/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Olie på fliser
Fra : jdynastiet
Vist : 1591 gange
50 point
Dato : 06-06-03 21:23

Jeg har hørt at motorrens er det bedste middel mod fjernelse af oliepletter på havefliserne. Er der nogen der har anden erfaring ???

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-03 21:33

Hej jdynastiet

Det bedste middel til at fjerne olie fra fliser er kattegrus.
Hvis du vil ha' det til at gå hurtigt, drysser du et pænt lag kattegrus på olien. Med dine træsko knuser du kattegruset på samme måde som hvis du skulle slukke en cigaret på jorden. Lad det ligge en uges tid og olien er med garanti væk.

For 14 dage var jeg så tumpet at jeg kom til at sparke til 1 liter olie som stod på mine fliser i carporten, selvfølgelig uden låg. Det var ikke pæne ord jeg fik udstødt.
Det er overhovedet ikke til at se, at der har været spildt olie. Vi bruger det også på min arbejdsplads, hvor vi har et underjordisk parkeringsanlæg

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-06-03 22:00

Hejsa jdynastiet
Her er et andet tip,som jeg selv har prøvet med held

Fliser, oliepletter på fliser

Hvad skal du bruge
· Petroleum
· Cement
Sådan gør du
1. Hæld petroleum ud over pletten for at opløse den
2. Lad det virke cirka 10 til 20 minutter
3. Drys derefter cement på
4. Lad det suge til dagen efter.(Cirka et døgn)

Mvh Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-06-03 01:25

nu du er på kandu... øverst til højre er der en linie der hedder "søg"... prøv at skrive fx "olie fjerne fliser"... det er godt di spørger her, men til en anden gang...prøv at se hvad der før er svaret på, føtr du spø´r!!!!

Med meget venlige hilsener osv,

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-06-03 01:27

06/06 50 Olie på fliser (3) jdynastiet
2 28/05 50 Fjerne benzin-skjolder på trappetrin (10) ruder4
3 21/02 50 Rengøring af trægulve og vægge (5) zkb
4 21/01

dem fik jeg ved at søge som nævnt!!!

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 07-06-03 08:39

Brug en u-krudtsbrænder på pletten. Så skulle den forsvinde.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 07-06-03 20:38

Du skal bruge en pasta af kartoffelmel og petroleum.
Kom det på pletten og lad det tørre.
Mvh.Gazi

Godkendelse af svar
Fra : jdynastiet

Dato : 07-06-03 23:13

Tak for svaret Franksp.