/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Lægning af Flisegulv. på træ
Fra : Rustica.dk
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 17-02-13 22:08

Hej Kandu-er.

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal lægge mit gulv?

Jeg har bjælker i stuen til kælder. og herpå liggerder lidt gl. gulv. men det er helt lukket.

Hvordan skal jeg få lagt flider så de holder og ikke slå revner?

(Har tænkt på om det jeg skal gøre er at få en plade på gulvet, så det er lukket, og så oven på dette komme noget selvnivellerende beton, og så her på fliser ??)

Nogen der kan hjælpe mig med den helt rigtige måde, så jeg laver det perfekt første gang
Jeg vil meget gerne have et link til metrialer eller en vejledning (Step by step) som er til at følge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 07:34

Kender ikke fremgangs måden, men det første der slår mig, er et råddent gulv om nogle år.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-02-13 07:56

det duer absolut ikke med fliser på et trægulv. underlaget er alt for ustabilt til at det kan holde.
du skal have trægulvet væk og støbe etageadskillelsen i stedet for.
træ arbejder meget, og er meget påvirket af fugtighed og temperatur, mens fliser ikke arbejder ret meget.
men en løsning kunne være, at lægge et klikgulv der ligner fliser.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-02-13 10:23

Hvis du lægger 22 mm gulvplader på først skulle det ikke give problemer, men se alligevel her:
http://www.dintaeppekaede.dk/shop/flise-laminat-1026c1.html
Så slipper du også for højdeproblemer.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-13 11:46

Jeg tror nærmere det er helt afhængig af bjælkelag og brædders dimension i forhold til spændvidde.
Hvid underlagets tøjning er for stor kan det ikke reddes med en tynd udstøbning.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-02-13 14:07

Jeg vil klart prøve med 22 mm gulv plade + jeg vil lave nogle lægter mellem spærende, så det bliver endnu mere stabilt...