/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordan kopiere filer?
Fra : anonymm
Vist : 274 gange
33 point
Dato : 06-06-03 19:03

hvordan kan man kopiere sanger fra en cd til hardisken også spille sangene uten cd?
Hvordan installere en cd og spille uten cd?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-06-03 19:12

Hej annonyme

Du skal benytte en såkaldt ripper. Med en ripper kan du rippe cd'en til enten vaw elelr mp3 format. Dette kan så bagefter afspilles i mediaplayeren, winamp eller hvad du nu ellers har

Her kan du finde et bredt udvalg af rippere:

http://tucows.tdconline.dk/

Søg på ripper

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-06-03 19:15

Dette er iøvrigt min favorit

http://myhome.iolfree.ie/~mp3workshop/

Og så er den gratis

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-06-03 19:48

hej jeg bruger nero til at kopier dem over på harddisken.
så hvis du bruger det som brænder program gøres det ved at åbne:

nero og sige nej til guiden.
derpå gå ind i cd-brænding og vælg gem spor
hvis du har flere cdrom drev vælg det cden er i
den foreslog så at du kan gå ind i internetbasen og hente navn om nummer,derpå tryk vælg cd
vælg output format - vaw eller mp3 (mp3 kræver at registreder nero)
sti - hvor den skal rippes hen

men det er muligt at srhansen er bedre (ikke prøvet)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-03 21:57
Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 16 point
Dato : 08-06-03 08:32

Hvis du bruger windows media player>

Indsæt cd'en i cd-rom
Hvis Windows Media Player ikke åbnes automatisk, skal du åbne menuen Start. Ellers skal du gå direkte til trin 7.
Vælg Alle programmer.
Vælg Tilbehør.
Vælg Underholdning.
Klik på Windows Media Player.
Klik på Kopier fra cd for at få vist alle sangene på cd'en.
Marker afkrydsningsfelterne ud for de sange, du vil kopiere. Du markerer et afkrydsningsfelt ved at klikke på det.
Når du har markeret de sange, du vil kopiere, skal du klikke på Kopier musik i menuen øverst i afspilleren.
Sangene kopieres til mappen Musik og vises i mediebiblioteket. Som standard gemmes musikken i filformatet .wma, som er Windows Media Player's eget

Hvis du har forbindelse til internettet, mens du kopierer musik til computeren, opretter Windows Media Player forbindelse til en database på internettet for at hente tilgængelige oplysninger om cd'en og kunstneren, f.eks. kunstnernavn, sangtitler, komponist, albumtitel og billede på cd'ens omslag. De vises derefter i mappen Musik.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 08:51

Gå også ind i vindows media player funktioner>indstillinger>kopier musik
her sætter du kun flueben i Skub cd'en ud........og så sætter du lydkvaliteten med den skyder der er,128 kbps er en god kvalitet,jo højre
du sætter kbps jo mere fylder cd'en på din pc,hvis du bliver promtet om
du vil kopi beskytte din indspillning så vælg alternertivet,for hvis du
sigger ja til at kopi beskytte,så kan du ikke brænde den ud på cd igen.
Her kan du også sætte den mappe du vil have dim musik lagret i .

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-06-03 09:38

God fremgangsmåde manse9933 har for cd numre fylder ikke så meget i windows media player format.
er du ;som jeg intresseret i mp3 format (har bærbar afspiller)kan du med nero>>først rippe det til wav format (windows normale format)som fylder 8-9 gange mere på harddisk tror jeg,og derpå bruge musikmatch til at converte det
http://www.musicmatch.com/download/plus/jukebox_intro.htm?os=pc&BTD=1
gå ind i filer - convers filer i programmet
det er gradis i demo version.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 09:47

Jeg har kun mp3 filer på min pc.jeg bruger dBpowerAmp musik converter,jeg har
1413 af slaksen på mit nr 2 drev,QCD jukebox til at afspille dem med.(gratis)
med dB ripper jeg direkte fra cd'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 09:53
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 09:55

man kan også rippe med QCD jukebox hvis man indstallere codec fra samme side.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:00

jeg har også rippet en masse gamle casette bånd on the fly med dMC Auxiliary Input altså direkte fra line ind de begge ripper direkte fra mediet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:03

man skal bare huske at dawnloade de nødvendige codec til dB powerAmb,der er masser at vælge i mellem gratis.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:07

Hov,det eneste der koster noget på siden er dMC Power Pack, flagskibet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-06-03 10:16

ok jeg kendte ikke nogen gradis før musikmach,men har du et download link til det.
iøvrigt musikmach har osse mp3pro det nye....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:18

men har du et download link til det ?? hvad mener du

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:20
Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-06-03 10:20

ok det stå der jo - så det var det jeg mente...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:23

der også mp3Pro til dB

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-06-03 10:26

jeg kan se det bruger lame det bedste til at converte.før indstallere jeg linux for at bruge det gradis
tak for linket

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:30

Det er da meget sjovt jeg ripper også med lame.

QCD jukebox er der masser af skins til så man kan have en ny player hver dag
vis man vil,dB er grim som avesynden men det den ikke har i skønhed det har den til gengæld i efektivitet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-06-03 10:41

har lige prøvet - utrolig hurtig med lige så mange numre man vil have

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:46

Hurtighed kommer an på hvad kvalitet man ripper i,jeg ripper med 128 kbps
og 48,000 mhz så kan det godt tage lidt tid.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 10:54

Jeg vil gerne have en vis kvalitet,når der er fest sætter jeg min jukebox til
at spille tilfældige nummre,så køre den igennem alle mine mp3 filer, og så
igennem stereo anlæget,derefter slukker jeg pc skærmen,så køre det bare der ud af.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 08-06-03 12:23

ok,men hvordan kan man kopiere en spill fra cd til hd også spille uten cd?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-06-03 13:34

jeg har selv gået og tænkt på det - da et spil er langsomt at spille med cd
du bruger dette her:
http://www.daemon-tools.com/
ved dit ur kommer et ikon,højre klik på det og indsæt en iso (og andre cd fil)
der er flere brænder der kan gemme i iso format nero gør det ved man i guiden vælge gem billedfil der så lægges på harddisk og kan åbnes som var der en extra harddisk på drevevet med demontool altså virtuel.
dog skal du have det hele med fra din spil cd,og lovligt ja hvis du har original spillet ved siden af....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-03 13:58

Nå så er vi på den igen>

http://www.webattack.com/get/hekkocd.shtml

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 04-02-07 14:31

Tak for svaret Manse9933.