/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ved opstart af windows startes en mappe
Fra : fredag
Vist : 694 gange
200 point
Dato : 27-02-13 08:49

Hej, hvergang jeg starter min pc op med win 7 startes der samtidig en mappe (Computer mappen med indhold af de forskellige drev). Jeg kan sagten klikke i krydset og den er væk. Men næste gang keg starter op igen er den der igen. Der må findes en måde at stoppe den så den ikke kommer ved hver opstart. Jeg har været inde i menuen start, men der er intet.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-02-13 09:19

Hvis du ved hvor længe siden det er den er begyndt med det, -så kan du prøve en tid inden i systemgenoprettelse

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-13 09:28

Tast WIN-Logo + R, skriv msconfig i boksen der åbner og klik OK
klik på fanen Start, find den mappe der starter og fjern markering
klik Anvend, OK

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 27-02-13 09:36

Men hvordan finder jeg ud af hvad mappen hedder. Jeg var derinde i går men der er jo mange og ingen hed computer (Computer mappen med indhold af de forskellige drev)?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-02-13 09:39

Klik på Windows ikonet på værktøjslinien, vælg "Alle programmer " Find mappen "Start", Zhvis der er en genvej til mappen så højreklik og vælg slet.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 27-02-13 09:41

Mappen start er tom....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-13 09:45

Brug ccleaner i stedet for så, hent og installer, åbne ccleaner
klik på Værktøjer, og derefter Opstart, der kan du se sti til det forskellige der starter

http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-13 09:50

Og hvis det heller ikke virker!
Så hent Autoruns, os gratis, skal bare pakkes ud og køres start det vent på at det hele bliver indlæst,
og klik på fanen Logon, der burde du os kunne se hvor den er og slå den fra!
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-13 09:53

Den kunne hedde noget ala dette, hvor %systemroot% er der hvor din windows er installeret!
%SystemRoot%\explorer.exe C:\

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-13 10:29

Det skyldes ene og alene at disse drev IKKE har et FAST bogstav....

Derfor "tror" windows at det er noget nyt der er tilkoblet.

Er det noget der ALTID er tilsluttet så tildel det et FAST drevbogstav - så holder den op med at vise det fra start.

Windows er jo som standard sat op til at "spørge" når den finder noget nyt