/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mus gnaver omkring ventilation
Fra : mostmighty
Vist : 450 gange
25 point
Dato : 06-03-13 23:03

Når jeg har min ventilations-skakt i badeværelset åbnet kan jeg nogle gange høre en gnaven og raslen. Umiddelbart lyder det som noget der kunne være en mus. Men selv om jeg går op og kigger på loftet rundt omkring den ventilations-skakt, så kan jeg ikke se nogen tegn på mus. Og den lader heller ikke til at være inde i skakten. Men et eller andet sted må lyden komme fra.

Er det bare om at stille fælder op på loftet omkring den skakt, og så skal de nok selv komme frem og dø? Eller hvad gør man?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 35 point
Dato : 06-03-13 23:05

vindens sysen i blade der rasler. Træk en kost gennem skakten og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-03-13 08:54

Hvis der er mus, så fang dem og slå dem ihjel.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-03-13 16:06

ja, sæt du en fælde op, så vil du vel finde ud af, om det er en mus.
Du kan bruge en fælde, hvor du fanger musen levende, eller en smækfælde. Du kan med fordel anvende rosiner som lokkemiddel.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-03-13 22:24

Jeg ville strø gift på loftet, så jeg ikke skulle tjekke fælder. Musene lugter ikke hvis de ligger døde deroppe

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 23-04-13 20:08

Tak for svaret transor.