/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Yngelpleje
Fra : mig-selv
Vist : 907 gange
50 point
Dato : 24-02-13 19:42

Hvad er normal yngelpleje for Ciklider, har haft masser af yngel før, men de blev altid taget fra fiskene, før tid.
PT, har jeg et par gående med omkring 20 unger efter sig/ eller omvendt, og det har de gjort i snart 2 uger.

Så hvornår smider forældrene dem UD.
Og begynder at yngle igen - ville jo gerne have de passede på deres afkom til evig tid, MEN.
Har læst en masse og set lige så mange svar der ikke passer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-13 20:13

Vi havde ciclider i mit barndomshjem og der mener jeg at vi tog ungerne fra efter 3-4 uger.

Men der er forskel fra art til art.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-13 20:14

Citat
NÅ: men endnu en spørgsmål der bliver kasseret, grundet Klaudi

Øhh hvorfor det, og ??? = SKIDERIK!

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 25-02-13 13:18

Altså når de begynde at jagte ungerne,for at æde dem er det på tide at sepererer dem. Der findes intet svar der er helt korrekt.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-13 21:05

Tak for svaret Sunowich.
De samler stadig ungerne ind - i munden for at smide dem UD igen - hjemme, når de har været på egne finner - så de har ikke så meget travlt med at æde dem, de lægger bare hele bunden øde for andre fisk, i forsøget på at beskytte deres afkom.
Og de er snart 1 mnd gamle, men ikke så mange tilbage, som da de kom ud, men det havde jeg heller ikke regnet med, da de ikke skal bruges til salg.
Så smuk yngelpleje, som man ikke ser ved andre landlevende dyr/mennesker?