/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ulvetid igen ?
Fra : Provsten1
Vist : 751 gange
300 point
Dato : 12-02-13 11:29

Gennem de sidste dage er rygterne om en fritlevende ulv igen blusset op i pressen. Jyllands-Posten har i dag en artikel om emnet, hvor to uafhængigt af hinanden har set en ulv i det samme område, den ene ved Bryrup og den anden et par kilometer derfra mellem Salten og Them i Midtjylland, som jo ligger tæt på Silkeborg.
Den stedlige naturvejleder og biolog har desuden set friske fodspor i sneen og kan ikke afvise at der er tale om en ulv - måske den der også er blevet set i vestjylland ? Da man ved, at ulve kan bevæge sig over lange stræk dagligt, er det måske sandsynligt - spændende er det i hvert tilfælde!
Har nogle jægere i området nogen nyttig viden om emnet ??

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 310 point
Dato : 12-02-13 11:57

Hej Provst.

Jeg er enig med dig i, at det er et spændende emne, specielt p.g.a. området ! Jeg har hørt at der findes en helt speciel afart af den europæiske ulv som vi kender, som skulle stamme fra Bayern i Tyskland og være en lidt mere pågående, grænsende til det ondskabsfulde og lumske, ved navn HochKol - Wolf ! Indsigtsfulde mennesker påstår ligeledes hårdnakkede, at den danske version kaldes for Højkol-ulven, netop p.g.a. de særlige karaktaristika - navnet skulle stamme fra stedet syd for Silkeborg, hvor skovgodset Højkol befinder sig !! Måske andre kan bekræfte historien ?

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-02-13 14:46

Jeg har nu efterhånden længe ventet, med riflen klar, - på en ensom ulv, og er godt nok blevet træt i mine arme.
Hmm... overvejer at besøge Rusland http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/493373:Danmark--Ulven-er-et-yderst-upopulaert-dyr---undtagen-i-Danmark

Kommentar
Fra : Berkbayram123

Dato : 12-02-13 14:46

Hej det er rigtigt at der er ulve frit men det ser ikke ud til at de kommer her til i mindst 5 år der er skam begyndt at komme ulve til Østrig så det er ihvertfald ikke mod os de kommer

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-13 18:27

Jeg tror stadig, at nogle ulvefanatikere står bag udsætningen i Jylland. Nemlig!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 13-02-13 09:04

Undskyld mig, Øjenvidnet4 !!

Jeg fangede ikke pointen i første omgang, men kan nu se meningen med galskaben !!!

Selvfølgelig er forfatteren, jægeren og samfundsdebattøren vi alle kender navnet på indblandet, hvem ellers ??
Den kendte forfatter er jo ligeledes vildtopdrætter specielt i hønsefugle, men har måske også slået sig på rovvildt, som bliver fodret med nogle af de fugle der ikke overlever i hans drivhus ? Det bliver spændende at følge den videre debat om emnet !

Tak for hintet !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-02-13 10:06

kære Provst

Jeg må sgu' indrømme at fristelsen var for stor, men jeg er af den fulde overbevisning, at på Ballens lejede jagt under Højkol godset ved Salten, foregår der lyssky gerninger som burde undersøges af myndighederne ! Så hvorfor ikke forsøg med ulve ?? Balledoof har jo tidligere udtalt sig om den røde glentes madvaner - han påstod jo, at den ikke tager ådsler, hvilket jo netop er dét den gør !!
Og sådan er der stribevis af underlige konklusioner fra den store forfatters pen !!
Hans tekniske formåen står ligeledes ikke til diskusion - han aner simpelthen ikke hvad han taler om - derfor blev han jo også i sin tid fyret fra flere arbejdspladser, p.g.a. inkompetance - alt dette cirkulerer i brede kredse i det øst/midtjyske, men også andre dele af landet har han gjort sig uheldig bemærket !

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-13 15:36

Nu ser også jeg sammenhængen. Det er nok derfor foreningen "Ældresagen" har rådet deres allerældste medlemmer til aldrig at gå uden hovedbeklædning, når der er røde glenter i luften.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 14-02-13 10:46

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-02-13 13:04

Tak til Provsten for point.

ØV4