/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Loppemiddel
Fra : ara
Vist : 595 gange
50 point
Dato : 18-02-13 21:14

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-13 22:58

Du skal ikke regne med at det duer.

Tossen skriver
Citat
uden insekticider fra syntetisk fremstilling,

Hvis det virker mod lopper er det jo et inekticid. Planter er også rigtig gode til at fremstille en række stoffer ved syntese. Endelig kan naturmidler være yderst skadelige. Eksempel vis fluesvamp, botulus toxin og nikotin. Alle dødsensfarlige gifte fra planteriget.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-02-13 07:08

Citat
Hvis det virker mod lopper er det jo et inekticid.

Ja, men der stod jo "uden insekticider fra syntetisk fremstilling,", fordi, at de insekticider der er i, er lavet af naturlige ting, altså ikke syntetisk fremstillet.

Så vidt jeg kan se er det billigere, at købe det her:
http://dalumdyrehandel.dk/shop/biocide-drops-loppemiddel-2826p.html

Der findes flere planter, som lopperne, efter sigende, ikke skulle bryde sig om, bl.a. lavendel.

Du kan jo prøve det i en periode, og hvis du så kan se, at din hund begynder, at "loppe sig", så må du behandle den med noget andet.

Hvis først i erangrebet af lopper, så vil jeg anbefale, at du benytter et af de gængse midler.

Og så skriver du forhåbentlig herinde om dine erfaringer. :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-02-13 09:38

De naturlige stoffer fra planter er da også syntetiske.
Har du hørt om fotosyntese.

Ordet syntete i biokemisk sammenhæng, betyder blot opbygning af stoffer ud fra mere simple.

Stivelsen og c vitaminet i kartofter er da syntetisk. De farlige giftstoffer i visse planter er da også syntetiske.
Også naturlige lægemidler og bekæmpelsesmidler, skal være godkendte. Også dem til dyr.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-04-13 12:53

Fik ikke noget brugbart svar.

Kan oplyse at jeg har prøvet produktet, men kan ikke anbefale det.

Det har en meget meget stærk lugt, som holder ved i to døgn.

Og effekten af midlet kan jeg ikke sige om virker.

Så jeg holder mig til de kendte mærker, selvom de er meget dyrere.