/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Løbefakkel søges
Fra : wiking
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 08-02-13 09:55

Står og mangler en "professionel" løbefakkel, sådan en som de f.eks. løber med før olympiaden.

Har uden held prøvet at finde en på nettet

Kender du nogen der har sådan en fakel, jeg enten kan låne eller købe.

Foto af den ønskede fakkel kan ses på:

http://www.123hjemmeside.dk/coast/108528313

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-02-13 11:05

Har du prøvet fakkelfabrikken?
http://www.fakler.dk/info.asp?text=22

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 08-02-13 11:07

Ja, fakkelfabrikken laver havefakler, og "protest"-fakler - det er en løbefakkel jeg gerne vil have

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-02-13 17:49

enhver blikkenslager / kleinsmed / karosserimager af 'den gamle skole',
vil sagtens kunne fremstille en,.. præcis efter dine ønsker.

hvis jeg havde det nødvendige værktøj,.. kunne jeg selv lave en.

du kan også finde nogle (ret dyre) på Ebay.com,.. "olympic torch"

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-02-13 17:59

i princippet ligner det et omvendt kirke spir,
https://www.google.com/search?q=kobber+kirke+spir&hl=da&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Ei0VUcn_MsuzrAeBqYHgBA&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1241&bih=584

kirke spir er fremstillet af håndværkere, det koniske stykke kan bla. presses op i en gl drejebænk,
på en konisk matrice.

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 10-02-13 15:33

Har en der er lavet af en lokal smed, den er flot men jeg vil gerne have en "professionel" - har selvfølgelig ikke råd til en af de gamle olympiske fakler til 100.000,- kr - men ellers er prisen underordnet - er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-02-13 15:59

Her er den ægte vare fra OL i London,.. pris $7.900

hvis du gider,.. kunne du evt. gå ind og se 'faklen' ,. og billedmateriale ved selvsyn,

http://www.ebay.com/itm/London-2012-OLYMPIC-TORCH-/121063746350?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c2ff62b2e

Citat
Own a unique piece of history with this rare and extraordinary Olympic Torch.

Please note the torch has obviously been used and there is some slight discolouration to the top of the torch which has been made by the Olympic flame and where the Olympic Kiss. ( look pictures) The Olympic torch, it was used last June in UK (sheifield) and it is a torch that distributed by Samsung Spain

For more information you can read about the history of the torch on the website of the Olympic Games

The Torch is made up of an inner and an outer aluminium alloy skin, held in place by a cast top piece and base, perforated by 8,000 circles. Representing the inspirational stories of the 8,000 Torchbearers who have carried the Olympic Flame, the circles which run the length of the body of the Torch also offer a unique level of transparency.

Payment to be made within 24 hours of auction finishing via Paypal.
If you have some doubt, get in touch with me
Many Thanks

Næste,..

http://www.ebay.com/itm/1996-Original-Olympic-Relay-Torch-Atlanta-660-/121064476274?pt=US_Olympics_Fan_Shop&hash=item1c30014e72

Næste,..

http://www.ebay.com/itm/Athens-2004-Olympic-torch-Relay-Authentic-/281062663851?pt=US_Olympics_Fan_Shop&hash=item4170a3e6ab

eller søg selv videre på Ebay,.. der er flere til salg.