/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Mit livs fejltrin.
Fra : Mosebaek
Vist : 880 gange
200 point
Dato : 13-02-13 15:31

Jeg har i et tilstand af forbigående sindsyge,eller ialtfald et dosis af mentalt forstyrrelse,ladet mig overtale til (også påvirket af konen) at få installeret et Ifø sign 98980 væghængt toilet.

Katastrofen skete i 2009.Siden har vi haft fat i VVS installatøren,flere gange.Har hidkaldt tekniker fra importøren,Max Sibbern A/S.

Stadigvæk har den tendens til at "løbe".Og når man skyller ud,ved hjælp af tryk på frontpanelet,kommer der en underlig "slubrende" lyd,inde fra mekanismen.

Er der nogle herinde,der kan gi`mig et tip om,hvordan jeg får dyret til at virke.

Akja,man mindes de "glade dage",hvor man kunne "dykke" ned i cisternen,og skifte en pakning.
I denne her monstrom,sidder der jo et hav af plastik dibbedutter,der er klikket sammen.

M.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-13 15:40

Erkend fejlen.

Bed forhandleren hente l....t,

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-13 15:43

Jeg har selv tænkt på det samme.....mange gange.

M.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-02-13 16:11

- prøv med en spand ved siden a'...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-13 16:27

Hvis det er fra nyt, at den den fejl, så enten ligger der noget ved ventilen i bunden.
Eller den påfylder forhøjt så der render vand i overløbet.
(viser sig ved at den ikke løber lige med det samme)

Eller armene sidder i klemme så de ikke er fri og upåvirkelige.
Det kan ses/mærkes når forpladen er taget af.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-02-13 16:40

Hvis du har reklameret over lokummet før der var gået 2 år, kan du følge det op over for forretningen, så dækker reklamationsretten stadig. Det ser ud som om det er en fejl der har været der hele tiden. Ellers kan du jo bare skifte hele indmaden ud, det er måske billigere end et nyt lokum.

Accepteret svar
Fra : Jonassen

Modtaget 200 point
Dato : 13-02-13 23:33

Systemet fungere ved at når du trykker på knappen, så pumpes der luft over i selve skyllemekanismen. Det er en lang gennemsigtig plastslange. Den er enten utæt eller faldet af selve mekanismen. Det er den slubrende lyd du kan høre.

Det er nemt at fixe selv. Jeg klippede en cm af slangen og monterede den igen.

Det med at det løber/ikke lukker ordentligt af når cisternen fyldes op igen er åbenbart noget man må leve med. Jeg har selv samme problem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-02-13 10:43

Citat
Bed forhandleren hente l....t,

Meget smart............så får vi også brug for Stouenberg`s løsning:
Citat
- prøv med en spand ved siden a'...

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-02-13 11:01

Tak for svaret Jonassen.Rart med en lidelsesfælle.

Jeg vil afprøve dit tip.Det hjalp lidt med "løberiet",at vi fik renset en pakning.
Vores vand er meget kalkholdig,det gør det jo ikke bedre.

Vh. M.