/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lære at spille klaver
Fra : Cyberworld
Vist : 964 gange
15 point
Dato : 22-02-13 20:45

Hej. Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig
Jeg vil rigtig gerne lærer at spille klaver og er godt klarover at det ikke bare er noget man kan med det samme, men jeg er gået lidt død i det. Nogen som har nogle guldkorn, som kan hjælpe mig lidt igang. Mit største problem er det med at styrer mine fingere Er der nogle øvelser som man kan lave så man bliver mere dus med det...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-02-13 21:30

hvis du ikke er et naturtalent er der kun een vej. meld dig til klaverspil på aftenskole eller få dig en spillelærer

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-02-13 21:34

Hvis du kan lidt noder, kan du gå på biblioteket og låne nogle "Lær at spille klaver"-bøger.

Jeg kan anbefale den serie, der hedder "Den rigtige pianist".

Kommentar
Fra : werter

Dato : 22-02-13 22:17

Der er også klaverspilskurser på nettet, så jeg engang! Held og lykke. Men tro mig, det er ikke noget, man kommer sovende til!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-02-13 22:26
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-13 12:25

der er udgivet en udmærket lærevideo på Dansk
http://www.4sound.dk/shop/dvd-keyboard/4sound/laer-at-spille-klaver-med-sascha-dupont.html

tilsvarende findes også til guitar
http://www.4sound.dk/shop/dvd-guitar/4sound/laer-at-spille-guitar-med-ole-kibsgaard.html

begge 'serier' kan lånes på biblioteket, (Gratis)
nogle påstår endda de kan kopieres,.. men det er vist ikke helt lovligt så vidt jeg ved.

Accepteret svar
Fra : js2706

Modtaget 15 point
Dato : 26-02-13 23:12

Jeg tror ikke på det med selvstudium. En musiklærer er nødvendig, hvis der skal komme noget ordentligt ud af det.

Godkendelse af svar
Fra : Cyberworld

Dato : 10-03-13 21:22

Tak for svaret js2706.
Du har nok ret i det.
Jeg har tilmeldt mig et kursus...