/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Brug 2 internetforbindelser på én PC
Fra : hjp1974
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 07-06-03 13:54

Jeg er så "heldig" at jeg har 2 internet forbindelser i min lejlighed. En ADSL og et boligforenings-net. Der sidder en router på hver af forbindelserne.

Jeg har spekuleret meget på hvordan jeg kan udnytte begge forbindelser samtidigt. Jeg kan selvfølgelig vælge hvilken gateway (router) jeg bruger, men Windows kan ikke lige umiddelbart håndtere 2 gateways samtidigt.

Er der nogen som kender en måde at løse mit problem på? Findes der eventuelt en "omvendt proxyserver"?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 14:12

Du kunne jo lave 2 meget små netværk som tillader trafik fra hinanden.
(mangler du ikke også et 56k modem )
Emesen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-06-03 14:32

Hmm.. Så skal du vel have en miniature udgave af en DSLAM. DSLAM er dsl -multiplexere, som udbyderne benytter for at splitte eks. en fiber op i mange små linier til os forbrugere. Jeg tror dog ikke de findes i "husmans udgaver", men man ved jo aldrig. Jeg syntes som Emesen også du er bedre tjent med et k56 modem, det andet skaber blot misundelse hos os andre amatører

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Mullermand

Dato : 10-06-03 23:14

Hejsa

Det udstyr du gerne vil have er ret dyrt ( over 20-30 K )
Men en FreeBSD ( unix / linux ting ) har vist noget software der skulle kunne gøre det.
Jeg har ikke selv rodet med det, men har set et andet sted nogle der spurgte om det samme.

Der er ingen måde du får windows til at udnytte de 2 linjer samtidigt, uden den skal kører igennem noget DSLAM eller muligvis en FreeBSD ting.

/Martin

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-03 09:27
Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 17-06-03 09:53

Desværre Manse

Dette er en måde at dele én forbindelse mellem flere PC'ere.
Jeg har lige præcis det omvendte problem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-03 09:57

okay,god jakt