4 dage siden. Det er da forbløffende ,at der ikke skal mere til for at få kendskab til "pointsystemet" At kakaofuglen hører hjemme på kandu, var jeg ikke klar over.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 07-06-03 17:42

Hej allesammen.
Endnu en superbruger kigger forbi.

For det første, det der stødte mig mest var ikke selve spørgsmålet men Manses latterlige måde at prøve at gøre sig opmæksom på og deltage i et spørgsmål, hvor han slet ikke høre hjemme med hans latterlige mening:

Ans,find dig et andet forum,som kan leve op til dine krav,der er tusindvis af dem på nettet,god fornøjelse.

Dette er da vildt stødende og en uacceptabel måde at tage imod nye kandu brugere på. Det er vist ikke Ans som skulle finde sig et andet sted men nærmere manse. Han synses umiddelbart at kunne konkludere ud fra dette ENE spørgsmål at ans skulle finde sig et andet sted. Det er vist nærmere manse som burde tænke sig om en ekstra gang og lade være med at lukke lort ud om enkelte brugere i et forum, hvor han tilsyneladende ikke hører til med hans kedelige og fornærmende måde at deltage på. Hvis han virkeligt syntes at dette oplæg er så plat og dårligt at han kun kan svine ans, ja så burde han da holde sig helt væk istedet for at gøre sig bemærket på en så plat og intetsigende måde. Nå nok om det.

Til ans vil jeg så sige at jo det er meningen at kandu skal være seriøst. Der er sikkert nogle stykker her inde som kender hinanden personlingt, og til tider også "hjælper" hinanden ud med at få point. Det er selvfølgelig ærgeligt, men der er nok intet som kan forhindre at dette hænder. Sådan er det jo også i virkelighedens liv. Man ønsker så godt man nu kan at hjælpe folk her på kandu, men, hvis nogen hjælper nogen som man har et personligt forhold til ville jeg da godt kunne sætte mig ind i at man godt kunne hælde til at give personen man kender point istedet for den man ikke kender. Her vil jeg understrege at jeg personligt IKKE kender nogen her inde og aldrig har givet point til nogen som ikke skulle have det. Ja, jeg har faktisk aldrig prøvet at oprette et spørgsmål. Jeg er her bare for "sportens" skyld, hvor jeg prøver at bidrage med det som jeg faktisk ved en hel del om. Det er da rigtigt at der er point, men det er også med til at holde en kørende og løbende holde øje med, hvilke spørgsmål her bliver stillet. Jeg syntes at det er sjovt at deltage, og jeg syntes at det er fedt der i det hele taget er nogen som gider lytte og spørge til ens mening. Desuden mht til at dette spørgsmål kun er på 5 point er vel ligegyldigt, det er stadig 5 point tættere på 1ste pladsen. Jeg er et konkurrence menneske, og uden den konkurrence på kandu havde jeg nok ikke gidet at være her. Jeg syntes det er en fed ide, at man kan se sine egne "stats". Men udover alt dette har du da ret i at der er nogen som må gøre sig klog på noget som de ikke aner en skid om. Det må de om, lad dem gøre som det passer dem, hvis deres råd virker og deres svar bliver accepteret kan der da ikke være så meget galt i det. Men velkommen til kandu, det er rart at have nogle mennesker her, som også kan se lidt kritisk på tingene og komme med gode spørgsmål og kommentarer.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 18:00

Undskyld ans - det var nok et af de fejltrin enhver kan komme til at begå. Vil Du gøre mig den tjeneste at gentage Dit spørgsmål i forenklet form, så også jeg har mulighed for fatte, hvad det konkret er Du spørger om?.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 18:03

Tak for i dag.
Emesen.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-06-03 18:10

hmmm hvad går denne streng ud på, for jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår "ans" problem...

for det andet, er kakaofuglen min, selv om jeg nok ikke fanger den lige med det samme, så er jeg optimist..

umiddeltbart, lyder det for mig som om du føler dig forsmået, hvad er der galt, for du ikke point nok, eller gider folk ikke godkende dine kommentare, eller hvad er der los.....

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 18:21

smalltalk = småsnak - vel ikke lige den kategori hvor man kan forvente eller forlange at alt skal være seriøst.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 18:22

Hvis du havde læst mit første indlæg, så ville du vide, at jeg ikke er her for at score point. Men det undre mig stadig at du kan score point på en "kakaofugl", som ikke eksisterer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 18:25

Til Rfou: Hvor skal jeg så stille mit spørgsmål?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 18:53

Tak for roserne JudAs.J.LAiR.P,jeg er også vild med dig.
Jeg tror faktisk vi har noget tilfælles.
Hvis hele den smøre ikke er latterlige så hedder jeg JudAs.
Det var såment alt jeg havde og sige til det.

Manse9933

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-06-03 19:05

Kakaofuglen er din Melander - tænk sig jeg troede det var Arla`s

Ja "Smalltalk'' - nu skal vi måske osse have en kategori der hedder "Polemik"

nøøøh den har vi allerede - fortsat god aften allesammen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 19:10

Citat
Til Rfou: Hvor skal jeg så stille mit spørgsmål?

I kategorien "Kandu" naturligvis

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-06-03 19:11

hvor vil du egentlig hen med alt dette..? hvis du mener at kandu er for useriøst hvorfor så bruge tid på det..? (det er da i hvert fald useriøst )

Eller er det for lige at gøre dig bemærket inden du begynder at dele ud af alle guldkornene

nå men velkommen til KANDU

Solgaard

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 19:19

Til solgaard: Måske har du ret, det er måske for useriøst. Er det derfor du giver din kommentar, eller hvad????
Ingen vil give mig et seriøst svar. Hvorfor?

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 19:22

Fordi jeg ikke kan finde ud af hvad Du spørger om!!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-06-03 19:28

jeg vil sige at jeg har været tilfreds med de svar jeg har modtaget vedrørende mine spørgsmål--> det må da udvise en vis form for seriøsitet.. samtidig mener jeg at have læst en del gode tips. jeg er udemærket tilfreds med kandu.! selvfølgelig kan der komme mindre seriøse indlæg og spørgsmål men hvis man søger et svar til sit måske useriøse spørgsmål er det vel seriøst nok..

for megen seriøsitet kan også blive for kedeligt dette er jo ikke en arbejdsplads men et sted folk kommer for at hjælpe og måske snakke lidt i smalltalk..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 19:32

Alle, der indtil nu er kommet med kommentarer, ved godt hvad jeg spørger om. Det er som at spørge en "hellig" sekt. Alt er hemmeligt. Jeg tror ikke, at det er det der er menigen med kandu. Det bliver styret af nogle, jeg ved ikke hvem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-06-03 19:37

Tak ska' du ha'... den trækker nok bisser Nå, det er vel også dertil Smalltalk er oprettet
Jamen dog... er vi ikke i gang med endnu engang, at omtappe gammel vin på nye flasker?
Må jeg lige henvise til Ram's http://www.kandu.dk/dk/spg/16028 og Lirpa's http://www.kandu.dk/dk/spg/16355 hvad angår point ræs.
Hygge... og fortsat go' weekend (jobbet kalder)
Søren

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 19:37

Kandu er præcis så seriøs som brugere og superbrugere gør den til - nogen trækker op nogen trækker ned. En god idé vil være at feje for egen dør først.

Hvis overskriften på Dit spørgsmål er selve spørgsmålet, er der et seriøst konkret svar her. Er Du ikke tilfreds med det, begynder det ligne kværulanteri og flue-- sorry pindehuggeri.

Accepteret svar
Fra : stormfeldt

Modtaget 5 point
Dato : 07-06-03 19:38

Der er da ikke nogen på Kandu der kan fortælle dig om de andre er seriøse eller ej.
Det må hver især da for pokker afgøre med sig selv.
Selv et dumt spørgsmål kan jo være seriøst ment, hvis spørgeren ikke kender svaret.
Jeg gider i alt fald ikke tage stilling til om de er seriøse, hvis jeg bliver stillet et spørgsmål, går jeg da ud fra at vedkommende vil have et svar.
Men du har fået nogle eksempler fra forskellige mennesker, og jeg går stærkt ud fra, at de mener hvad de skriver, det er man som udgangspunkt nød til. Og de virker enda rimelig seriøse synes jeg.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 19:48

Det er rigtigt at man skal feje for egen dør først. Meeeen! sker det nu også.
Stormfeldt: At være seriøs eller ej? Det er lige før at du kan få mine sølle 5 point.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 20:09

Citat
Alle, der indtil nu er kommet med kommentarer, ved godt hvad jeg spørger om. Det er som at spørge en "hellig" sekt. Alt er hemmeligt. Jeg tror ikke, at det er det der er menigen med kandu. Det bliver styret af nogle, jeg ved ikke hvem.

I øjeblikket er det Dig der "styrer" denne tråd, og det eneste "hemmelige" jeg kan få øje på er meningen med Dit spørgsmål. Ligegyldigt hvad der bliver svaret eller kommenteret, kommer Du blot med et nyt kryptisk spørgsmål.
Har Du noget imod at afsløre hvad Du vil opnå med dette.
Lad mig prøve at gætte: Du forsøger at få flest mulige af den hemmelige sekt, til at deltage i den længste tråd i Kandus historie.

Det er forbløffende, at Du har lært denne taktik efter kun 4 dage på Kandu. Hatten af for det

Og lige et modspørgsmål: Opfatter Du Dig selv som seriøs?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-06-03 20:38

Ja sad osse lige selv og tyggede lidt på hvad spørgerens definition af ordet "seriøs" er -måske hvis det kunne blive klarlagt ville det falde een nemmere at svare.

For som spørgsmålet er nu - så BIG FAT NO!! - ikke alle Kandubrugere er seriøse, men det skal jo ikke forhindre andre herinde i at være det, vel....

og langt de fleste herinde er det faktisk osse, dem du taler om der bytter point, dem får du alligevel ikke i tale - nu er det jo ikke sådan at der er et optagelsesritual inden man bliver "Superbruger". Det kan enhver jo bare oprette sig som.
Så sekt og sekt - naaah.

En eller anden sagde noget om ( lettere omskrevet ) at bryder du dig ikke om disse regler står det dig frit for at finde andre græsgange.

og som Rfou skriver : ret hurtig perception du er i besiddelse af - 4 dage og du har allerede lugtet lunten, det tog os andre noget længere tid.

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-06-03 21:02

følger udviklingen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 21:03

Hvad ordet seriøs betyder, det tror jeg at vi alle ved. Ellers står betydningen i Dansk ordbog.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-06-03 21:11

allerede i denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/16569 var ans klar over hvordan alting fungerer samt klar over, hvordan andre mennesker er!!!!!! Spørgsmålet stillet tidligere i tråden ang. mistanken om at det kun profilen,der er ny her, er ikke blevet mindre for mit vedkommende. Og det er useriøst! Det er også useriøst at blive ved med at anklage folk, der arbejder på at besvare dit spørgsmål, for at være useriøse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 21:38

Skingur: Man behøver ikke den store hjerne, for at følge med her. Det blev jeg klar over efter 1. dag. Jeg gemmer mig ikke bag en ny profil. Er der noget, som du er bange for? Jeg har ikke taget nogle svar som useriøse. Blot konstateret, at det ikke har været så let at svare på, som jeg troede. Stormfeldt er kommet meget tæt på svaret. Desuden kan jeg oplyse dig om, at det kun er det 2. spørgsmål, som jeg stiller. Måske kan du svare på mit 1. spørgsmål. Det er under andre interesser.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-06-03 21:42

ok, kigger lige!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-06-03 21:54

Jeg spurgte om Du anser Dig selv for at være seriøs. Jeg ved godt hvad det betyder. Hvordan kan Du forlange seriøse svar fra andre, når Du bestandig selv viger udenom.

Jeg har i hvert fald begrundet tvivl om hvor seriøs Du er.
Hvorfor stiller Du overhovedet et spørgsmål, Du selv har svaret på:

[citat]
Stormfeldt er kommet meget tæt på svaret.
{/citat]
Det må da betyde at Du selv kender svaret - rimeligt nok. Du er vist også den eneste der har gennemskuet Dit spørgsmål

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 22:03

Jeg er seriøs. Gennemskuet mit spørgsmål? Et spørgsmål er da et spørgsmål, som man kan få et svar på, eller hvad? Jeg har ikke selv svaret på spørgsmålet, det er derfor jeg stiller det. Det er som om nogen ikke kan eller vil svare.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-06-03 22:28

jeg tror du skal pille JFK filmen ud af videoen, for du ser alt for mange film med komplotter i.....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-06-03 22:29

hej ans.. kan ikke finde ud af hvem der har tegnet star-etiketten!!! Men har fundet mange spændende øl-sider!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-06-03 22:32

er kandubrugere seriøse?
ja... 99 % af dem er. Der er nogle få der liige stikker hovedet ind og skriver "grimme kælling", men det er gudskelov ikke ret mange.
mvh Christina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 22:35

Skingur, det er ikke star etiketten, men sloganet. Det var i tidernes morgen en slogan konkurrence. Min far deltog og fik en præmie. Til min søster og mig sagde han at han havde vundet. Om han har vundet eller ej betyder ikke så meget. Men jeg kunne godt tænke mig at få et svar. Min afdøde far holder jeg alligevel af. Det er ren nostalgi, hvis du kan forstå, hvad jeg mener med det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 22:39

Melander skal du ikke ud og lede efter din "kakaofugl"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 22:44

Til skingur: Det var pænt af dig at se på mit første indlæg. Det sidste jeg har fået at vide om Star er at det måske kan opspores i rigsarkivet i Århus. Det var faktisk derfor at jeg meldte mig til kandu, men tingene har udviklet sig. Jeg meldte mig som en seriøs bruger, hvilket jeg stadig er. Håber på at du kan forstå mine frustrationer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 23:04

Melander: Er det bedre al lede efter en kakaofugl fremfor at løse et komplot?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-06-03 23:05

Hej Ans
det kan jeg godt og har tidligere selv deltaget i debatter som denne ang. samme spørgsmål! men... lev med det eller forlad det!!! Jeg har vænnet mig til det og synes det er ok.. som en anden skrev, er der lidt et konkurrenceelement i det! Det er sjovt når man finder noget, ingen andre kunne finde!
Har kigget igen men kan ikke finde ud af dit starspørgsmål. Der står altmuligt ellers!!!!
mvh Christina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 23:10

Melander: Undskyld stavefejl al=at beklager, men jeg er ny på tasterne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 23:29

Der har siden mit første indlæg været en hæftig debat. Jeg troede ikke at det skulle komme så vidt. Selv om nogle af jer ikke har troet på at jeg er ny her, så vil jeg gerne understrege, at det er jeg. Jeg har ikke tidligere optrådt under et andet navn. Håber på at I vil respektere mig fremover. Jeg er her ikke for at score point, men for at få et reelt svar på det, som jeg spørger om, evt. give gode råd, hvis jeg kan. Mine 5 point, som jeg i dag satte på højkant vil jeg give til :stormfeldt. Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg gør det.

God pinse til alle, som deltog på godt og ondt.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 23:44

Spørgsmål:
Citat
"Er kandu brugere seriøse?"

Citat
Ingen vil give mig et seriøst svar. Hvorfor?

Citat
Svaret er ja.

Selvfølgelig er vi mange der svarer, på noget vi ved lidt om, eller tror vi ved noget om.
[/citat]
Denne kommentar mener jeg bestemt er seriøs, og det er også skrevet seriøst.
Men men men - senere i tråden, som det kaldes, bliver mange, dig selv incl. måske lidt mindre seriøs. Hvis man stiller et spørgsmål - og derefter betvivler svarene med at stille modspørgsmål - er det så et seriøst spørgsmål, der forventer et seriøst svar, eller bare starten på en debat. En debat er da god nok, bare man ikke kalder det noget andet.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 23:45

Tak for svaret stormfeldt. Det har været en hård debat. Men du skrev at man ikke kunne vide om, de andre var seriøse. Det var det jeg var i tvivl om. Med venlig hilsen ans

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-06-03 23:49

muligt at jeg er åndsvag og leder efter en kakaofugl, men jeg beskylder ikke næsten samtlige brugere på kandu for at snyde.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-03 23:57

Melander: Jeg har på intet tidspunkt beskyldt nogen for at snyde. Snyde og at være seriøs er ikke det samme.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 17-06-03 10:42

Ans, jeg sidder og undrer mig over disse bemærkninger du fremkommer med.

"Jeg gemmer mig ikke bag en ny profil" (hvorfor skulle du dog også det)???

"Selv om nogle af jer ikke har troet på at jeg er ny her, så vil jeg gerne understrege, at det er jeg. Jeg har ikke tidligere optrådt under et andet navn. Håber på at I vil respektere mig fremover." (og hvorfor skulle du ikke blive respekteret fremover)???.

Jeg for min del synted det lyder mærkeligt at komme med disse udtalelser. Og pludselig mens jeg sad og læste alt det bævl & bavl, så syntes jeg at jeg havde mødt noget lignende tidligere. Det er muligt jeg tager heeeelt fejl, og jeg kan jo også kun tale for mig selv. Men jeg syntes i mine øjne/ører, at dette indlæg er skrevet i nøjagtig samme "tonefald", og hvor alting ligesom også gik dig imod, og du ikke kunne få lige netop det svar du gerne ville have, på et meget "mystisk" spørgsmål.
http://www.kandu.dk/dk/spg/13658#159172

Jeg beklager meget hvis jeg er helt gal på den.

Mvh
Mone