/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
KitchenAid Mixing Sensor gummi kobling
Fra : boyelauritzen
Vist : 610 gange
214 point
Dato : 18-02-13 10:30

Gummi i kobling slides af jernbeslag.
Gummirester ses ved kant.

Hvad kan man gøre for at forhindre slitage?

[YOUTUBE]https://picasaweb.google.com/102451721112233292332/ScrapbookPhotos[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 10:55
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-13 11:30

Det undrer mig at "Hobart KitchenAid" skulle køre gummi mod metal, som tætningsmateriale.
Hobart plejer at benytte keramik mod rustfast stål.
Så måske har det forskubbet sig eller lejet er slidt.

Her er firmaet du kan spørge:
http://www.hobart.dk/roremaskiner-mm/5-liter-mixer.aspx

http://www.hobart.dk/Service.aspx

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 18-02-13 12:48

Det er ikke et tætningsmaterialet der bliver slidt.

Men en kobling mellem motoren og rotor blad aksel i mixere.

Gummidelen af koblingen er svær at modificere.
Men metal delen (der ses på billedet https://picasaweb.google.com/102451721112233292332/ScrapbookPhotos)
har jeg mulighed for at ... ?

Forretningen som har solgt mixer, og nyt gummi kobling (100 kr.) kender problem, og hjælper ikke på anden måde, end at man må købe og forny gummi del.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 15:05
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-13 16:59

Så er det måske en god ide at ringe Hobart
http://www.hobart.dk/Service.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-13 17:13

Hov - nu kan jeg se hvad dit problem er - på billedet ses jo koblingen og lige under er der noget sort, som jeg troede var det der ligger i kanten.

Men selve gummidelen af koblingen har du så ikke vist.

Jeg ville sørge for at der ikke er skarpe kanter som kan gnave i gummiet.
Og så ville jeg nok smøre gummiet ind i silicone en gang i mellem.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 18-02-13 21:00

Ja Eyvind.
Det er som det er.
Jeg fik ikke taget foto af gummi del af kobling.

Og jeg har slebet på metal, og givet gummiet silikone (glide spray).
Lige meget hjælper det.

Men upåagtet bliver der stadig revet gummi af.
De små sorte pletter på billede.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-13 21:25

Når vingen og gummistykket sættes sammen....................sidder huset vel ikke skævt.

Hvordan er gummistykket fastgjort .................hvis det er svært at få på plads kan lidt fugtighed få gummi til at glide lettere på plads.

Sidder metalvingen og slasker lidt til siderne.

Årsagen til at bruge gummikobling er nok for at optage slag fra hårde medier i opstarten.

Men det kunne jo være at Hobart havde en idé om årsagen til det slid.
Hvis ikke den danske afdeling vil hjælpe så prøv den Svenske.

Hobart var tidligere et anderkendt servicefirma i DK
Jeg har selv kørt i 12 år som montør for Hobart i storkøkken afdelingen en gang for rigtig mange år siden.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 15-03-13 17:28

Ok.

Jeg kontakter Hobart service afdeling.

Med spørgsmål: Kan I give et svar frit og kvit på:
"Hvad jeg kan jeg gøre for, at forhindre yderligere slitage af gummi del af kobling på min ”KitchenAid Mixing Sensor” husholdningsmixer?

NB: Den slidte gummi del af koblingen er ikke fotograferet, derimod ses de afslidte gummi rester på kanten af koblingshuset.
Jeg på tænker at ustyre gummi del af kobling med kant så den står i vand under drift.

Foto ses på https://plus.google.com/photos/102451721112233292332/albums/5780526927847676433?banner=pwa""