/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rollercoaster, 80'er hit, hvad hedder sa~
Fra : liberia
Vist : 2498 gange
20 point
Dato : 06-06-03 17:05

..hvem er artisten?
Der var engang en sang. Det er ægte 80'er sound. Omkvædet lyder noget i retning af:
" Rollercoaster, like a rollercoaster, sometimes you're up, sometimes you're down"

...det er utallige år siden jeg hørte den i radioen, og jeg har trods mange søgninger forskellige steder aldrig kunne finde frem til den. Det er en kvinde, der synger. Ringer det en klokke hos nogen - og i så fald titel? Performer? Hvor kan man mon finde den?

pft.

Marie

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 06-06-03 17:06

Red Hot Chili Peppers - Rollercoaster

Hvis det er den, er den altså ikke fra 80'erne nærmere begyndelsen af 90'erne..

Hygge

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 06-06-03 17:08

okay jeg læste ikke spørgsmålet helt..
En kvinde der synger...??

Så må jeg melde pas. Beklager. Men RHCP sangen er også fed..
;0)

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 30 point
Dato : 06-06-03 18:11

Hej Marie

Den hedder "Like a rollercoaster" og er med "Sugar and the lollipops".

Den kan sikkert købes i "Rillen" : http://www.djursportalen.dk/minisider/Rillen/Rillen.htm

mvh srhansen

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 06-06-03 18:13

Hej marie.
srhansen har ret , og det er en kanon sang, har selv prøvet at få fat i den. Har ønske ønsket den på lokale radiostationer, men de har den ikke.
Hej fra Notatoy

Kommentar
Fra : MikkelHJ

Dato : 06-06-03 19:31

Den er også lavet i en version med Diskofil.

Godkendelse af svar
Fra : liberia

Dato : 07-06-03 08:12

Tak for svaret srhansen. Så er mysteriet jo så godt som opklaret. Fantastisk!! Nu glæder jeg mig bare til at høre den igen ... en eller anden dag....

venligst

Marie

Kommentar
Fra : liberia

Dato : 07-06-03 08:14

Tak også til Jer andre...mht.- RHCP,- så er det en udemærket sang, men jeg er træt af at det er det eneste, der dukker op, når jeg søger på titlen i div. søgemaskiner. TAk for tippet med Diskofil.....det vidste jeg ikke...meeen, det er nu nok heller ikke helt det samme...

venligst

Marie

Kommentar
Fra : APE-guru

Dato : 16-08-06 02:00

Hej Marie og Notatoy

Jeg kan se der er spillet megen musik siden spørgsmålet er skrevet.

Jeg mangler også oplysning om hvem kvinden er der synger, men det skal jeg nok finde ud af.
Lige nu kan jeg imidlertid hjælpe jer med en version i MP3 eller andet format. Eneste ulempe er at jeg har beskåret den en smule i begge ender - gæt hvorfor.

Rigtigt - Jørgen De Mylius gør stadig som han altid har gjort - taler ind over melodierne. Dermed fortæller det også at jeg har sakset melodien via DR.

Mvh

Henrik

PS Jeg har også melodien med "snakkejørgen på"