/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vandhane drypper - hvordan skifter jeg ?
Fra : PeterPeter
Vist : 1082 gange
45 point
Dato : 21-02-13 16:22

Kære alle
På vores badeværelse har vi to ens vandhaner. Begge drypper nu en del og jeg skal have det ordnet.
Jeg kender ikke VVS'er der satte dem op og ved ikke mere info, end de vedlagte billeder + at der bagpå står "Hafa 50/04".
Jeg har været hos AO på Amager, de kunne ikke hjælpe !! (Ved godt jeg ikke er VVS'er, men jeg gik ned og spurgte alligevel

HJÆLP - Jeg vil gerne skifte "pakningen" (hedder det det ?) - Men aner ikke hvad jeg skal købe / hvad der passer.

Jeg har taget 5 billeder, så I måske nemmere kan hjælpe

Se link: http://www.jens-christian.dk/vandhane/vandhane.html
De er ca. 7-8 år gamle.

...de drypper så meget nu, at det næsten "løber"

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Hav en vidunderlig dag.

/Peter

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-13 16:42
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-13 16:44

det er her det går galt SILVAN er forhandler

Kommentar
Fra : EmilogIda

Dato : 21-02-13 16:46

Har arbejde med VVS i 4 år og har været ude for det samme.
Den bedste løsning er at købe et nyt Batteri og sete det på der er nok huler i ventil sædet og så skal du have fat i en ventilsædefræser og så kan det ikke betale sig at lave de gamle det ville jeg selv gøre.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 21-02-13 16:48

Tak for opmærksomheden - men jeg har selvfølgelig været på hafa.dk og ledt.....uden held ;-(
Silvan - de er 100 procent ikke købt i Silvan !! - Men måske føres de nu af Silvan !!

Anyway: Jeg skal vel først finde ud af hvilken model det er, før jeg kan købe pakninger ??

Såå.... Håber der er en super VVS'er der kender til mine vandhaner - og kan hjælpe mig og min familie

Tak

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 21-02-13 16:50

EmilogIda: Lyder fornuftigt..... MEN - Økonomien er lidt stram i øjeblikket og hanerne er pæne - så jeg ville gerne blot udskifte nogle gummiringe - eller hvad det nu er

TAK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-13 17:10

Jeg tror du skal bruge en 13mm eller 16mm pakning med hul i,
men hvordan du lige får omløber af ved håndtag kan jeg ikke lige se!

PAKN. T/BL.BAT.M/HUL/13/16mm
http://www.topprisvvs.dk/seko/vvs-detailforpakket/vandhane-reservedele/pakn-t-bl-bat-m-hul-13-16mm.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-13 17:11
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-02-13 17:21

Allerførst skal du lukke for vandet. Hvis du er heldig, sidder der en kugleventil både for det varme og det kolde lige under vasken. Luk for dem begge, og læg så et stykke bilslange eller læderrem imellem tangen og de omløbere, du skal skrue af for at komme ind i det allerhelligste. Derinde kan du se, om du kan nøjes med at skifte pakningsskive eller også skal fræse anlægsfladen.
Hafa forhandles blandt andre af Bauhaus og Johannes Fog, har aldrig set det i Silvan.
En ting undrer mig hos dig og hos en masse andre spørgere i kandu: Bor du og alle de andre virkelig så eventyrlig langt væk fra alle naboer??
Her hvor jeg bor klarer man al den slags ved at gå ind ved siden af og spørge, og de som ikke er så håndværkede, at de kan yde gentjenester, ordner det med en flaske en gang imellem.
vh
pbp

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-04-13 10:57

Øv.... Der var ikke rigtig noget der lykkedes.

Tak for hjælpen alle sammen. Jeg lukker spørgsmålet.

/Peter

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterPeter

Dato : 30-04-13 10:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål