/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tørretumbler, Miele, Sikkerhedstermostat
Fra : xbettina
Vist : 1002 gange
20 point
Dato : 09-02-13 16:21

Hej.

Min tørretumbler holdt pludselig op med at varme og dermed tørre tøjet. Jeg har taget bagbeklædningen af og taget sikkerhedstermostaten ud (nr. 36fxh16 20089 L160c so447). Kan jeg se om det er denne der er sprunget (alternativet er formodentlig hele varmelegemet)?

Der er to forsænkninger overfor hinanden, modsat dimserne til kabelskoene. I den ene forsænkning sidder noget blåt, som godt kunne se ud som om det engang har set anderledes ud. Så spørgsmålet hedder vel nærmest - hvordan ser det blå ud når termostaten er ny?

Kan jeg på anden måde se om den virker (uden at have en masse måleudstyr)?

Mvh. xbettina

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-13 16:46

Ja du kan måle gennemgang sådan:

Du skal bruge et batteri og tilsvarende pære og lidt ledning / søm.

Ledning / søm fra den ene pol til pæren
Ledning / søm fra den anden pol til den ene side af termostaten
Ledning / søm fra den anden side af termostaten til pæren

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 20 point
Dato : 10-02-13 00:19

Hej
Det er den termostat der er istykker , du kan måle den igenmen med et ohm meter eller ligende som kan gengang teste....
Mvh Bassebo

Godkendelse af svar
Fra : xbettina

Dato : 10-02-13 19:02

Tak for svaret Bassebo. Den koster kr. 300, så jeg tror bare jeg bestiller en og skifter den - og krydser fingre ;)