/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
programforkortelser
Fra : hagbart1
Vist : 339 gange
50 point
Dato : 07-06-03 07:48

Hallo derude:Jeg har lige et spørgsmål,jeg har installeret,jv16 Power tools,og når jeg går ind i installerede programmer,
og kikker under kolonen program,så står mange af dem som forkortelser,og da jeg er en gammel nar,der downloader og
sletter i et væk,så jeg kan ikke huske om det er programmer jeg stadig bruger,jeg mener så,at jeg på et eller andet
tidspunkt,på nettet har set et lille program,som når man peger på de forskellige filer eller programmer,så skriver den
hvad det er,kan det være rigtigt,og er der nogen der ved det,på forhånd tak.
Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 08:00

Kender ikke det program du omtaler,men når jeg er i tvivl om jeg stadig har et program indstalleret så højre klikker jeg på dette i jv16 og klikker på
show entrie og så kopy to clip board og sætter det ind i note pad og tager de relevante oplysninger og sætter dem ind i min søge funktion og ser om det stadig findes på pc'en,der kan du også se det fulde navn.

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-06-03 08:36

godmorgen !
dit jv16 er herfra
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/jv16powertools.shtml
I windows xp kan du gå ind i kontrol panel og finde tilføj/fjern programmer
klik på de elkelte programmer og der stå enten om programmer er brugt:
ofte / en gang imellem /sjældent
uanset hvilken windows du bruger kan du fjerne det her.
jv16 har et program/funktion der hedder registry tool (øverst)
den fjerner osse de gamle registrerings nøgler fra gamle allerede afindstalleret programmer,som gør din computer langsommere ´,så fjern disse med den.
ER DET I >>DENNE COMPUTER<< (tryk windows tast - mellem ctrl og alt + e) DE ER KORTE ???

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 07-06-03 10:08

Hej!

Bare en idé. Når du finder et program du godt kan lide, så gem det. Når du finder et program du ikke kan lide, så slet det igen med det samme.

Hygge!

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 07-06-03 18:27

Hej igen Manse9933:Tak for dit svar,men jeg er ikke så god til det her,hvor dukker den op henne når jeg kopierer til
klipbord.Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 18:58

Så åbner du notpad eller et andet txt editor program og højre klikker i det åbne vindue og trykker sæt ind.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 19:06

Lige som kopier og sæt ind,når du kopierer til klipbord så bliver det lagred
ind til du sætter det ind et eller andet sted,som freksempel her i boxen,når
du højre klikker på en txt og trykker kopier så ender det i klipbordet indtil
højre klikker og trykker på sæt ind,det bliver i klip bordet indtil du kopiere
et nyt emne.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 19:36

Du kan også sætte dette ind i din søge funktion, clipbrd.exe ,og så når
den har fundet den så højre klikker du på den, og så send til skrivebord
altså oprette en genvej til dit skrivbord,så kan du altid klikke på den og se
hvad der ligger i klipbordet.

Manse9933

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 07-06-03 21:49

Hej Manse9933:nu har jeg fundet ud af at få det over i klipbord,man lære jo noget hele tiden fint,jeg har prøvet at
kopiere et program der hedder Adobe,Esd,men når det kommer over i klipbord så står der bare det samme.
Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 21:59

så kan du trække relevante oplysninger ud af det du har kopieret over i notepad tag det ud af txt.en og søge på det,for at se om det er på din pc,
kan din søge funktion ikke finde det så er det kun nogle nøgler der er efterladt i reg databasen som man kan slette.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 07-06-03 22:03

altså navn og software exe o.s.v

Godkendelse af svar
Fra : hagbart1

Dato : 07-06-03 22:08

Tak for svaret Manse9933.
Nu blev jeg så meget klogere,ja vi vandt jo landskampen men det ved du vel,og du får lige pointene.
Og tak for i aften.Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 22:28

vandt vi, jeg anede ikke at det var i dag den skulle spilles,men fodboldt
er heller ikke lige min kop te,kan du hygge dig og selv tak.

Forresten gå ind på jv16powertool og læs FAQ,der er en masse gode værktøjer
i dette program og muligheder,prøv og gå op i tools>remove costum softWare
sæt navnet på den/det firma der har lavet softwaren og softwaren navn i de
to første bjælker og tryk fiend entries så finder den alt i reg som høre til
det spesefike program,så kan man slette alt eller man kan åbne det i regedit
det værktøj køre jeg altid efter jeg har slettet et program,fordi så er alt
fjernet i reg der tilhørde det pågældene program,så er der ikke efterladt
noget der kan konflikte med andre programmer.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 22:31

og så bliver den txt der står i installeret software også slettet automatisk