/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Anna Thekla Wittrock gift me
Fra : 2601
Vist : 1312 gange
450 point
Dato : 22-02-13 15:31

Jeg søger hvor Anna Thekla Wittrock bliver gift med skotøjshandler Georg Sølvsten.
Jeg har set i Blovstrød Kirke hvor hendes søster bliver gift april 1925 fra 1920 til 1930 uden at finde dem.

Anna Thekla Wittrock er født 1 maj 1905 i Havegaard, Karlebo sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt og konfirmeret 5 october 1919 i Blovstrød Kirke, Blovstrød sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt.

De skulle have to børn, hvoraf den ene døde ung.

Nogle der kender dem??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-02-13 15:41

Desværre.
Men, Wittrock er jo ikke lige det almindeligste navn.
Jeg har en forkvinde Augusta Rosalie Emillia Unna, der er gift med en Frederik Christian von Wittrock i midten af 1900-tallet

Er det mon familie?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-02-13 17:34

Til frieda.

Nej men de er i familie langt tilbage i 1760.

mrd venlig hilsen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-02-13 19:55

Der findes en Anne Wittrock (AW)
Køkkenleder / Kontaktlærer

mon hun er datter?

http://www.idraetsefterskolen.dk/?id=39428

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-02-13 20:13
Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-02-13 04:21

Til katekismus.

Mange tak for din hjælp.

Ja det er min: Anna Thekla Wittrock.
Med hensyn til Anne Wittrock (AW)
Køkkenleder / Kontaktlærer så kender jeg hende ikke, men jeg vil prøve at kontagte vedkommende.

Med venlig hilsen og endnu en gang tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-02-13 10:11

Til frieda.

Undskyld at jeg skrev noget sludder om Augusta Rosalie Emillia Unna, der er gift med en Frederik Christian von Wittrock i midten af 1900-tallet.

Det var min Tipoldefars søn der var født 1805 i Ranres og som døde i 1874 som Oberstløjtnant.
Han havde 2 drenge og 3 piger.

undskyld at jeg opgav forkerte oplysninger.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-02-13 13:56

Hej alle.

Anna Thekla Wittrock bor ved FT 1925 Reventlowsgade 26 , 2. hos en slægtning og er Ekspeditrice.
AO 1925 Opslag 273.

Ved FT 1930 er hun der ikke.

Så hun må være gift efter 1925. Jeg har nu se efter i Hørsholm, Birkerød og Karlebo samt Egebæksvang Sogn.

1944 er hun nok gift med Georg Sølvsten da han opstæder som fader ved hendes søsters datters dåb 1944 i Hørsholms Sogn.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-02-13 15:13

finder lige en spændende tråd: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,42918.0.html

Her har vi jo moderen Mathilde Adolphine Wittrock født 14-4-1901 , Bregninge Sogn.
Det skal være 14-04-1861.

Hun har også boet Østerbrogade 16 - som barnet gør i FT-1901.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2306642&searchname=polit_simple

Det ser ud til (for mig) at moderen har haft kontakt med barnet.
Kan det tænkes man som sygeplejerske skulle være ugift.
(Jeg har en faster der fortæller hun ikke måtte være gift som sygeplejerske, og måtte derfor kvitte denne gerning)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-02-13 16:25

Til katekismus.

Mange tak for din hjælp.

Nej Mathilde Adolphine Wittrock var søster til Anna Thekla Wittrock far. Desværre.

Mathilde Adolphine Wittrock, var i mange år sygeplejerske, siden 1890 gift som den 4. hustru med Andreas Christian. Nissen, der havde Grønnegaard ved Frederiksværk og Dyrehavegaard ved København og den gamle Missionshotel i København.

Den 4 maj 1930 var Anna Thekla Wittrock gift med Skotøjshandler Sølvsten og de boede Købmagergade 40, København. Det kan jeg ikke finde i FT på AO.

Med venlig hilsen.

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 450 point
Dato : 24-02-13 21:14

Hej 2601

Prøv at se deres vielse her:

Georg Vilhelm Sølvsten og Anna Thekla Wittrock er viet 19-8-1928

Hørsholm-Lynge Kronborg-Frederiksborg 1892-1938 (opslag 182 nr. 9)

Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-02-13 10:10

Tak for svaret Påsse.

Nej må jeg sige mange mange tak for hjælpen. Øjnene er ikke mere som da man var ung.

Med venlig hilsen.