/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort Skærm
Fra : Surf
Vist : 550 gange
20 point
Dato : 02-12-01 19:09

når jeg installer win xp home dk og har gjornt det jeg skulle fået jeg først et
blå skærm hvor det sige instalsion indlæser filler og når det så kommer der til at dden indlæsser filsystemet så går den i et sort skærm hvor et hvidt cosør blinker og så sker
der ikke mere

min pc er en
amd k7
c 5 gb d 35 gb
g-force 2 mxmx 400 med 64 mb ram
256 mb ram

håber det er nok

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-12-01 20:15

Hej Surf

Prøv at læse spørgsmåler fra bullit. Det står som nr.3 under dit.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-12-01 22:24

ja det er meget godt med dig find heller en anden forklaring på det
for jeg er ved at væer død hammeren træt af det nyet wundows
for hvis den der sorte skærm skal være der i hvor lang tid så

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 20 point
Dato : 03-12-01 00:31

Hej Surf
Jeg tror det der er galt når du opgradere fra Win 98
at du under instalationen har valgt at instalerer windows xp som NTFS filsystem
din windows 98 ligger jo som fat32-og kan derfor ikke læse NTFS filsystem
og så kan windows ikke finde ud af hvilken drev den skal starte op på
Prøv at instalerer den igen og så husk at vælge fat32 filsystem,så tror jeg det kommer til at køre for dig
læs mere på denne side om instalation af xp
http://www.wintip.dk/xp/
MVH Brian

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 03-12-01 00:58

OG HVORDAN GØR MAN DET LIGE PRÆSIS KAN DU FORTÆLLER MIG DET

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-01 01:58

Når du er ved at instalerer xp kommer til det sted hvor den spørger om hvad filsystem du vil køre med vælger du fat32
Brian

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 03-12-01 02:57

det gør den her ikke for når jeg vil installer win xp home og jeg har gjornt det jeg skulle ved nu installision så går den over i et blå skærm og indlæser filler og så kommer den sorte skærm og mere kan jeg ikke gøre

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 03-12-01 12:08

Jeg havde samme problem i win 2000 der hjalp det at trykke F7 hele tiden under installationen.
Jeg kan ikke lige huske hvorfor man skulle gøre det, men det virkede.

Jeg kan selvfølgelig ikke kunne sige om det på nogen måde skulle kunne virke, men det er vel et forsøg vær.

Deurell

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-12-01 15:08

Hej Surf

Prøv evt at starte forfra igen og inden hent de her bootdisketter til xp http://www.bootdisk.de/ som du kan starte op på og slette de gamle filer.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 03-12-01 19:48

jeg vil lige sige at jeg har win98/me på min computer
og hvad for en side skal jeg gå en på for at få partionmagic 7.0
der må da være et prøveprogram og det hjælper ikke at skrivet
convert og så det andet

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-12-01 20:06

Hej igen

http://www.powerquest.com/partitionmagic/ der kan du hente en prøve.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-12-01 20:09

Her har du en Guide om hvordan du anvender Partitionmagic:
http://wintip.dk/artikler/pm/pm_guide2.htm

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 03-12-01 20:43

ja tak jeg har hente den med den sige bare at hvis den skal så må jeg gå
hent til min næmste pc butik og derfor kan den ikke lavet fat32 om til ntfs
sp hvad gøre jeg nu

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 04-12-01 22:59

microsoft har ringet og de sadge til mig at det godt ku være enten netkorte eller lydkorte eller grafikkorte og de sadge til mig at jeg skulle prøvet at tag et kort ud ad gangen og så der ved findet ud af hvorfor jeg ikke kan installer windows
så keg har ringet til en bekendt som har forstand på at sætte ting en på harddisken
og ud igen og så opdater driveren til det kort