/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Navnet på ukendt tegnefilms-figur
Fra : BrianP02
Vist : 687 gange
149 point
Dato : 15-02-13 22:12

Hej. Jeg søger navnet på den figur, der er afbildet i denne annonce (eller i hvilken forbindelse den har optrådt):
http://www.dba.dk/samlefigurer-stor-samlerfi/id-89814071/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-02-13 22:15

Spørg sælger

Ellers mener jeg at have set den, eller lignende i en japansk/kinesisk tegnefilm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-13 11:12

Den ser listig ud, og kunne være ulven i "Rødhætte og ulven" måske udenlandsk udgave.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-13 11:59

Citat
ala Disney

Såååå - den har sikkert ikke noget navn

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 16-02-13 18:12

Den optræder en gang i mellem som en bi-figur hos disney.

Lige på stående fod kan jeg huske den fra Disney hvor alle figuerne er samlede og sidder og ser hinaden optræde - kan bare ikke komme på hvad den hedder, men mener den er en der kunne være med i Disney sjov.

Har også set ham være foreslket i enten Minnie eller Andersine - tror man skal tilbage en 10 år kan ikke huske nógen nye med ham.

Han er også ulven fra de tre små grise

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 16-02-13 20:24

Vi er stadig meget langt fra et egentligt navn.. Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde noget der matcher noget som helst..

Den MÅ have et navn, da ingen ellers ville sætte sådan en i produktion med alle de omkostninger det medfører, så en eller anden rolle i et eller andet har den haft. Point forøget.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-02-13 23:04
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-02-13 23:08

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-02-13 23:11

Hans rigtige navn er Zeke Midas Ulv

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=4c3714e8-5c9b-4636-b63c-fba80bc9d951

Store Stygge Ulv er fra Disneys tegneserier.
Første gang man så ham var 27. maj 1933 i filmen Three Little Pigs. Han har kun en søn, Lille Stygge Ulv, som han bor alene med og hemmeligt holder af. Han gør mange forgæves forsøg på at gøre sin flinke søn til en rigtig styg ulv, men det lykkes aldrig, og gentagne gange vender hans skarnsstreger tilbage som en boomerang.

Store Stygge Ulv kan være et billede på en mand, der gerne vil være en macho og en barsk fyr, men ikke formår det. Han er grisejæger, fugleskræmsel. Hans hobby er jagt, dovneri og nederdrægtigheder. Han er stærkt interesseret i opskrifter med svinekød.
Hans påklædning er blå overall og hat.
Hans rigtige navn er Zeke Midas Ulv. Hans lærerinde i skolen hed frøken Skrap. Hun tog senere navneforandring til From. Store Stygge Ulv har flere gange været formand for Slyngelklubben, og som barn var han medlem af Slå-på-torsken klubben. Han har en fremragende lugtesans og en forkærlighed for at benytte forklædninger, når han skal fange grise. Han er mester i skøjteløb og langbold, og spiller også skak og er god til at lyve!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-02-13 23:32

Det er jo tydeligvis IKKE Den store stygge ulv men snarere en ræv af en slags...

Men det ville da være nærliggende at spørge firmaet der sælger figuren.

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 17-02-13 00:05

Nej, den er på ingen måde identisk med Store Stygge Ulv...

Jeg aner ikke, hvilket firma der sælger den, eller hvem der har produceret den.
Hvis der var nogle jeg kunne spørge, som vidste det, så havde jeg gjort det for længst.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-02-13 07:47

Du kontakter da bare sælgeren via Den Blå Avis...

http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-2690519/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-02-13 08:25

Citat
Du kontakter da bare sælgeren via Den Blå Avis...

Har du overvejet, at det måske er sælger, der spørger???

Jeg er enig med det, der siger, at det IKKE er Store Stygge Ulv. Store Stygge Ulv plejer at være sort.

Jeg kigger på den runde plade, figuren står på. Specielt når man ser den fra oven, kan man se nogle tegn på pladen. Jeg synes, jeg har set denne runde plade med stjerne og tegn i andre sammenhænge, men kan ikke komme i tanker om hvorfra. Jeg gætter på, at det er en enkelt figur i en række af mange. Kunne man finde frem til nogle af de andre, vil det jo være betydelig nemmere at finde ræven her.

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 17-02-13 14:35

Ja, det er sælger, der spørger. Jeg kunne ikke finde måder at uploade billederne her, så valgte at gøre det sådan her.

Ja, det er et pentagram, den står på, og det ligner nogle astrologisk tegn, som referere til forskellige planeter.

Jeg har oprettet spørgsmålet inde på Imdb.com også, men stadig uden resultat, så det er godt nok noget af et mysterie med den figur her.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-02-13 14:54

Citat
Har du overvejet, at det måske er sælger, der spørger???

Nej, det bliver sku' lidt for kunstigt det her...

Citat
Ja, det er sælger, der spørger. Jeg kunne ikke finde måder at uploade billederne her, så valgte at gøre det sådan her.

Særdeles interessant Brian Poulsen...

Hvorfor fortæller du ikke hvordan det hænger sammen først som sidst, så kunne det jo være noget nemmere for andre at hjælpe - i stedet for at lave en gættekonkurrence ud af det.

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 17-02-13 15:03

Jeg kan ikke se, det har nogen som helst relevans for spørgsmålet???

- Hvis nu sælger var en anden, så havde jeg jo nok helt automatisk spurgt der først. Jeg er ikke født i går vel.
- I øvrigt synes jeg, det er en besynderlig form for hjælp blot at henvise til at spørge andetsteds.

- Jeg kan slet slet ikke se, hvorfor dette pludseligt er "kunstigt" eller "interessant" med navns nævnelse. (?) Ja, jeg hedder Brian Poulsen og jeg bor på Vesterbrogade 94, 1620 Kbh V., og jeg ejer figuren, som jeg spørger til. Er der mere du vil vide? - Har da også en facebook-profil, hvis du finder det kunstigt interessant?

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 17-02-13 15:06

PS: Her er linket til Imdb, hvor jeg også spørger om nogen kender figuren: http://www.imdb.com/board/bd0000001/flat/210836314

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-13 15:14

Tvivler på den har et navn...

Var den noget særligt ville den helt sikkert have et "logo-varemærke" af en eller anden art - særlig størrelsen taget i betragtning...

Så det er sikkert et "plagiat" der blot skal ligne noget (uden at ligne).....

men derfor kan den jo være interessant nok for en samler

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-02-13 15:36
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-02-13 15:37

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-02-13 15:48

og her sammen med Droopy:

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-02-13 15:51

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 17-02-13 18:40

Det er et godt bud, men jeg tror desværre ikke, det er den. Der er simpelthen for mange detaljer, der ikke passer godt nok. Så jeg forbeholde mig retten til at lade spørgsmålet forblive åben, og afvente og se om der kommer bedre bud på banen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-02-13 21:46

er der nogle mærker i bunden af figuren?

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 17-02-13 21:49

Intet - hverken under bunden eller andre steder.