/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Windows XP Home DK.
Fra : bullit
Vist : 599 gange
80 point
Dato : 02-12-01 11:14

Ved opgradering fra Win 98 SE går skærmen i sort, der vises ingen fejl eller kompabilitets problemer, jeg har også prøvet at vælge ny installation med samme resultat, jeg kan tilføje at min PC. kun er 2 md. gl. Proc. 1,2 GB., 256 SD-ram,60 GB hardisk samt en ret ny på 20 GB.
Jeg er s... ved at fortryde købet af den nye Windows XP.

hilsen
bullit

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-12-01 18:48

Hej

Prøv at reset din bios til dens default indstillinger.
Har du prøvet at opdatere setup filerne, som den foreslår ?

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 02-12-01 19:48

Til Parkens.

Tak for dit forslag, desværre virkede det ikke, jeg får stadig en sort skærm, trods alle forsøg, jeg har haft kontakt med microsoft, der indtil nu ikke har kunnet hjælpe, de vil kontakte mig om nogle dage, jeg har erfaret , at dette problem er jeg ikke ene om selvom microsoft påstår dette problem er nyt for dem, jeg tror dem ikke, da jeg dags dato har været i forbindelse med flere på nettet der har samme problem.

Med venlig hilsen
bullit

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 80 point
Dato : 03-12-01 00:27

Hej bullit
Jeg tror det der er galt når du opgradere fra Win 98
at du under instalationen har valgt at instalerer windows xp som NTFS filsystem
din windows 98 ligger jo som fat32-og kan derfor ikke læse NTFS filsystem
og så kan windows ikke finde ud af hvilken drev den skal starte op på
Prøv at instalerer den igen og så husk at vælge fat32 filsystem,så tror jeg det kommer til at køre for dig
læs mere på denne side om instalation af xp
http://www.wintip.dk/xp/
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-12-01 14:54

Tillæg til min Kommentar :

hvis du har en "reset bios fail saife defaults" option i din bios så prøv at slå den til, så bagefter installere Winxp.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : bullit

Dato : 03-12-01 16:20

Sidste nyt.
Problemet er næsten løst, det er mit grafikkort GeForce 2MX-400 TVout.
Den oplysning fik jeg fra forretningen hvor min PC er købt, jeg lånte et andet kort, har fået installeret WIN XP Home, har sat det gamle i igen, men et nyt problem er opstået jeg skal ud og finde en opdateret driver, skærmbilledet vises korrekt.
Denne oplysning om kortet skulle være kommet inden for de sidste dage

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-01 16:26

Hej igen Bullit
Du kan hente den sidste nye driver her
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x
hent den der hedder version 21.83 den kører jeg selv med og jeg har det samme kort som dig
MVH Brian

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 03-12-01 17:33

hej briani
Jeg har allerede hentet drivereren, jeg fik versions nr. i forretningen, det stemmer overens med det du oplyser, nu kører det bare.

MVH.
bullit

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 03-12-01 23:23

hvad version nr fik du at vide så ku det være at jeg også ku få den instaLler
tror du ikke det dA foR det tror jeg nemlig
Surf

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 04-12-01 16:46

Til Surf

Versionsnr. på driveren er 12.83, den står nederst på listen , den kan hentes ved producenten GeForce.

MVH.
bullit

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 04-12-01 23:08

Til Bullit

microsoft har ringet til mig og de sadge at det godt ku være en af de kort jeg har i
og de kort de mener er enten netkorte eller lydkorte eller grafikkorte og de sadge også
at hvis vi findet ud af hvadfor en kort det er så skulle downloadet en opdater driver der til
og jeg har ringet til en bekendt og han kommer på torsdag og hjælper mig med det

MVH
Surf

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 05-12-01 05:51

Til Surf

Du må godt oplyse hvilke problemer microsoft fandt frem til på din PC, det kan hjælpe andre,
jeg ved der er nogen ventetid på deres hotline.

MVH.
bullit

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-12-01 06:02

til bullit

da jeg skulle downloadet nogel driver fandt jeg kun versionnr 12.41 som kun duet til mit grafikkort og et version nr til tnt korte som er versionnr 21.81 så helt nøjartig hvor fandt
du versionnr 12.83 eller var det 21.83 henne

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 05-12-01 06:25

Til Surf

Du må undskylde, det er nr. 21.83, gå ned i listen under driver til NViDIA Detonator XP series 21, vælg 21.83 , VHQL-W9X-W2K/XP
så skulle den være hjemme.

MVH.
bullit

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-12-01 07:15

til bullit

helt ærlig så har de hvis trække den til bage igen eller er der ikke
flere af dem for jeg har været Inde på ders hjemmeside og den er der ihverdanfald
ikke mere sp hvad sige du så

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 05-12-01 07:25

Til surf

Den er ikke trukket tilbage, jeg har selv kontrolleret om den var der før jeg svarede dig,
er du gået på GeForce og valgt drivere, så er listen er lang men den er der.

MVH.
bullit

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-12-01 12:27

til bullit

okay forklar så lige hvordan du helt nøjartig kan få den list frem

MVH
Surf

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 05-12-01 14:12

til surf

Gå ind webstedet www.geforce.dk , derefter vælger du driver i menuen ude til venstre, vælg derefter den driver som jeg har beskrevet til dig tidligere, listen er lang men den er der.

MVH.
Bullit

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-12-01 15:25

til bullit

undskyld jeg gik hele tiden ind på webstede
http://www.nvidia.com og kikke men nu er jeg blivet
kloger

MVH
Surf

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 05-12-01 15:52

hej surf

Jeg håber det funker.

hej bullit

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-12-01 16:12

til bullit

jeg fik både fen til 98/me og den til til 2k/zp hente men kan først få den
til 2k/xp installer når jeg har fået win xp home installer men jeg prøvet
på det i dag at få den installer

hej Surf

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 05-12-01 16:27

Til surf

Du kan godt få problemer, jeg lånte et andet kort i forretningen hvor jeg købte min nye PC for ca.2 md. siden, du kan blive nødsaget til at ha´forbindelse til nettet under installationen, her er det at din skærmdriver kommer ind, vælg kun opdatering, ellers bliver dine indstillinger resetet, men når du vælger opdatering af skærmkort, og du har den nye driver, kører det bare helt OK

hej bullit

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-12-01 17:58

til bullit

min bekendt vil ta et anden kort med han sadge at det var et gamle kort
han tog med sig men jag håber at det ikke betyde noget men jeg ved at vi vil
få win xp home installeret i morgen for det ved jeg nemlig men hvorfor går
du ikke ind på www.itsvar.dk og ser hvem jeg er min forbogstaver er LBO
også skriv til mig på min e-mail addresse

hej surf

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 06-12-01 08:23

til surf

Det vil jeg så gøre

hej bullit

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 06-12-01 10:41

til surf

Jeg har prøvet at maile til dig, men din server melder fejl, så du kan se jeg har set din profil, jeg har også kontrolleret din E-mail adresse den er skrevet rigtigt, det er muligt det er en forbigående fejl der rettes.

hej
bullit