/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
gebyrtyveri
Fra : kj
Vist : 1160 gange
200 point
Dato : 06-02-13 10:10

Min datter har et depot i Danske Bank, hvori der ligger Roskilde Bank aktier (0,00 kroner værd)
De betaler et ret groft gebyr for dette depot, men banker siger at de ikke kan nedlægge depotet, depotet er jo ikke tomt, aktierne er intet værd men kan åbenbart ikke afskrivet.
Har spurgt VP Security (værdipapircentralen) om nedlæggelse af aktierne, men kun Den Danske bank må svare i henhold til sikkerhedsreglerne. Så sagen er egentlig i hårdknude.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-02-13 10:42

skift bank. så skal de nok nedlægge depotet.
det viser jo kun alt for godt hvad danske bank består af. jeg synes det er useriøst og usmageligt af dem og hvis det var mig, ville det være skilsmissegrund.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-02-13 11:11

https://www.nordnet.dk/newcustomer/application?offer=37

Skulle være et depot uden gebyrer.

Kan hun ikke alternativ sælge aktierne ?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-02-13 13:44

hun kan ikke sælge aktierne, de er jo intet værd, men hun kan forære mig dem, jeg har også nogen i et depot i en anden bank.

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-13 14:36

Hej Kj

Din datter skal få dem solgt til en eller anden, Danske bank burde kunne hjælpe, for 00,10 DK.Kr for at kunne relasiere et tab, de kan så fra trækkes andre aktie gevinster, hvis de "bare" bliver slettet kan din datter ikke relasiere tab, og skal vente antal x år før de bliver nulstillet via konkurs boet. Havde selv problem med 2M invest engang, og fik dette råd ved møde i Dansk Aktionær forening, og seminar med skatte folk som havde med dette at gøre, forelagde min bank dette og de købte dem for reelt 0.00 Dk.kr og jeg fik relasieret et tab.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 22-03-13 10:05

Tak for svaret frostys.