/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Access Point, bridge
Fra : pedroso
Vist : 894 gange
100 point
Dato : 18-03-13 22:15

I stedet for at trække kabler rundt i huset har jeg tænkt mig at forbinde min printer til min trådløse router via ett access point. Eller trådløs bridge, som det vist hedder også.

Er det en god løsning, hvad skal jeg se efter når jeg køber sådan en, og hvad siger I til denneher:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=617292

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 18-03-13 22:25

Jeg skal lige sige at jeg har en Netgear WRG614v6, som måske kan konverteres til et access point. Men det lyder til at være lidt af en bøvlet manøvre. Men hvis nogen kan finde en god beskrivelse kan jeg jo prøve det først...

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 18-03-13 22:59

Ok, det med Netgear duer ikke kan jeg se.

Men den TP-Link jeg så på har jo kun en enkelt udgang. Det er lidt dumt, jeg ville jo godt kunne koble lidt mere på.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 18-03-13 23:04
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-03-13 08:27

selvfølgelig kan det lade sig gøre. Det er god øvelse i netværk, men det er ikke lige til. Problemet er at hvad kan den ene router og hvad kan den anden. hvad kaldes det lige her i denne.
Hvis du skal ud at købe en enhed til det, er det nok bedre at købe en ny printer.
Mange printere i prisklassen 800kr har jo wifi indbygget. Her følger en brugsanvisning med.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 19-03-13 18:08

Nu er det en farvelaser jeg har, den koster væsentligt mere.

Hvad med en homeplug? Altså sådan en man sætter i stikkontakten?

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-13 08:11

Se det er jo en dyrere printer, så ok.
Dette taget i betragtning, ville jeg ofre at trække kablet.
Kender disse plugs, det er værd at prøve.
Her er en ting du skal tage i betragtning.
Gå ned til dine sikringer, find ud af om den sikring der slukker for printeren også slukker for routeren.
Altså hvis de ikke sidder på samme fase, kan disse plugs ikke se hinanden.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-03-13 09:30

Hvilken printer har du ?
Søg 'trådløs usb' eller 'trådløs usb hub' på google ..
Jeg så lige denne til 399
1. http://www.hardware-store.dk/tradlos-usb-hub/prod_2471.html
--
og denne til 439 tror jeg at jeg selv ville satse på .
2. http://www.hardware-store.dk/tradlos-usbhub/prod_2472.html

Butikken er tilfældigt valgt ud fra en søgning.. priserne svinger meget,
eks. så jeg den første til 649..
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-hub/traadloes-usb-hub-(1-port)-4,8-ghz---10-meter.asp

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 21-03-13 23:32

Jeg har en HP Color Laserjet CP4025.

Jo en trådløs USB hub ser jo også ud til at være en mulighed! Det lyder nu ikke af meget med de 3-10 meter, min router står et stykke længere væk.

Og: SKAL man bruge en USB modtager? Kan man ikke få forbindelse gennem den trådløse forbindelse, der er indbygget i min laptop?

Jeg er også lidt i tvivl om hastigheden, når jeg sætter printeren til en USB port går det meget langsomt. Men det er måske fordi det er en langsom port.

Tak for tippet med homeplugs. Det lyder lidt spændende, og stik har man jo allvegne.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-03-13 09:31

Til din CP4025 er USB nok en 'flaskehals' langsom.
Afstanden der er nævnt, er for optimal hastighed på netsiden af forbindelsen..
Har selv en CLP325N (med indbygget WIFI) fra Samsung , køre fint med en afstand af ca. 6m. og gennem 2½-3 tykke bærende betonvægge.. Hastigheden der arbejdes med , vil jeg formode er routerens og ikke printerens..
For en optimal løsning ville jeg kontakte HP og høre (men ikke straks-handle) hvad de ville foreslå !!

Jeg kender ikke nok til WIFI men turde godt selv satse på dit eget foreslag med http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/Edimax-EW-7228APn-2255673.html
Den er billig og giver dig ekstra porte til måske senere brug..
men de har jo også denne til 287.-
http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/TP-Link-TL-WA850RE-2389547.html
Den er kompakt og hurtig, og Proshop kan jo også kontaktes før et køb..

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-03-13 09:44

Netkabel er kun hurtigere hvis du har Gigabit (1000Mbit) hele vejen, da 100Mbit som er det de fleste har der hjemme er langsommere end USB2 (480Mbit), Wifi kommer heller ikke over USB2 hastighed.

HomePlug fåes som 500Mbit, er nok det bedst du kan gøre hvis du ikke vil trække et langt USB2 kabel, eller CAT6 kabel (til brug med 1000Mbit)

Hvis det eneste du vil bruge WiFi til er din printer med en adaptor, så glemt dette. Er som at toget til Århus for at flyve til Aalborg.

PS. HomePlug fåes også med 4 port Switch indbygget, så du kan tilslutte flere ting ved siden af Printeren.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-03-13 02:37

Til din CP4025 er USB nok en 'flaskehals' langsom.
Afstanden der er nævnt, er for optimal hastighed på netsiden af forbindelsen..
Har selv en CLP325N (med indbygget WIFI) fra Samsung , køre fint med en afstand af ca. 6m. og gennem 2½-3 tykke bærende betonvægge.. Hastigheden der arbejdes med , vil jeg formode er routerens og ikke printerens..
For en optimal løsning ville jeg kontakte HP og høre (men ikke straks-handle) hvad de ville foreslå !!

Jeg kender ikke nok til WIFI men turde godt selv satse på dit eget foreslag med http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/Edimax-EW-7228APn-2255673.html
Den er billig og giver dig ekstra porte til måske senere brug..
men de har jo også denne til 287.-
http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/TP-Link-TL-WA850RE-2389547.html
Den er kompakt og hurtig, og Proshop kan jo også kontaktes før et køb..

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-03-13 11:08

Som sagt der er mange ting at tage i betragtning, i denne øvelse.
Mange meninger om kabler og USB.
Nå men fortæl om du har fået det til at virke.
Plug eller kabel??.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 27-03-13 16:38

Hej Steen, jeg er ikke lige omkring min printer i disse dage, men jo - der er en del at tage stilling til Jeg hælder lidt til en homeplug, men vi må se. Jeg skal nok opdatere og dele points ud!

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 29-03-13 11:23

Det er lidt uheldigt med en Homeplug tror jeg - vores 1. sal er på en anden gruppe end stuen, og så kan de jo ikke forbinde med hinanden, som jeg har forstået det. Øv.

Så er der jo kun AP eller kabel tilbage som en mulighed. Hvilket er som at tage toget til Århus for at flyve til Aalborg som nævnt :) Et kabel kræver lidt borearbejde, men jeg har en krympetang og nogle løse stik, så det går jo nok. Det er i hvert fald billigst, og trækker ikke unødvendig strøm.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-03-13 22:20

Flere faser findes der også løsninger til.

http://www.dba.dk/andet-kemo-fase-kobler-fo/id-90291996/
Fase kobler forbinder alle 3 faser.
Bruges med Homeplug, netværk over elkabler eller til ZenseHome elinstallationer.
Kan du ikke få forbindele mellem dine homeplug mangler du sikkert denne Phase Coupler.
110V - 440V
Powerline 10 -650 Mbit

MEN, et rigtigt net kabel er stadig det bedste.

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 29-03-13 22:31

Tak for svaret stone47.

Det blev et kabel. Jeg flyttede iøvrigt printeren ovenpå, den hører mere hjemme der fandt vi ud af. Og så var det hele ikke så svært.

Men tak for alle de gode kommentarer! Jeg har en PS3 og en medie boks i stuen, og snart måske også et nyere TV med netværksfaciliteter. Her kan en switch nok løse opgaven. Og det er jeg jo blevet ekspert i nu :)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-03-13 09:27

Ok held med det hej hej.