/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hvordan er reglerne
Fra : bublebee
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 11-02-13 21:15

Er der nogle der kender reglerne mht delebørn
Min eksmand har vores datter hver 2 weekend. Han får tøj, barnevogn, varmt tøj mm med herfra hver gang. Men hvad har han krav på - skal han selv sørge for at have disse ting eller har han krav på at få alt med herfra hver gang.
Han tilføjer intet til den lille - alt tøj og alle andre udgifter mht hende har jeg.

Da vi flyttede fra hinanden lod jeg lidt af hendes ting stå, var det bare generøst af mig eller har han krav på at hun har noget af sit der som han ikke selv vil gå ud og købe ??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-02-13 22:15

Jeg går ud fra, at han betaler børnebidrag? Det er penge, der er beregnet til mad, tøj, sko etc

Du kan læse mere om satserne her:

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4657

Når du får bidrag, så kan du ikke forvente, at han skal betale mere, med mindre han gør det frivilligt.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-02-13 07:51

Det må da være noget I kan snakke jer til hvordan den skal skæres, at indblande alle andre og de offentlige er måske retningsgivende men afgørende lige specielt i jeres forhold, det skal I bestemme.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-02-13 14:09

10.2. Afgrænsning af begrebet samvær

Statsforvaltningen skal ikke tage stilling til spørgsmål, der ligger uden for begrebet samvær og vilkårene herfor, f.eks. hvor meget tøj, barnet skal have med til samvær, hvad det skal have at spise, om det må se TV, og i givet fald hvilke udsendelser, og i øvrigt spørgsmål der må anses at vedrøre barnets almindelige opdragelse. Er der fælles forældremyndighed, vil statsforvaltningen kunne vejlede om beslutningsbeføjelserne ved fælles forældremyndighed, jf. afsnit 2.3.1. i vejledning om forældremyndighed og barnets bopæl.

Fundet her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=143326

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-02-13 14:14

Hej
Er det ikke også sådan, at det er kvinden, som ved hvad der klæder "guldet" bedst?
Så er du da i det mindste sikker på, at din guldklump har passende tøj på til årstiden, og ikke ligner en lazaron.
Pris du dig lykkelig for din magt i denne henseende

Du kunne evt. lave en kuffert med noget tøj, beregnet til at blive hos faderen. Du skal så kun tænke på det dit barn står og går i, og bede faderen sende "guldet" hjem i dette!
Herved slipper du for konstant at blive mindet om dette irritationsmoment, og du slipper for vask af nattøj m.v, det har du nemlig nu overladt til faderen