/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
NRG, forslag til tun? hjælp :)
Fra : Salkcin
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 07-06-03 00:46

Hej, jeg får snart en NRG og den skal jo tunes fordi gider altså ikke køre en 35km/t eller hvad den kan køre lovligt. Jeg har ingen planer om at købe for flere tusind kroner tun udstyr men en lille tusse kan vel gå.

Mit mål er at få den til at køre ivertfald 80km/t men 90-100km/t ville ikke være dårligt. INdtil videre ved jeg at skiverne skal pilles (hvad kører den så?) ellers har jeg hørt noget om at standard udstødning på en NRG begrænser meget og i øvrigt at tun udstødning på en Scooter giver forholdsvis meget. Jeg har talt med nogen som siger at -Top Performance "Powered"- og -Star Traffic- er gode udstødninger som ikke ser alt for ulovlige ud (som bl.a. Ixil's udstødningerne). Udstødningen skal max koste 1000kr. Hvad med en -LeoVince Handmade zX-...? er den god, har set mange har den i deres specs over scooter.

Bør jeg tune den på en anden måde? har hørt lidt om at hvis man bliver stoppet kan politiet se man har fjernet/lukket blindrøret eller hvad man nu gør, så skal ikke være meget synlige "konstruktive ændringer" som skal være tun, selvom en tunudstødning dog er meget synlig.
Vil lige sige at jeg ikke er hardcore til det der med motor, men ved da lidt :)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 07-06-03 10:18

Hej!

Du kan gå ind på http://www.mopedgallery.com/ og se info om en masse andre nrg'ere og se hvad de har på i forhold til hvad de kører...

Ellers kan du jo fjerne skiven og fjerne blindrøret så burde den rende 70-80 kmt (Speedo) og så burde du nok købe en anden vario (malossi multivar, polini speedcontrol osv..) eller en større cylinder (altså ikke en evo, men en fx. sport cylinder...) eller anden udstødning (den TP Powered du nævner er fremragende til formålet!)

håber du kan bruge det til noget!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 07-06-03 10:20

i øvrigt er der ikke mange betjente der ved hvad et blindrør er, så det skal du ikke være bange for, men du kan jo altid save det af, og svejse hullet til, hvorefter du svejser det på igen oven på (kan gøres så man slet ikke ser det!)

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 07-06-03 10:31

Hej!

Hvis ikke du ved hvordan en NRG fungerer - hvorfor tror du så politiet gør? Tro mig - de stakkels panserbasser har rigeligt at se til. De skal jo bl.a. afspadsere overtid osv. så det har de slet ikke styr på.

Det egentlige spørgsmål er - hvorfor køber du en NRG - når det er en motocykel du vil have?

Hygge!

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 07-06-03 10:32

Hej! (igen ;)

Der skulle selvfølgelig stå "motorcykel" ;)

Hygge!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 07-06-03 10:36

NielsErling -> Hvem siger han er gammel nok til det ? Og desuden er der altså forskel på at kører scooter med 100 kmt og at kører motorcykel!

Kommentar
Fra : Salkcin

Dato : 08-06-03 00:58

hehe, er ikke gammel nok til en motorcykel. Er bare en lille forkælet dreng på 16 år som ikke ved hvordan man skal tune sin knallert for bedste resultat (top fart), billigst og mindst politi tiltrækkende udseende :)

Men pille skiverne og en -Top Performance "Powered"- udstødning? den koster 695kr hos speed-line.dk. Ved ikke meget om den? er denne udstødning lovlig eller dvs. skal jeg pille ved den eller er den bare lige til at sætte på også vrroooom?
Bliver nævnt ny vario, større cylinder eller ny udstødning? så vidt jeg ved så hvis man laver konstruktioner i selve motoren udløser de somregel men lige også skal have en ny dit for at dat ikke går i stykker etc.? så udstødning er vel det bedste valg?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-06-03 08:52

TP Powered er en tunudstødning dvs. den er ikke begrænset. Men 80kmt med pillede skiver og tunudstødning er urealistisk...

Hvis du skal have den der op, skal du have skiftet din cylinder og kaburator, til fx. en Polini 47mm sport... og en 21mm Kaburator... og så skal du have en anden variomatic på, fx. Malossi Sport/Multivar, Polini Sport, TP Nardo...

Du kan evt. kigge lidt rundt på min side og se lidt om hvad man skal have på for at rykke www.moped.dk

Kommentar
Fra : SUPERSONICWAVE

Dato : 13-08-03 18:34

....Jon 80km/t er ikke urealistisk NRG / NRG EXTREME er nok den scooter der har højeste topfart med pillede skiver.! det er så også den der kan få flest "heste",...

Kommentar
Fra : SUPERSONICWAVE

Dato : 13-08-03 18:35

....Jon 80km/t er ikke urealistisk NRG / NRG EXTREME er nok den scooter der har højeste topfart med pillede skiver.! det er så også den der kan få flest "heste",... de fleste nrgér er så også leveret med en 17mm KABU /[12mm standard på andre scootere]

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-08-03 20:14

Supersonicwave > Det er rigtigt at en NRG (piaggio) motor generelt kører hurtigere afdroslet end fx. minarelli, men jeg vil stadigvæk mene at 80kmt IRL er urealistisk, men ikke umuligt!