/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Port 25
Fra : hellesally
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 06-06-03 22:46

Min vens PC mail sender afsendte mail retur med beskeden "Relaying denied,port: 25,Sikker (SSL):Nej,serverfejl:550,Fejlnummer:0x800CCC79.Ved nogen hvad det betyder? "Citeret ordret"
Mvh Helle

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-06-03 22:53

Hej Helle

Ved du om din ven har en mailserver installeret ?
Hvis ikke kunne det lyde som en orm (mailvirus). Jeg vil om alle omstændigheder prøve at scane for virus, med en opdateret virusscanner, hvis i ikke allerede har gjort det.

Ellers må du henvende dig igen.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-06-03 22:59

det kan godt skyldes at din ven har internet hos en anden udbyder end den hans mail-konto
er sat op til,og derfor bliver afvist af serveren hos den internet udbyder der ringes op til.
så er mail konto og internet udbyder identiske - se under funktioner-konti-fanen post-klik på
konto og vælg egenskaber i outlook express

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-06-03 23:09

iøvrigt kunne der under egenskaber for konto - find fanen servere -
være skrivet forkert
har din ven internet hos tiscali skal der stå i
pop3 indgåenede post - mail.tiscali.dk
smtp for udgåenede - smtp.tiscali.dk
hos tdc er det sådan her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=35481&dogtag=tdco-mn

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 06-06-03 23:13

Kære XOU
Det er naturligvis noget der lige er kommet .
Mvh Helle

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-03 23:19

Hejsa
det er godt nok ikke samme fejlkode !! men den beskriver netop din mail fejl

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730172

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 210 point
Dato : 06-06-03 23:24

Det er ikke fordi han er kommet til at sætte flueben ved "this server requires a secure connection" under fanebladet avanceret for hans mailkonto.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-06-03 23:26

ok så getter jeg på at det nok osse holder op igen sikkert
en ustabil udbyders server ?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 06-06-03 23:31

Det er lige kommet...........

Det betyder i givet fald at der ikke er noget galt med din vens PC. For I har ikke pillet ved noget?

Det er også stadig den samme internetforbindelse i ringer op til som da det virkede?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 07-06-03 00:45

Det kan være mailsever ved internet udbyder som er gået ned (CRASH).
tiscali & get2net har nogle en del problemer med deres mailserver.
Du kan også checke driftstatus ved din udbyder.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 07-06-03 00:48

Det kan være mailsever ved internet udbyder som er gået ned (CRASH).
Tiscali & Get2net har nogle gange problemer med deres mailserver.
Du kan også checke driftstatus ved din udbyder.
Hilsen RFH

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-06-03 00:55

Det er standardmeldingen der fortæller at mailserveren er nede.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-03 07:38

Har din ven ændret eller indstalleret noget før problemet opstod og hvis hvad,
siden han/hun ikke har ændret noget i sin konti opsætning må det være noget udenforstående som har skabt problemet,hvilket mail program har personen navn/nr,der er programmer der kan lave ændringer i mail opsætningen,eller bruger det lokale mail program til at sende mail's med,som kan lave en fejl i
mail programmet.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : hellesally

Dato : 07-06-03 08:07

Tak for svaret srhansen.
Det var lige præcis fluebenet det var galt med.
Mvh Helle

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-06-03 10:54

lol, nogle gange er det de små ting

god pinse