/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke installere Java på Windows XP
Fra : o.v.n.
Vist : 897 gange
200 point
Dato : 03-03-13 00:38

Hej eksperter, jeg er stødt på et ukendt problem med Java.
En af vennerne ringede og fortalte at han ikke kunne installere den nyeste Java fra Oracle, om jeg ville hjælpe, det ville jeg selvfølgelig men kunne heller ikke installere Java, installations filen påstår at der noget gammelt som ikke er fjernet (så vidt jeg forstår meddelelsen) jeg har lagt en zip mappe med 3 skærmbilleder op på Peecee, vil i se på dem og fortælle hvad der galt?
http://peecee.dk/upload/view/403477
Computeren kører med Windows XP Home og er fuldt opdateret, Java er fjernet fra Tilføj og fjern programmer, computeren er renset med Ccleaner og skannet med den indbyggede antivirus og med Malwarebytes Antimalware, der var meget at rydde op på men sikkeheds programmerne fandt intet, der er forsøgt flere gange med genstart imellem

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-03-13 01:05

Prøv en gang med dette lille fortrinlige program...

http://www.filehippo.com/download_unlocker/

Hvis du nogensinde har været i stand til at slette en fil i Windows, og kan ikke finde ud af hvilket program der bruger det, Unlocker er løsningen. Har du nogensinde set disse Windows fejlmeddelelser?

Kan ikke slette mappe: Det bliver brugt af en anden person eller program
Kan ikke slette filen: Adgang nægtet
Der har været en delingsfejl.
Kilden eller destinationsfilen kan være i brug.
Filen er i brug af et andet program eller bruger.
Kontroller, at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet og at filen ikke er i brug i øjeblikket.

Unlocker kan hjælpe! Du skal blot højreklikke på mappen eller filen og vælge Unlocker.
Hvis mappen eller filen er låst, vil et vindue notering af garderobeskabe vises.
Du skal blot klikke Lås alt op og du er færdig!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-13 02:34

Tak jeg kender godt Unlocker jeg havde den selv da jeg kørte med XP og installerede den på problem computeren, søgte på java under Denne computer og brugte Unlocker til at slette alt som blev fundet, genstartede og forsøgte igen at installere nyeste java, det vil bare ikke lykkes
flere forslag om hvad der er galt?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-03-13 07:32

kunne heller ikke installe java på xpsp3-fjernede tidligere versioner med revouninstaller ( avanseret) og fik slettet alt hvad den fandt af "tiknyttede filer" så gik nyinsallationen fint.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-03-13 08:20

Ja Revo Uninstaller er jo altid et probat middel - men den regner jeg faktisk med du allerede kender...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-13 08:55

Prøv med JavaRa, det burde kunne rydde op efter installationer
http://singularlabs.com/software/javara/

eller hent Windows Installer CleanUp Utility
http://www.softpedia.com/progDownload/Windows-Installer-CleanUp-Utility-Download-18442.html

Installer det og kør så Windows Install Clean Up
find de punkter med Java, marker dem og vælg Remove

Installer så nyeste java
http://java.com/en/download/index.jsp
eller her 32bit version http://www.filehippo.com/download_jre_32/
og her 64bit version http://www.filehippo.com/download_jre_64/

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-03-13 10:11

Jeg ville også bruge Revo.
Men prøv at finde en lidt ældre version af JAVA og installer den, så bliver den automatisk opdateret senere. Det har jeg gjort med min XP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-13 11:05

Tak for alle forslagene desværre bliver det først engang i morgen aften at jeg får tid til at førsøge igen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-13 23:19

Tak for svaret Klaudi. det lykkedes med en del besvær, Revo kunne godt vise men ikke fjerne den gamle java update fil, konfigurations filen var beskadiget! Det var først efter at jeg havde kørt Windows Installer Cleanup værktøjet at jeg kunne at installere java, når jeg klikker på Do I have Java så vises at seneste nye version 7-17 er installeret men der advares om at der er en ældre version også, denne ældre version kan ikke findes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-13 09:27

velbekomme

Prøv at rydde op i gamle java filer med JavaRa
http://singularlabs.com/software/javara/

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-05-13 14:48

Her er måned senere sidder jeg med det samme problem, nu er det java, version 21, der skal lægges ind- Et hjertesuk er på sin plads, for man spilder efterhånden temmelig mange timer på årsbasis med at opdatere programmer til en ganske alm netbank